schildklier

Discussie in 'Gezondheid' gestart door nicole26, 6 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nu ik zwanger ben loop ik weer bij de internist. Op eigen verzoek. Als ik had gewild had ik ook bij de huisarts mogen blijven. Ik heb een hele fijne huisarts. Net voor ik zwanger wilde worden waren mijn bloedwaarden niet goed. In overleg met hem ben ik toen op gaan hogen en iedere 4 weken bloed gaarn prikken. Wilde graag een TSH onde de 2 hebben voordat ik zwanger zou zijn en dat is me nipt gelukt.

    Dus bij de huisarts blijven is niet erg. Veel controles als je zwanger bent is dan wel gewenst. Mijn internist wil elke 4 weken m'n bloedwaardes weten. Dit om ervoor te zorgen dat de TSH onder de twee blijft. Kan gevolgen hebben voor de geestelijke ontwikkeling van de kleine als je schildklier te langzaam werkt (bij mij op het lab is dat bij TSH boven de 4) Dus is je TSH te hoog, snel oveleggen met je huisarts en anders gewoon vragen om een verwijzing naar de internist. Volgens mij heeft elk ziekenhuis er wel eentje die zich heeft toegelegd op de schildklier bij zwangeren.
     
  2. Met het moe zijn, bedoelde ik tijdens de zwangerschap. Na het krijgen van thyrax ga je je wel beter voelen. Gelukkig wel :)!

    Blijft wel met beperkingen hoor. Heb geen leeftijd aan m'n vermoeidheid gekoppeld. Merk wel dat ik al jaren (sinds m'n schildklier te langzaam gaat) dat ik sneller moe ben dan m'n leeftijdsgenoten.
     
  3. Niet meer actief

    Ah, bedoel u het zo ;)

    Ja dat merk ik wel duidelijk, de eerste drie maanden was ik een stuk moeier dan nu. Maar ach, verder heb ik bijna nergens last van, dus klaag ni hoor :)
     

Deel Deze Pagina