Wanneer kan je stoppen met foliumzuur?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Benzoblij, 8 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Hai allemaal,
    ben nu ruim 10 weken zwanger en heb tot nu toe elke dag foliumzuur geslikt. Nu las ik ergens dat ik er nu mee kan stoppen.
    Wou het eigenlijk aan de gynaecoloog vragen gisteren, maar was zo vol van de echo, dat ik het vergeten ben.
    Kan het kwaad als je het langer slikt?

2. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Ik slik nog steeds vitaal zwanger van kruidvat, daar zit ook foliumzuur in. Het kan geen kwaad als je t gewoon blijft slikken

3. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Nee hoor dat kan geen kwaad. Ik slik het nu weer op advies van de Gyn. Ik zelf heb het geslikt tot en met 10 weken, maar je kan het gewoon je hele zwangerschap en daarna gebruiken. Blijkt ook goed te zijn tijdens de borstvoeding.

Liefs,
    Duveldraakje

4. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ben na 12 weken gestopt. Volgens mijn verkoskundige mocht ik ermee stoppen. Slik nu sinds een paar dagen vitaminepillen van vsm

5. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Prima dan blijf ik het voorlopig gewoon door slikken.
    Zoveel moeite is dat niet, het zijn zulke kleine pilletjes :D

6. 26Lotte26

26Lotte26 Actief lid

2 jan 2007
    149
    0
    0
    ik slik gravitamon. Daar zit foliumzuur in, maar ook ijzer, vit d en nog iets. goed tijdens de zangerschap en ook voor de borstvoeding.

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    op de verpakking van evasin foliumzuur staat dat je het moet slikken tot 10 wkn na 1e dag van je laatste menstruatie, dus zeg maar tot 8 wkn zwangerschap...

succes

8. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

En die dingen smaken zo ranzig! Maar vind het zonde om een volle pot weg te gooien

9. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Ik slik de tabletten van VSM Puur Mama. Omdat die dingen zo gigantisch groot zijn, vermaal ik het in een vijzel en meng het met wat appelmoes. In die talbetten zit ook foliumzuur, kan geen kwaad, je piest het overtollige er gewoon uit.

10. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Ik gebruik Davitamon Femnatal. Die pillen zijn gelukkig niet zo heel groot en het is ook een compleet voedingssupplement voor de zwangere vrouw, daar zit ook foliumzuur in.

11. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    niet zo heel groot :confused: pff ik krijg ze echt bijna niet weg en als ze aan je gehemelte ofzo blijven plakken... bleeeeh vies joh :(

12. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    hahaha... die van de etos vind ik vreselijker. Dat zijn er ook nog eens 2! Ik proef er verder niets van, grote slok water en weg is het ;) (niet vervelend bedoeld hoor!)

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Die VSM mama dingen vond ik echt niets, ik werd er elke keer kotsmisselijk van. Na een halve pot ben ik over gegaan op Gravitamon, dat gaat wel goed.

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hier ook gravitamon... ranzig spul :/

maar zijn vitaminepillen voor zwangere vrouwen
    dus zonder vitamine A

en die kan je in principe gewoon je hele zwangerschap en erna blijven sl ikken

incl. foliumzuur ook

nu nog pillen met een fatsoenlijk smaakje verzinnen.. want volgens mij zijn ze allemaal even vies :)

15. Jessy25

Jessy25 Actief lid

1 nov 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    mmm ik heb ontzettend grote pillen van mn gyno gekregen..vitaminepillen dus denk dat dat wel goed zit

Deel Deze Pagina