Dankjewel hopelijk zal het achteraf meevallen.. Anderen zeggen dat 11 veel te hoog is.. Er stond bij mij op de uitslag dat tussen 0,3 en 4,9 normaal is. De dokter zei alleen dat ie dus traag is en dat we daar wat aan moeten doen maar ze zei niet dat het heel erg was ofzo. Dus dat vraag ik me nog wel af.
Ja dat zal ook wel gebeuren nadat ik terug ben van m'n vakantie in NL. Na het bloedprikken. En anders ga ik er zelf om vragen
Ik heb de uitslag binnen: Tsh 0,26 Hoef dus niet op te hogen, heb nog even te gaan In mei was ie dus 0,1 Voor velen aan de lage kant, maar ik voel me hier zo goed bij! Kom van 84 af. Hij mag tussen 0,5 en 1,0 komen, dus de vermoeidheid komt nu echt van het zwanger zijn
Oh wat fijn! Klinkt Idd best laag maar als jij je goed voelt zal het zeker geen probleem zijn! Beter als te hoog iig haha... Nu kun je lekker genieten en welke medicatie blijf je nu slikken? Nu hopen dat die 11,0 van mij ook gaat zakken. Ben nu twee weken aan de eutirox, nog 6 te gaan en dan bloedprikken.
Hallo dames, Ik heb even ervaringsdeskundige nodig... Ik ben hashimoto patiënt al vanaf m'n geboorte en heb een prachtige dochter van bijna een jaar en vandaag een positieve echo met 7 weken gehad. Maar nu kwamen mijn bloeduitslagen binnen vanuit de huisarts en ik heb een voorgevoel dat de huisarts geen juiste uitslagen aanhoud voor een zwangerschap. Ik heb ze ook direct doorgemaild naar mijn endo maar ik dacht ik vraag het ook hier aan ervaringsdeskundige Mijn TSH 4.6 Vrije T4 13.8 Ik vind de TSH erg hoog, deze is voor een zw toch het beste rond de 1?? Ik heb inmiddels al 5 ma en mk achter de rug en zou graag willen dat deze zw goed gaat...en dat onze dochter er een mooi brusje bij krijgt... Ik hoor het graag hoe jullie over de uitslag denken de ha was zeer tevreden en vond dat ik de 100mg euthyrox gewoon door kon blijven slikken... Thanks echt super bedankt!!! Liefs Bob
Jou tsh is veel te hoog, direcht 0, 25 erbij over 4 weken weer bloedprikken. En de gehele zwangerschap overstappen naar je internist en elke 4 weken blijven prikken.
Dank voor je snelle reactie... Ik heb de uitslag gelijk doorgemaild naar m'n endo dus ik hoop dat hij morgen reageert. Mijn gevoel zei ook gelijk verhogen... Ik prik altijd om de 4 weken dus daar veranderd niets... Maar de ha regelt het verder als ik goed ingeregeld ben maar ik vertrouw de ha niet...dat heb ik ook gemaild naar de endo... Ik heb de afspraak met mijn endo om mijn uitslag door te mailen wanneer ik zwanger ben naar hem en hij bepaalt wat er gebeurd...maar nu belde ha zelf en zij zei prima dit is goed voor een zw?? Echt vreemd want ik zat veeeeel lager in de zw van m'n dochtertje en deze uitslag is gewoon hoog... Fijn dat mijn gevoel juist is met jouw berichtje... Hopelijk morgen ook telefoontje van m'n endo en duimen voor 8 jan weer een goede echo... Enorm bedankt!!!
@ bob daarom zit ik nu bij de internist, mijn zwangerschap begon op 3,32 TSH ik slikte op dat momen 150 mg thyrax en ben direct op gaan hogen inmiddels is mijn tsh 1.2 en slik ik 325 mg thyrax, mijn internist wilt het perse onder de 1 hebben dus dat zegt genoeg ! Hopen dat je morgen snel een reactie krijgt! Het advies is standaar 50% op hogen dit was ook de afspraak met mijn internist als ik een positieve test in handen zou krijgen direct ophogen. Succes en hopen op een plakbeeb!
Dit is echt veel te hoog! Mij werd aangeraden tussen 0,5 en 1,5. Ik zou niet eend het antwoord afwachten en morgenvroeg meteen bij slikken.
De TSH is te hoog, de FT4 zit redelijk binnen de grenzen maar mag nog wel wat hoger. Ik zou niet direct met de helft ophogen zoals ik eerder las, maar wel een klein beetje en laten herprikken na 4 à 6 weken.
Ik bedoel natuurlijk niet direct 50% ophogen dit bouw je op met elke 4 weken 0,25 mcg En dat stopt wanneer je tsh goed is.
Hi, Endo gesproken ik ben van 100mg naar 150mg gezet (ik reageer niet heftig op ophogingen) nu 3 dagen geleden en ik voel me al iets beter...ik was zoooo erg lusteloos en nu iets meer energie...moet in t nieuwe jaar direct weer prikken en dan kijken we hoe het ervoor staat... Uitslagen lopen alleen nog via endo... En extra vit D, B en calcium gekregen dat had ik mijn vorige zw ook... In m'n vorige zw zat ik tussen 0,5 en 0,75 en voelde me zo erg goed...ik hoop dat dat weer gaat lukken Dus vandaag nog 1 dag werken en dan heerlijk genieten en bloedprikken in het nieuwe jaar en 7 jan termijn echo en hopelijk kan ik daarna echt wat meer gaan genieten Thanks super blij ben ik met jullie reacties!!
Spannend hoe het er voor zal staan! Ik had twee ochtenden wat last van volgens mij (?) hartkloppingen. Zit sinds 4 weken aan de eutirox 25 voor t eerst. Is de laagste dosis dus vraag me af of dat kan: hartkloppingen? Gelukkig had ik t vanmorgen niet. Voel me verder ook erg lusteloos en sloom.. Heb ik al wel tijden maar valt me nu weer wat meer op. Eind januari bloedprikken, benieuwd of t wat geholpen heeft. Ook nog steeeeds niet ongesteld :-/
Nou hier is het dus wel mis...ben gister in het ziekenhuis geweest bij de internist. Waardes zijn nu omhoog gegaan en moet 25% ophogen met mijn medicijnen. Had 6 weken geleden een waarde van 0,26 en nu 1,7. Moest maandag prikken en afgelopen vrijdag weer om te kijken hoe snel het stijgt. Gelukkig niet zo snel dat het vrijdag anders was. Nu moet ik elke 4 weken prikken en gaan ze kijken of ik anti-stoffen heb aangemaakt. Dit kan dan weer schadelijk zijn voor de baby.
Ik zou je niet heel druk maken, je waarde is iets te hoog maar zeker nog niet schadelijk vd baby. Ook antistoffen komt niet vaak voor maar goed dat ze er even naar kijken! En gelukkig zijn ze er nu op tijd bij door de medicatie optijd op te hogen!
Nee, ze gaan er ook niet van uit hoor, maar heb ziekte van Graves en nu een traagwerkende. Die combi kan zorgen voor antistoffen. Ben daar in 2008 voor het laatst op getest dus zekerheid voor alles. Begon het trouwens wel in mijn gezicht te zien...vocht ophopingen. Hoop dat het snel weer weg trekt. Maar goed, wel weer een verklaring voor de extreme futloosheid. Moeheid qua zwangerschap snap ik, maar voel me echt futloos....de hele dag door. Het lijkt ook zo veel op elkaar Bij de eerste zwangerschap dacht ik dat het mijn schildklier was....was ik zwanger.
Hier ben ik inmiddels ruim 31 weken zwanger bij een positieve test bij 4 weken ben ik gelijk van 100 naar 125 thyrax gegaan. Toen inderdaad iedere 4 weken bloed prikken en al die tijd was die 0.61 - 0.68 tsh en t4 11-13 Tot begin december ik voelde mij zo beroerd, alleen maar zweten ik was toen net opgenomen geweest en heb zelf gevraagd mijn schildklierwaarden te prikken. de t4 was 14 en de tsh was 0.08 die ging dus te snel? Ik heb er dus na kort overleg weer o.25 afgehaald gisteren bij mijn internist geweest en hij is nu 0.53 en 11 Dus nu weer goed, maar wat stom dat je je daar in korte tijd zo beroerd door kan voelen. Na de bevalling moet ik trouwens direct terug naar 75 van haar en dan na 4 weken weer gelijk prikken.
Ja, ik voel het ook meteen. Ben nog steeds gigantisch moe.....hoop dat de medicijnen snel aanslaan. Ik weet dat moe zijn er bij hoort, maar dit is wel erg moe.