kleine foto's inscannen en vergroten ?????iemand ervaring??????

Discussie in 'De lounge' gestart door Chickiedenise, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chickiedenise

Chickiedenise Niet meer actief

Hallo !

Wie heeft er ervaring met het laten vergroten van normale 13x 18 foto's of 20 x 28 , naar bijv. 50 x 60?
    Blijven de pixels dan nog duidelijk genoeg?

En het is de bedoeling de foto in te scannen en dan via internet uit te laten vergroten ..
    Weet alleen niet of de foto met inscannen duidelijk op de pc zichtbaar is maar dat ga ik zo even proberen ..

Iemand ervaring?

Het is namelijk zo dat ik foto's heb laten maken bij de fotograaf, maar zij willen, nadat ik fotos gekocht heb, de fotos NIET digitaal doorsturen ...ik kan de foto's alleen zó krijgen en niet digitaal..vind ik niet echt handig.
    Aangezien ik ook een paar grote afdrukken zou willen zou ik best duur uitkomen rond de 200/300 euro, dus probeer het liever eerst op de wat goedkopere manier, bijv. een poster bij kruidvat laten afdrukken en mocht dat niet lukken dan kan ik altijd nog bij de fotograaf de foto's bestellen...

Of zou het niet lukken op de manier zoals ik van plan ben??

2. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    mijn vader heeft onze trouwfoto's ingescand, en 1 daarvan heb ik zelfs op canvas laten drukken, is gelukkig goed gegaan!

je kan ook je foto's meenemen naar een andere fotograaf, die kunnen het ook wel ;)

3. Chickiedenise

Chickiedenise Niet meer actief

Je bedoelt dat een andere fotograaf ze digitaal kan maken of??

Ik zal het dan ook eens proberen met inscannen...zou ik dan bij de fotograaf een 13x 18 nemen of zou ik beter een 20 x 28 kunnen nemen voor de vergroting? Of weet je dat niet?:)

4. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Foto's scannen gaat prima hoor.... bij vergroten loop je wel de kans dat het waziger wordt.....gewoon proberen!

5. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik heb destijds het geboortekaartje van Tygo naar een andere fotograaf gebracht, het was een fotokaart en ik wilde er nog een hoop bij bestellen. hun hebben hem ingescand en afgedrukt, dan is hij dus ook digitaal.
    ik zou voor een vergroting de grootste foto gebruiken!

Deel Deze Pagina