Schildklier waarde wie kijkt mee?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Tweekids, 4 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Ik vind jullie waardes eerlijk gezecht niet zo heel hoog hoor hier ie m'n tsh 2.0 en kan het er goed op doen, m'n internist heeft pas weer bijscholing gehad over de waardes en zwangerschap en blijkt dat dames zonder schiltklierproblemen ook erg schommelen in de tsh waardes tot Max 5.0 en daar word niets aan gedaan puur omdat ze het niet allemaal weten, mijn oude internist was trouwens tevreden met een tsh van 6,87 toen ik net 9 w zwanger was dat verhaal geloofde ik dan weer niet dus ben naar ander ziekenhuis gegaan en slik nu 200 mg euthyrox en geen antistoffen te bekennen

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector

Iedereen reageert anders he, de waardes zijn gemiddeld en onderhand weten we wel dat niemand gemiddeld is.

Zonder zwanger te zijn, functioneer ik het beste bij een waarde van 0,27. Voel me er heerlijk bij.
    Nu ben ik zwanger en had en waarde van 1,7. Daar functioneer ik dus niet bij.

Ik kom uit een heel diep dal qua schildklier, had een waarde van ongeveer 86. Dat wil ik echt nooit meer, zat tegen een zenuwinzinking aan.
    Daarom word ik heel scherp in de gaten gehouden.

Ik slik nu onderhand 300 mg thyrax en de verwachting is dat ik nog wel hoger zal moeten gedurende de zwangerschap.

Schommelen tot max 5.00 geloof ik niet.....niet zonder ingrijpen. Het is bewezen dat het absoluut invloed kan hebben op de psychische ontwikkeling van je kind. Vooral in de weken 20-24 heeft dit invloed.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier ook van een TSH van 150 nou dat wil ik never nooit meer! In de zwangerschap moet die gewoon rond de 1 zijn zelfs de internisten die volgens het boekje werken houden zich daar aan. Gelukkig doet mijn internist dat niet en luistert die naar waar ik mij het prettigst bij voel. Helaas ben ik nog nooit stabiel geweest dus zou niet weten waar ik mij het beste bij voel maar dat is sowieso onder de 1 !

4. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36

Daarbij bedoeld ze zwangere vrouwen die nooit schiltklier problemen gehad hebben en het ook niet bekend bij is, lopen er genoeg rond zonder het te weten,,,,,,
    Maar idd bij iedereen verschilt het, hebben jullie nog wel een schiltklier dan? Hier is die namelijk helemaal verwijderd, en ik voel me juist met wat minder beter dan met een erg lage waarde, verder heb ik er niet heelveel verstand van hoor wist niet dat er zo groot verschil zat ik goed voelen en waardes per lichaam

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ik heb m gelukkig nog wel, mijn hele familie van moeders kant heeft helaas Hashimoto dus ben aan het duimen dat mijn kinderen er geen last van krijgt :(

6. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36

ohw bah dat is balen :( ik heb graves gehad dus misschien dat ik me met wat minder daarom beter voel,,,

bij mij controleren ze de kleine meteen naar de bevalling, maar geen antistoffen is dan wel weer goed nieuws hier.

ja inderdaad dat is begrijpelijk dat je die vraag dan blijft houden.
    misschien helpt het iets maar aan mijn moeders kant hebben ze er ook veel last van alleen dan van graves, mijn oma had het en mijn oma heeft het alleen doorgegeven aan mijn moeder, haar zus en broer hebben er dus geen last van, en bij ons heb ik en mijn broertje het alleen mijn broer heeft er ook geen problemen mee.
    ik hoop ook heel erg dat ons kleintje er geen last van krijgt maar helaas is dat alleen maar afwachten

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik dacht ook al ;)

Het is heel persoonsafhankelijk hoe je je voelt bij welke waardes. Ik voel me ook beter bij lagere waardes en gelukkig begrijpt mijn internist dit.

Ik heb mijn schildklier ook nog...en zolang het bij mij op te lossen is met medicijnen zie ik ook geen reden om hem te verwijderen.

In week 20-24 wordt de schildklier bij de baby gevormd en dan is het belangrijk dat je geen anti-stoffen hebt. Die kunnen er namelijk voor zorgen dat je kindje ook een afwijking heeft. Daar ben ik nu op getest.

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Helaas wel antistoffen gevonden...waarde moet zijn <2 en ik zit op 2,2. Te hoog dus.
    Moet nu bij de gynaecoloog blijven en over 7 weken een GUO.
    Groei en hartje moet nu in de gaten gehouden worden....en dan hopen dat met 32 weken alles in orde is.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Balen maar gelukkig houden ze alles goed in de gaten en zijn ze er optijd bij !

10. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Dat van de antistoffen was nieuw voor mij. Ik moet over 2 weken daarvoor bloed prikken. Schildklierproblemen zijn een familiekwaal bij ons. In Gent vonden ze mijn waarde ook te hoog. Zij denken dat dat de oorzaak kan zijn voor de miskramen die ik gehad heb.
    Het is maar een vreemd ding... Gelukkig zit mijn gyn er nu bovenop.

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja ik ben ook blij dat ze er bij mij boven op zitten.
    Maar heb er wel de halve nacht van wakker gelegen. Ook al weet ik dat ik nog tot week 32 de tijd heb...maar toch gedroomd dat het mis ging met de baby, verschrikkelijk!

12. Tricia

Tricia Lid

5 feb 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik me hier ook melden?
    Ik ben vandaag 5 weken zwanger en heb last van hypothyreoidie.
    Waardes waren in oktober prima volgens mij: TSH 1,2 en FT4 19 uit mijn hoofd. Dit met 0.15 mg Thyrax.
    Nu a.s. maandag een afspraak bij de internist. Ik ben benieuwd wat er komt en hoe dit gaat verlopen.
    Als jullie het goed vinden lees ik even mee, altijd fijn om wat ervaringen van anderen te hebben.

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Pff.....heb tussen 12 en 13 uur een belafspraak met de internist. Ben er best wel gespannen over....

14. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha dames,

mag ik mijn waardes hier ook even neerzetten voor jullie mening?

Vandaag 5 weken zwanger, tsh 0.53, ft4 22.4. Is de tsh te laag, in de zin van kans op miskraam? Is de ft4 te hoog? Zou dat kleintje niet juist moeten zorgen dat mijn tf4 lager wordt, of is dat nu nog te vroeg?

Heb al veel te veel miskramen gehad en ik hoop het niet nog eens mee te moeten maken..... dus alle tips zijn welkom :)

Alvast bedankt!

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou die waardes zien er prima uit! Tsh is hartstikke mooi voor in het begin! Waarschijnlijk over 4 weken wat hoger! Bij mij liep het pas omhoog na 6 weken.

16. Merryn

Merryn Lid

20 feb 2012
    99
    0
    0
    Eens! Ik had al in je eigen topic hier over gereageerd. :)

17. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, dat is fijn. Kan ik nu wat proberen te ontspannen :) .

Mijn progesteron was trouwens erg hoog : 94. Hebben jullie daar nog ideeen over?

Nu maar hopen dat dit kleintje wel bij me mag blijven....

18. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Angelhope, van harte!
    En prachtige waardes hoor! Over 4 weken weer laten prikken!

En je progestoron is super!
    Mijn waarde was bij 4.5 week 89

Deel Deze Pagina