Lekkere zwanger-proof recepten?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door pingpongpcos, 30 sep 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pingpongpcos

pingpongpcos Fanatiek lid

22 mrt 2024
    1.260
    1.204
    113
    Vrouw
    Hee dames!
    Het is maandag en dat is bij ons thuis de boodschappendag. Nu kent iedereen 'm wel.. wat ga ik in GODSNAAM eten deze week?? Nu wil ik eigenlijk een beetje voorkomen dat ik steeds hetzelfde eet in de week. Ik ben dus benieuwd naar jullie tips voor lekkere, liefst niet al te arbeidsintensieve maaltijden die veilig en gezond zijn in de zwangerschap! Misschien hebben anderen ook nog iets aan de gedeelde inspiratie strakjes ;)

Alvast dank!

2. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.887
    9.664
    113
    Vrouw
    Burritoschotel van Hak (in een slazak), rundergehakt rullen, burritoschotel erbij. Sausje maken van Griekse yoghurt met knoflookpoeder, peper, zout en een heeeeel klein beetje chilipoeder. Dit sausje uitsmeren over de (volkoren)wrap. Vervolgens het gehaktmengsel verdelen over de wraps, oprollen, kaas eroverheen en in de oven voor ongeveer 20 minuutjes.

Nog een wrap gerechtje; kipkrokant schnitzels braden, in stukjes snijden, (volkoren)wraps beleggen met deze stukjes kip, sla, tomaat, komkommer en chilisaus. Je kan het natuurlijk zelf vullen wat je er nog lekker bij vindt.

Zoete aardappel - spinazie stamppot, feta en walnootjes eroverheen, zalm met ui in aluminiumfolie uit de oven erbij.

pingpongpcos vindt dit leuk.
  3. Vissenkom

Vissenkom Bekend lid

9 aug 2024
    621
    682
    93
    Vrouw
    De dingen die wij momenteel eten die ik goed weg krijg zijn bijvoorbeeld
    - Wraps met bonenmengsel met tomatenpuree en kruiden, en een hoop rauwkost. Of inderdaad zoals hierboven staat met (vega)kipkrokant in plaats van dat bonenmengsel
    - Groene curry (currypasta van fairtrade original) met paprika, sperziebonen, bosui, kokosmelk en eventueel kip. Rijst bij eten.
    - Zuurkoolstamppot
    - (Vegetarische) shoarma met spitskool en paprika meegebakken

Overigens eten wij die curry en wraps sowieso 1x per week, in 't eerste trimester vind ik 't echt wel best zo lang ik het maar goed weg krijg haha. Eetlust (en daarmee de inspiratie) komt binnen een paar weken waarschijnlijk wel weer terug ;)

Deel Deze Pagina