internetverbruik buitenland

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 13 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Weet iemand hoe dit zit. Wij zijn erachter dat er alleen betaalde wifi op de camping is, en dat die stervensduur is.
    Dus nu keek ik wat het kost om gewoon internet te verbruiken in het buitenland.
    Op de site van BEN staat dat het van je bundel af gaat en daarnaast 6ct per MB kost...in een EU land.(BEN biedt nl geen aparte buitenlandbundel) Even rekenen met mijn volledige bundel van 1000 mb kost mij dat 16 euro extra. Wat ik best te doen vind.

Maar ik googelde nog even door en vond toen een site waar alle prijzen van bellen, smsen en internet staan waarop stond dat internetten in een EU land zonder buitenland bundel altijd 24 ct per MB kost Dat scheelt nogal.

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Dat scheelt per provider.
    Ik zit bij tmobile en heb sowieso 250 MB van mijn eigen bundel die ik kan gebruiken.
    Daarnaast kan ik buitenland bundels aanschaffen.

Waar je ook naar kan kijken, is een een beltegoed kaart daar aanschaffen.

3. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Numis het nog best duur, maar je zou idd een bundel kunnen nemen van jemprovider

Ik heb een ict nerd in huis en als wij naar buitenland gaan halen wij of van een lokale provider een sim en zorgen dat ieder apparaat via die sim kan gebruiken

In frankrijk heb je de organisatie travelwifi! Echt ideaal

4. louan

louan Niet meer actief

Nou ik had mij niet goed ingelezen, en ik had per ongeluk mijn datalimiet uitgezet!! Ik kreeg de schrik van mijn leven toen ik thuis een rekening kreeg van 1100 euro!!

Ik had een brief gestuurd waarin ik schreef dat het niet de bedoeling was en ik een fout had gemaakt. Gelukkig waren zij super lief en hoefde ik uiteindelijk maar 200 euro te betalen.

Ik ging alleen op internet voor whatssap, echt misschien 1 minuutje per dag. Maar die mb's gingen absurd hard, die 1100 euro ging over 5 dagen.

Dus lees je echt goed in. Misschien kun je daar een simkaart kopen en beltegoed erop zetten. Zo kun je alsnog iig op whatsapp.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij kopen dus in italie een TIM kaart, waarop giga veel MB zit voor 20 euro of zo. Moet je wel het eea registreren maar in totaal zijn we rond de 30 euro kwijt.
    Dat gaat in m'n man zijn telefoon, en dan zet hij de persoonlijke hotspot aan waar ik ook op internet.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Nou ja die 6 ct pwr MB vond ik dus nogal meevallen, maar dat klopt dus niet ws dan? Want dan kost het mij voor 1000 mb 16 euro?

Een kaart daar had ik niet aan gedacht. Dat kan ook nog. Hoe koppel je dan andere apparaten?

7. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik begin hier niet eens aan, ik koop altijd een sim waar ik heen ga. in 2008 deed ik dat in Oostenrijk, waar ik destijds met 20 euro 3 weken heb kunnen smsen naar Nederland omdat het zo kapot goedkoop was en wanneer ik naar NL ga neem ik altijd een Nederlandse sim en zet daar beltegoed op. Al zet ik er 20 euro op dan is dat alsnog goedkoper dan het internet wat ik zou kopen op mijn normale sim. Whatsapp houdt altijd het zelfde nummer dus het is echt enkel voor een belletje en internet.

8. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Wij zitten zakelijk bij Vodafone. 3 euro per dag kost het voor 125 minuten bellen/gebeld worden, 125 smsjes en 125 mb internet. Wij maken daar altijd gebruik van omdat we toch vaak email etc moeten verwerken en ook bellen/gebeld worden als we op vakantie zijn.

9. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw

Je moet dan je mobiele hotspot aanzetten en andere kunnen je telefoon vinden om verbinding te makem

Mss heb je nig ergens een telefoon liggen extra? Neem die dan mee
    Of als een telefoon dual,sim heeft kun je beide simkaartennin 1 telefoon plaatsen

10. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
  11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik weet niet hoe vaak je internet nodig hebt, maar als er op de camping geen wifi is, gaan wij naar een McDonalds, daar hebben ze wel altijd wifi ;). Dit jaar gelukkig wel op onze camping, maar ben niet van plan er veel gebruik van te maken. Alleen voor whatsapp en foto's uploaden naar dropbox.

12. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    #12 Insomniac, 13 jul 2016
    Laatst bewerkt: 13 jul 2016

1000 x op enter drukken (zowel verzenden als ontvangen) is 1 mb. Dit is zonder foto's en video's ... dus dan lijkt me 1100€ zeer stug voor 5 dagen.

Ik verzend minstens 10k berichten per maand en ben altijd rond de 15/20mb incl foto's en videos kwijt per maand...

13. tuc

tuc Niet meer actief

Nou ik wil af en toe wel wat appen, s avonds even dingen opzoeken voor uitstapjes oid, dus ik wil wel internet op de camping tot onze beschikking hebben.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Ja zie je die 6ct stond bij Ben op de site ook. Dat is toch niet duur...hoe komt iedereen dan aan die monsterrekeningen?

15. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Maar 6 cent per mb bij 1000mb is toch (0,06 x 1000=) 60 euro?

Verder zou ik even contact opnemen met Ben om te vragen hoe het nu zit en zorgen dat je dat op papier krijgt, dan weer je het zeker en heb je iets om op terug te vallen

16. tuc

tuc Niet meer actief

:):) daar kom ik weer met mn dyscalculie. Je hebt gelijk. Das idd niet echt goedkoop.

17. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik zit bij t-mobile en heb 2x een bundel van 25 euro gekocht. Een bundel was 1000mb. Ging best hard trouwens.

18. Mel3

Mel3 Actief lid

14 mrt 2015
    268
    0
    16
    Ik wil straks op vakantie alleen appen. Dan moet ik toch wel een eind kunnen komen? Een appje neemt zo weinig. Het schijnt zo te zijn dat je vanaf 2017 hetzelfde betaalt binnen Europa als wanneer je in Nederland bent.

19. tuc

tuc Niet meer actief

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik sms af en toe, maar dat is maar heel weinig. Komen verder altijd wel plekken met wifi tegen en gaan anders na een paar dagen naar de Mac ;). Uitjes opzoeken doe ik van tevoren en anders vraag ik het bij de receptie.
    Zijn gewoon wat tips, maar het is je goed recht om in het buitenland te internetten via een bundel uiteraard ;)

Deel Deze Pagina