Teunisbloem en Tarwekiem.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Wollie92, 19 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wollie92

Wollie92 Fanatiek lid

19 apr 2016
    1.461
    11
    38
    Ik wil graag deze ronde beginnen met teunisbloem en Tarwekiem, gewoon om eens een ronde te proberen, nu na 45 ongesteld geworden en had op 8dpo alweer bruinverlies en vandaag 10dpo flink doorgebroken, was de vorige ronde 8dpo flink ongesteld geworden. Ook ga ik deze ronde temperaturen voor het eerst.

Ik las dat je teunisbloem vanaf dag 1 tot eisprong moet slikken, klopt dit?
    En welke tarwekiemolie raden jullie aan?

Hoe was jullie ervaring en moet ik nog ergens rekening mee houden? Ik hoop mijn cyclus iets korter te krijgen en mijn lf iets langer.

Ik weet overigens dat ik nog maar de 3e ronde in ga en mijn lijf waarschijnlijk nog regelmaat moet vinden maar wil het toch graag proberen icm temperaturen, heb al een rectale thermometer gekocht bij Kruidvat.

2. Mama04

Mama04 Niet meer actief

Theunisbloem geen ervaring mee. Tarwekiem wel, begonnen na positieve ovulatie test en had toen maar een LF van 9 of 10 dagen... meestal 12/13 dus was toen korter. Geen idee of het ermee te maken heeft gehad maar ik voelde mij er persoonlijk niet prettig bij. Heeft ook niet gewerkt bij mij dus. Maar anderen zweren erbij, dus je zou het kunnen proberen.

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Slik alleen sinds ong. 1,5 mnd tarwekiemolie. Gyn zag op de vorige echo wel dat mijn bms wat dikker was dan alle andere keren en omdat het heel waarschijnlijk is dat ik vanaf de eisprong tot 6 wk zwangerschap progesteron tabletten zou moeten gebruiken, blijf ik het mooi wél slikken.

Teunisbloem heb ik ook eerder gebruikt maar deed niets voor me.

4. Wollie92

Wollie92 Fanatiek lid

19 apr 2016
    1.461
    11
    38
    Welke tarwekiemolie gebruiken jullie?

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Van A. Vogel met vit. E.
    2x daags bij het eten een capsule.

Kost iets van 10 zoveel met verzendkosten bij de online drogist. Dan heb je ene potje met 100 capsules (1,5 maand).

6. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik wil ook even wijzen op het gevaar dat tarwekiemolie ook kan zorgen voor té dik baarmoederslijmvlies waardoor innesteling ook kan mislukken. Dat heb ik laatst gelezen.

7. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Tarwekiemolie zou ik alleen maar gebruiken als je weet dat je bms dun is. Want anders heeft het geen nut.

8. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.698
    4.306
    113
    noord holland
    ik dacht dat het ook een goede innesteling bevorderde.
    ik heb het ook gebruikt (vanwege korte luteale fase).
    ik was die maand ook zwanger. Maar of het ook meegeholpen heeft is natuurlijk altijd de vraag?

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja, dat was idd de reden waarom ik het ging gebruiken. Bij mij hielp het dus wel voor dikker bms.
    Ik ga de volgende echo, over 1,5 week, navragen hoe het daarmee staat. Ik hoop dat alles rustig is van binnen zodat ik weer mag starten met Menopur (laatste keer moest ik stoppen vanwege overstimulatie).

10. nora25

nora25 Actief lid

18 okt 2013
    347
    94
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb alleen ervaring met tarwekiemolie van dr. Vogel, omdat ik dacht dat het bij mij bij de innesteling steeds misging. Dit is overigens nooit onderzocht. En ik ben vier keer zwanger geworden in de ronde dat ik tarwekiemolie gebruikte, waarvan één een miskraam is geworden. Ik had wel altijd een regelmatige cyclus en die veranderde ook niet door de tarwekiemolie. Dus ik denk zelf dat het bij mij wel werkt, maar geloof zeker ook dat het bij anderen niet helpt.

Deel Deze Pagina