wie wil er met mijn kletsen over pnd? Iemand die het overwonnen heeft zonder medicatie? Ik ben niet depressief maar heb wel last van de hormoonwisselingen. Zweverig last van me ogen lijkt wel alsof ik door stroop loop mezelf niet herkennen. Hoofdpijn De psyg constateerde pnd dus. Hij wilde me hiervoor medicatie geven die ik geweigerd heb ivm borstvoeding. Ook omdat ik tegen zulke zooi ben! thanx!
Hoi Sweetlakecity, Ergens verderop in dit forum is al een keer een heel uitgebreid topic geopend over postnatale depressies. Misschien heb je er al wat aan om dit te lezen. Ik ben zelf nu op de goede weg na herstel van een pnd, maar ik heb wel medicatie gebruikt, met name omdat ik veel last had van angst- en paniekaanvallen. Maar wat mij het meeste geholpen heeft zijn de gesprekken die ik heb gehad met de psycholoog. Alleen medicatie heeft volgens mij ook weinig zin. Heb je wel plezier aan je kindje? Dat is ook een belangrijke graadmeter voor een pnd. Ik had de eerste maanden er helemaal geen plezier van, inmiddels gelukkig wel. Als ik zo lees wat jouw klachten zijn, zou ik niet meteen aan een pnd denken. Lijkt mij een goed idee dat verder te onderzoeken. Heb je al eens bloed laten prikken? Kan ook een hormoon of vitaminetekort zijn. Als je meer wilt weten, hoor ik het wel. Heel veel sterkte ermee in ieder geval. Wat het ook is, het is echt geen prettig gevoel als je jezelf niet meer herkent. Na negen maanden heb ik eindelijk weer een beetje het gevoel dat ik mezelf begin terug te vinden, zoals ik was voor de zwangerschap. Groetjes, Ivka
ik heb wel plezier aan me kindje. Is soms wel moeilijk maar heb verder geen last. Mijn bloed en alles is al onderzocht. De psyg zei dus: pnd vandaar. Ik geloof er alleen weinig in. Heb wel last van die zware hormoonwisselingen. Hij wilde me dus medicatie geven die ik omdat ik verder geen depressie heb, afgewend. Ik merkte dat ik depressief werd van het thuis zitten omdat ik me lichamelijk niet lekker voelde en dat ging dus geestelijk ook in de weg zitten./ Soms zijn ze zo makkelijk met uitschrijven van antidepressiva namelijk. Vandaar dat ik hoopte dat iemand dit herkon en wilde kletsen.
hoi hoi ik hbe er ook wel last van kan behoorlijk hard en boos door de bocht komen dan weer niet dan werd in begin boos op de kleine als die huilde deed er veder nix mee maar was dan gewoon boos da ik zij ik geef hem geen eten dat me vriend het deed enzo niet goed dus gelijk 1 week na de bevalling bij dokter geweest en heb medicatie gehad en het werkt prima ik moet ook nog een afspraak maken met hulp verlening maar dat komt eerst ff andere dingen laten rusten bij mij kwam het vooral dat ik al 1 jaar lang maar 2 a 3 uurtjes per nacht sliep en door dingen uit me verleden wat er allemaal bij kwam sinds de geboorte van me zoontje krijg ik het idee dat hij me aan het denken heb gezet om hier hulp bij te zoeken. ik geniet met volle teugen nu van me zoontje
Hoi Sweetlakecity, Ik heb ook last van pnd. Mijn zoon is nu 4.5 maand en het gaat wel steeds beter, zij het met pieken en dalen. Ik heb uiteindelijk geen antidepressivum gekregen omdat men vond dat ik het zonder moest en kon proberen. Heb wel in het begin kalmeringsmiddelen geslik, waarvan ik moest afbouwen en dat is gelukt. Soms denk ik er wel over na over een ad. Als ik in een dal zit. Maar herstel schijnt met pieken en dalen te gaan. Ik loop bij een psychotherapeut. Ik kom er niet vaak, 1x in de drie weken. Ik vind dit wel weinig. Maar zij vindt dat meer zien geen zin heeft. Ze zegt het heeft tijd nodig. Het kan dus wel zonder ad. Ik ben mij zonder ook beter gaan voelen en meer dingen gaan doen. En ik had vooral last van angsten en sliep en soms nog slaap slecht. Maar ik ben er nog niet. Ben wel onzeker. En tegenwoordig kan ik me ook down voelen. Maar dat vind ik minder erg dan angstig. Maar ik heb ook hele goede perioden dan denk ik dat ik er al bijna ben. Ik moet zelf zeggen, dat ik iets tegen het woord genieten heb. Tuurlijk ben ik blij en trots op mijn zoon, maar ook baal ik wel eens, als hij snachts gaat huilen en ik niet voor hem kan zorgen omdat ik moet slapen en mijn partner het dus moet doen. Maar genieten klinkt voor mij zo overdreven. Vind het wel leuk om met je te kletsen. Hoop dat het goed of beter met je gaat. Veel liefs Elba
ja heb hem, ik snap alleen niet meer hoe ik snel me eigen berichten kan bekijken. Maar we houden via de meel maar contact ok!