Maar 2 navelstrengen ipv 3!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chantal212, 28 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal212

11 jan 2009
    99
    0
    0
    student
    limburg
    Mijn beeb heeft maar 2 navelstrengen ipv van 3 is dat erg?
    Bij mijn vorige 2 kinderen heb ik dat niet gehad!

Heeft er iemand ervaring mee?Of iemand die zelf een baby heeft die maar 2 navelstrengen had bij de geboorte?

groetjes Chantal

2. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik weet niet beter dan dat een baby 1 navelstreng heeft. of bedoel je de aders in de navelstreng?

3. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    wie heeft je dit verteld ? je vk of gyn ?

er is inderdaad maar 1 navelstreng, maar er zijn drie 'draden' met elk een eigen functie... welke functies weet ik niet meer

bij ons was op de echo duidelijk te merken dat er 3 'draden' zijn

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik neem aan dat je bedoelt dat je twee bloedvaten in de navelstreng hebt in plaats van drie. Dit kan helemaal geen kwaad. Het wordt wel in de gaten gehouden, maar verder hoef je je er geen zorgen over te maken.

5. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
  6. Gezond

Gezond Niet meer actief

Als het goed is blijf je met een 2-aderige navelstreng onder behandeling van de gynaecoloog en wordt je extra in de gaten gehouden...
    Maar meestal kan het geen kwaad...

7. chantal212

11 jan 2009
    99
    0
    0
    student
    limburg
    Ja ik bedoel inderdaad de vaten van de navelstreng dit zijn er dus 2 ipv 3..

groetjes

8. channa02

channa02 Lid

24 jan 2009
    13
    0
    0
    Hoi,

Mijn tweede zoon had ook maar 2 vaten ipv 3.dat was tijdens de zwangerschap niet gezien, toen was het nog niet standaard dat je met 20 weken een echo kreeg.
    Meteen na de geboorte werd ons verteld dat het zou kunnen dat mijn zoon een hart-of nierafwijking zou hebben, dat was even schrikken.
    Het hartje klonk goed en hij plaste meteen, dus het gevoel dat het iets ernstigs zou zijn was bij mij wel weg.Toen hij een week oud was is er een echo van zijn nieren gemaakt en dat was helemaal goed.
    Volgens mij is een echo van de niertjes wel standaard bij maar 2 vaten.
    Verder kan het geloof ik niet heel veel kwaad zolang de slagader maar niet ontbreekt.

Komt vast goed!

9. leonie20

leonie20 Actief lid

1 jul 2007
    180
    0
    16
    hoi hoi
    bij mij zeiden ze ook dat mn zoontje maar 2 vaten had ipn 3 en hiervoor heb ik extra echo's gehad omdat 2 vaten vaak samen gaat met een hart of nierafwijking en ook is de kans op een kindje met down syndroom groter.
    mijn zoontje had achteraf wel een hart afwijking is helaas ook alweer overleden maar het gekke was dat achteraf bleek dat ie er wel gewoon 3 had..terwijl er met alle extra echo's altijd is gezegd dat ie er maar 2 had.
    dus meid maak je neit te druk het kan ook gewoon helemaal goed gaan hoor
    liefs

Deel Deze Pagina