De krampjes brigade

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maartje84, 2 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Help!!

Ik zit nu op dag 11 na de punctie, heb 6 dagen terug een mooi blastocyst embryootje teruggekregen en ik begin een beetje gek te worden. Ondanks dat ik me nog zo had voorgenomen om geen hoop te gaan hebben... En 'gewoon' door te leven.

Meer meiden die zich hier in herkennen?

2. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    lieve maartje, ik snap je gevoel helemaal, alleen voel ik me op het moment niet zo, weet gewoon zeker dat het niet gelukt is bij mij, maar voor jou heb ik echt hele goeie hoop.
    wanneer ga je testen?

hou nog even vol meis, hoe moeilijk het ook is, wel lekker is het om hier van je af te schrijven ;)

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hi Lisa,
    Waarom weet je zeker dat het niet gelukt is, gewoon weer indekken??
    Kussie!!! voor jou!!
    Voor mij goede hoop? Hmm dat had ik voor mezelf de vorige keer ook, en met mij het hele forum... En toch weer een gruwelijke OMO gehad :(

Het is gewoon stomme hoop dat ik nu heb. Het slaat nergens op. Heb elke keer krampjes na een TP en elke keer ook een OMO.
    Ik wilde eigenlijk niet testen, maar ga dat toch maar zaterdag doen. Dan kan ik daarna weer gewoon verder met mn leven.

Wanneer ga jij testen?

4. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    ik weet ook niet waarom ik me zo voel, mss idd indekken maar ook daar voel ik me dus niet oke bij.

ik ga vrijdag testen, dat zou dan 15 dagen na de eigenlijke punctie zijn, dus moet kunnen, heb op die dag al eerder een positieve test gehad, dus die uitslag moet betrouwbaar zijn.

ik weet niet waarom ik voor jou wel goede hoop heb, ik denk omdat jij een verse embryo hebt en die ook tot dag 5 is doorgedeeld en de woorden die anna had van de dr. in dd dat dag 5 enbryo's een goeie kans maken om in te nestellen.

ik voel deze keer helemaal niks ten op zichte van alle andere keren, en daarom voel ik gewoon dan het niks wordt, en cryo's heb ik zowieso geen vertrouwen meer in.

pfffff wat een ellende allemaal.

smak

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Stom is dat he, bij beide dingen voel je je niet lekker: niet bij indekken maar ook niet bij hoopvol zijn...
    Jij dus 1 dag eerder dan ik testen... Ik durf dan nog niet te testen want ik spuit extra Pregnyl bij en volgens mijn berekening heb ik dan nog 6 eenheden Pregnyl in mn lijf. Zaterdag nog 3 en ik neem aan dat je dan niet vals positief meer kunt testen, toch??
    Ik hoop echt heel erg voor jou (en voor mezelf en voor anderen ;)) dat je positief gaat testen!! De ellende heeft nu wel lang genoeg geduurd :(

De hoopvolle Maartje denkt ook aan de woorden van Anna/Uber S: dag 5 embryo's hebben een goede kans op in te nestelen.
    Maar de negatieve Maartje denkt ook: ja maar wie zegt dat die 3 andere keren dat ik een TP heb gehad de emmy's ook niet gewoon dag 5 hebben behaald?

Indekken of realistisch? :( Grom.

SMAK zuruck!

6. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    tja pfff het is wat, bij beide gevoelens voelen we ons niet goed, en moeten we dus wachten tot het moment van de waarheid daar is.

ik weet niet hoe het zit met pregnyl heb dat zelf nog nooit gebruikt, maar heb wel eens gelezen dat 10.000 eenheden met 10 dagen uit je lichaam is.

of mss zit ik er wel helemaal naast, wanneer heb je de laatste keer pregnyl gespoten, mss kun je googlen of iemand van het forum die het vast weet.

ben je lekker vrij vandaag, nah ja lekker hoe kunnen wij nou lekker genieten nu van een vrije dag, haha nah je werken of vrij zet em op meid nog een paar dagen.

x

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    hihi heb allang een schema gemaakt:

Pregnyl halveert elke 23 uur, ik ga bij mn berekening uit van elke 24 uur.

20-10 woensdag 5000 eenheden Pregnyl 5000
    21-10 donderdag 2500
    22-10 vrijdag Punctie 1250
    23-10 zaterdag 625
    24-10 zondag 312
    25-10 maandag 1500 eenheden Pregnyl 156 + 1500 = 1656
    26-10 dinsdag 828
    27-10 woensdag Terugplaatsing 414
    28-10 donderdag 1500 eenheden Pregnyl 207 + 1500 = 1707
    29-10 vrijdag 853
    30-10 zaterdag 426
    31-10 zondag 213
    01-11 maandag 106
    02-11 dinsdag 53 = VANDAAG
    03-11 woensdag 26
    04-11 donderdag 13
    05-11 vrijdag 6
    06-11 zaterdag 3
    07-11 zondag 1.5

Ik ben vandaag vrij, jij ook?

8. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hoi meiden,

Ik sluit me ook even bij jullie 'krampjesbrigade' aan :D. Snap jullie afwisseling van hoop en wanhoop helemaal en vond de titel erg toepasselijk aangezien ik 9 en 10 dpo heel veel krampjes heb gehad (nu 11 dpo). Normaal voel ik vrijwel noooooooooooit iets (heb al ruim anderhald jaar nix meer gevoeld:() en mede door deze krampjes en doordat dit mn eerste prednison maand is stond ik mezelf toe-stom stom stom -omwat hoop te krijgen. Maar vanochtend ben ik weer -kaboem!- met een grote vieze rotsmak plat op de grond terecht gekomen. Ik was zo dom om te testen en het plekje waar het streepje zou moeten verschijnen was zelfs nog witter dan de rest van de test (OMO zou er trots op zijn :)). Natuurlijk steekt er dan ergens diep in me weer zo'n duiveltje de kop op dat zegt 'ach het is pas 11 dpo, het kan nog best', maar ik wil mezelf niet voor de gek houden (heb ik voor de mmm al zoooooooo vaak gedaan, zucht). Als die krampjes van een innesteling waren geweest, dan had mn hyperdehyper-sensitieve test (meet vanaf 10ui) echt wel een ietsje opgepikt- als was het maar supervaag.
    Bah, bah, bah... Wat een t#f^szooi kan die hele mmm toch zijn :x. Zou het liefst mn bedje weer inkruipen en de hele dag onder de dekens blijven. Helaas moet er ook nog gewerkt worden...

Ik wens jullie heel veel succes en duim en hoop dat jullie wachten deze maand ein-de-lijk beloond mag worden!

9. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hee Maartje,

Irritant he die pregnyl! Helaas zeggen dit soort schema's bij mij in ieder geval altijd heel weinig. De ene maand is de 5000 eh pregnyl bij mij na 9 dagen al helemaal foetsie en de andere maand zie ik na 12 dagen nog een licht streepje. Ik heb een keer gehoord dat het ook heel erg afhankelijk is je metabolisme en dat dit van maand tot maand kan verschillen, afhankelijk van wat je eet, hoeveel je sport, slaapt, stresst, ect. Zelfs het feit dat het nu weer langer donker is kan dit beinvloeden. Dus als je echt zeker wilt zijn moet je toch een paar dagen achter elkaar testen (als je wat ziet), maar het beste is natuurlijk niet testen, haha ;). Ik had dus wel getest en voel me nu dus alleen maar k#tter dan voorheen (en die vervelende scheisse hoop is er ook niet helemaal door weggenomen, grrrrr)

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoi Nana,

Hmmm :( :( :(
    Wat een klotekutzooi zeg, zo'n OMO test!!! :(
    Zou je OMO test uit ge geheugen willen wegboenen zodat je weer hoop kunt gaan hebben!! Hoop/wanhoop is klote, maar een OMO is nog kutter!!
    Maar het kan nog steeds, je was te vroeg en 10 is wel gevoelig, maar HCG verdubbeld zich om de dag en je start met o, dan 1, dan 2, dan 4 dan 8...
    Dus het kan nog!!! Maar snap dat je nu je hoofd ff laat zakken.

Ik heb trouwens ook veel krampjes. Zou het dan van de Prednison komen??
    Heb jij trouwens ook last van erg veel dorst? 's nachts zelfs wakker worden van de dorst en veel plassen?? Ik heb begrepen dat dit ook van de Prednison kan komen.

Ik ga ook voor jou duimen!!

11. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hee meis,

Dank je! Ja, inderdaad OMO SUCKS!!!! En wat voel je je daarna toch altijd weer stom dat je het toch hebt gedaan he. Kon ik de klok maar terugdraaien...
    Ik denk niet dat die krampjes van de predni komen hoor. Ik heb er al op gegoogled en ik kon niets vinden. Bovendien voelde ze net zo als bij mn vmk 2 jaar gelee en toen slikte ik niets. Die dorst kan wel van de predni komen denk ik. Ik drink me ook helemaal suf en inderdaad dan s nachts'fijn om de 2 uur weer naar de wc. Nanaman werd er eergister zo gek van dat ie maar op de logeer ging slapen. Heel gezellig, haha.

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens

Krampjes niet van Prednison? Jammer, anders kon ik me weer een beetje indekken ;)
    Hetzelfde als toen je eens zwanger bent geweest... Ohhh laat het toch zo zijn!! Laat het toch zo zijn!!! Alleen dan nu blijvend en geen VMK!!!

Maartman vind mij nu ook steeds een zeikerd hahahaha ;)

13. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hahaha, ach ja die mannen begrijpen het gewoon niet helemaal. Konden we het maar een paar maandjes omdraaien, dan zouden ze wel anders piepen... Zou eigenlijk wel heel relaxed zijn als dat kon ;)

Ik wil je uiteraard geeeeeen valse hoop geven, maar dat soort krampjes heb ik normaal eigenlijk nooit, 2x gehad waarvan 1 x met vmk en 1x niet zwanger. Tja, en nu dus hoogstwaarschijnlijk weer zonder dat ik zwanger ben :(.

Hoe mooi zou het zijn als het bij jou 'gewoon' keiharde innestelingskampen zouden zijn en er zich op dit moment lekker een empbryootje (of 2:)!) bij je aan het innestelen is(zijn)! Aan de ene kant moet je er niet teveel aandenken om jezelf niet meer valse hoop te geven, maar het is toch wel een fijn idee he! En als je in de mmm zit is het volgens mij ook wel weer therapeutisch om af en toe even lekker hoop te hebben- anders is het allemaal zo'n doffe ellende. Het nadeel van die hoop is alleen dat je je achteraf altijd weer extra k#t voelt. Was er maar eits om dat tegen te gaan dan kon je tijdens je lf lekker hopen en dromen wat je wou ;). Heb je nu ook nog last van krampjes? Ik helemaal niet meer - niet meer sinds gisteravond vroeg. Heb daarom nu ook minder hoop helaas.

14. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    nee ik ben niet vrij vandaag moet zo om 1 uur gaan werken.

nana kut van die test zeg.

maartje toen ik zwanger was had ik ook steekjes en krampjes tijdens innesteling en ongie gevoel voor de testdatum, alleen dat had ik de vorige keer ook :( het zegt dus eigenlijk niks.

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Meiden ik duim heel hard voor jullie!!!
    En dat jullie wens in vervulling mag gaan:)
    xxx Elif

16. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Elif: Dank je, lief van je!

@Lisa: werk ze zo. Hopelijk biedt het even wat afleiding :).

17. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    Hey lieve Maartje, zag je topic en dacht even meelezen. Oei het is zo moeilijk, ik weet dat ik alle wachtweken altijd krampjes had maar bij onze 1e TP van 2 cryo's, ik hele andere krampen had en ik ook echt dacht en voelde dat ik zwanger was, was dus ook zo. Het is altijd zo shit, durfde het ook tegen niemand te zeggen van de krampen, dacht iedereen verklaart me voor gek.

Maar mijn advies is gewoon bij je gevoel blijven hoor. Wanneer je krampjes voelt dan zijn ze er. Of het nu psychisch is of niet. Indekken heeft volgens mij niet zoveel nut, wanneer je valt bij een OMO test val je en dan echt niet minder hard omdat je een paar dagen hoop hebt gehad. Ik vang je wel op en heel het babyrinth natuurlijk ;).

Ik raad trouwens een KV test aan, die testen al vanaf 20 HCG, de andere testen vanaf 40 HCG. Ik ga in ieder geval de komende dagen zooooo voor je duimen. Ik gun je zo'n mooie Maartje baby! So, die moet er gewoon komen..

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx!!

Ik ga sowieso als ik test met Kruidvat 2 voor 5 euro testen!! Ik heb nog een verpakking in de gangkast liggen... Volgens mn schemaatje zou ik vandaag nog 26 eenheden Pregnyl in mijn lichaam hebben.... Morgen nog 13... en vrijdag nog ruim 6 en zaterdag nog 3.... Dan kan hij toch niet eventueel meer vals posi zijn??

Ik zat namelijk te denken:
    ALS ik zaterdag zou gaan testen en positief zou testen, zou ik er dan echt absoluut van uit mogen gaan dat het positief zou zijn??? Zou ik al blij mogen en durven zijn?? Of zou ik dan vrezen voor een licht posi test door Pregnyl???

Brrr waar haal ik eigenlijk het lef vandaan om uberhaupt al na te denken over wat als ik een positieve test zou gaan hebben... Behoor wel tot de ToosKansloos-categorie... :)

19. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    Hey Maartje, ik denk dat wanneer je zaterdag positief test er echt is iets aan het gebeuren is. Volgens mij heb je op zaterdag nooit meer van pregnyl meer dan 20 HCG in je urine. Als je positief test dan test je daarna nog wel tientallen keren hoor, heb zelf zoveel testen toen gekocht omdat ik het niet kon geloven. Bij positieve test maandag gelijk bloed prikken, dan kun je het wat meer geloven,

Wat ik trouwens zelf heb gedaan is testen wanneer HCG van pregyl uit urine was. Misschien is dat ook iets voor jou? Ik had TP op dinsdag 22 juni. Op maandag 28 juni, 6 dagen na TP had ik berekend zou HCG uit urine zijn, verwaarloosbaar klein in ieder geval ook zo rond de 5 dacht ik. Ik heb gestest en die was negatief. Vanwege aanhoudend gerommel en ongeduld op woensdag 30 juni, 8 dagen na TP 1e positieve test! Donderdag heb ik bloed geprikt, was volgens mij iets van 28 HCG. En daarna nog tientallen testen gedaan, telkens kijken of het wel donkerder werd. Het vreemde was alleen wel dat de eerste en tweede test het donkerst van allemaal waren. Maar dat maakte allemaal niets uit achteraf, want ben gewoon hartstikke zwanger.

Ik hoop en duim nog steeds voort! Heb je nog steeds krampen? Liefs!! xxx

20. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    Neeeeeeeeeeeeeeeee hoor, anders zou Dr. S. dat ook echt wel zeggen, volgens mij is hij heel realistisch..:). Hang in there!

Deel Deze Pagina