zijn er meer dames die hun ontlasting er gewoon niet uitkomt ? ik eet gezond en gevarieerd maar toch helpt het niet. ik heb vroeger uren op de wc doorgebracht omdat ik niet kon poepen. toen ik 19 was begon ik met roken en heb ik nooit meer last ervan had. sinds de zwangerschap ben ik gestopt met roken en is ook gelijk me ontlasting 'hard' geworden. beetje raar onderwerp, maar iemand tips om het wel te laten lukken ? sinaassappels en druiven eten helpt ook al niet. ik kan al twee weken niet naar de wc en mijn buik is keihard.
Hmm wat vervelend, ik zou even langs de huisarts gaan voor de zekerheid? Misschien dat die wat nuttige tips heeft..
Heel vervelend. Ik herken het niet kunnen en harde ontlasting maar twee weken is wel heel lang. Even huisarts bellen en anders flink pruimen eten en roosvice laxo drinken. Op nuchtere maag twee kiwi’s eten en/of glas lauw water wil ook nog wel eens helpen. Theelepel (olijf)olie ook goed plan!
Helaas herken ik het, behalve het roken . Hier ook altijd problemen gehad van jongs af aan. Tijdens de zwangerschap van de oudste movicolon voorgeschreven gekregen en nu weer, ben 26 weken zwanger. Op een gegeven moment ging het gewoon niet meer, veel buikkrampen en ging vaak naar de wc zonder resultaat. Ik heb ervoor gekozen om niet zelf te gaan proberen, maar een recept te vragen aan de gynaecoloog. Omdat het normaal gesproken ook niet vanzelf gaat, helpen de huis-, tuin- en keukenmiddeltjes niet voldoende. Sterkte!
Als je echt al 2 wk niet hebt gepoept, helemaal niks, zou ik zeker de HA bellen of zelfa de HAP als je je ziek voelt. Ik had maar 2 x per 3/4 dgn ontlasting en gebruik nu metamucil iom de HA. Ga nu elke dag.
2 weken 0 komma niks? Das echt niet goed, morgen meteen bellen!! Heeeel veel water drinken alvast. Zelf heb ik sinds deze week de hele dag aandrang maar komt er niks, ook heel vervelend. Pas s avonds komt het..
Ik had ook echt movicolon nodig om goed naar de wc te kunnen. Wat ook hielp was koffie. Ik dronk het daarvoor nooit omdat ik het niet lekker vond, maar omdat het hielp met de stoelgang ben ik het toch gaan drinken. Helpt nu nog steeds overigens.
Ik heb het ook is nu al 4 jaar geleden en was toen opgenomen geweest. Omdat mijn darmen helemaal vol waren en niet naar de wc kon. En ze hebben darmspoeling uitgevoerd. En zakjes poeder gekregen. (Weet even niet meer hoe het heet). Ik kan nog steeds weinig naar de wc en het is nu PDS vastgesteld.
heel erg bedankt voor de handige tips ! het is een beetje gelukt maar ik lijk net een geit om het maar gewoon even te zeggen. het is gewoon erg vervelend. het lijkt alsof ik een buikje begin te krijgen maar volgens mij zijn het gewoon mijn darmen. morgen toch even HA bellen maar. dames, bedankt !
Zeker de huisarts bellen! Hoe is het nog afgelopen? Ik heb er ook last van sinds ik zwanger ben. Heb na een dag of 6 geen ontlasting te hebben gehad ook de HA gebeld. Ik drink nu elke dag een shotje lactulosesiroop en dat helpt redelijk goed. Zonder dat kan ik nu echt niet. En dat terwijl ik ook echt wel gezond eet: veel vezels (groente, fruit, meergranen producten, havermout) en ik drink 1.5/2L water. Lang leve de progesteron
het is goed gekomen ! het lukt nu veel beter. geen idee hoe het kan. de vk zei ook roos vitee drinken. helpt ook goed. bedankt voor je berichtje
Ik heb dit probleem aan het eind van mijn zwangerschap (rond de 30 weken) gehad. Ik schreeuwde het uit van de pijn, het deed echt PIJN! Ik ging ookal dagen niet naar de wc en in mijn jeugd ook flink problemen gehad met mijn ontlasting. Heb toen ik een jaar of 11 was mijn darmen ''schoon gemaakt'' in het ziekenhuis en dat ging goed tot de zwangerschap.. was zaterdag en manlief ging opzoek naar een apotheek die open was. Uiteindelijk één gevonden. Hij gaf haar aan de telefoon zodat ik kon zeggen waar ik last van heb. De pijn kwam en ging weg. De apotheekster vroeg mij of ik geen weeën had? En of ik vocht verloor etc, zo pijnlijk klonk het ook aan de telefoon haha. Nouuu, uiteindelijk microlax gekregen. De pijn was zo goed als nooit geweest! Binnen 5 minuten. Ohhhh dat moment ga ik nooit meer in mijn leven vergeten. Ik heb die wondermiddel microlax nog bewaard, ze liggen in het een kastje in het toilet, mocht het ooit nog eens voorkomen liggen ze bij de hand. Ik raad z iedereen aan!
ik had er ook erge last van totdat ik elke dag 2 plakken ontbijtkoek ging eten! Op internet staat vaak dat het verstopt maar het kan er ook juist voor zorgen dat de verstopping ophoud. Het ligt maar net aan je lichaam. Misschien het proberen waard?
Heb het ook. Veel water drinken, vezels eten en als het blijft naar de huisarts. Niet te lang mee wachten, want ik heb wel aambeien gekregen door de te harde ontlasting en het teveel moeite moeten doen Ik krijg nu zakjes Macrogol van de huisarts. Dit houdt mijn ontlasting zacht en nu ga ik dagelijks of om de dag naar de wc. Terwijl ik voorheen inderdaad ook om de 4 tot 5 dagen ging.
Ik ben de verstoppingskoningin! Uit mezelf hoef ik gewoon nooit. Echt niet. Dit helpt bij mij: - elke dag movicolon zakje - start de dag met glas lauw water en een eetlepel pindakaas met een espresso - druiven en pruimen eten - havermoutpap - VEEL WATER DRINKEN - kiwi's eten
Ik denk dat wij zussen zijn dan. Ik ga maar 1x in de week ofzo. (Al jaaaaaaren) Vroeger ben ik eens 18 dagen niet geerst. Toen werd het wel echt tricky... Ik gebruik geen movicolon of lactulose. Maar eet wel heel veel fruit, drink veel, eet veel vezels. (Wit brood hoef ik ook niet te eten, dan raak ik helemaal verstopt) Lauw water werkt ook wel oké. Heb altijd microlax en laxeerpillen in huis. Ik heb ook serieus bijna nooit aandrang! Soms duurt het wel 3 dagen voordat ik echt moet. (Als ik dan al voel dat ik eigenlijk moet zeg maar) Het doet dan ook kapot veel pijn als ik bijvoorbeeld over een drempel fiets ofzo. Voor mijn zwangerschap ging ik wel ietsjes makkelijker.
@Prettykitty naar hè. Ik heb ook een keer gewoon niet gehoeven en toen kreeg ik van de HA bisacodyl pillen. Buikpijn dat ik had! Christ. Wil je niet movicolon zakjes proberen? Als ik die niet heb ga ik echt dood!
Op je nuchtere maag een bak koffie wilt soms ook helpen. Kan ook cafeïne vrije zijn. Heel veel succes ermee.