kuitkrampen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door jolger, 12 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jolger

    jolger Actief lid

    8 mrt 2007
    124
    0
    0
    Wie heeft er nog tips voor mij. Ik heb vannacht last gehad van kramp in mijn kuit en dat doet echt vreselijke pijn ik wil dat eigenlijk niet vaker mee maken. Nog iemand tips voor mij?

    Als je het een keer hebt meegemaakt komt het dan vaker voor?


    Groetjes,
    Jolanda
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb dit een aantal x in n jaar. Je trekt je tenen naar je toe en strekt je kuit dan.. Of staan en je kuiten strekken. Je kunt hier niks aan doen voor de rest..
     
  3. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Probeer er bij het uitrekken aan te denken om je voet naar je toe te trekken. Het rekt wat minder goed uit, maar het vermindert de kans op kramp. Dit doe ik als ik er aan denk en ik heb een stuk minder last dan eerst.

    Ook kun je voor het slapen gaan je kuitspieren wat oprekken, zoals je vroeger bij gym deed op school (een been naar achteren gestrekt en een been naar voren gekromd). Deze tip heb ik gekregen van een fysiotherapeute.

    Verder zijn er nog 2 huismiddeltjes waarvan ik er 1 heb uitgeprobeerd (de laatste_. Een ijzeren vijl in je bed zou helpen. Mijn moeder zweert bij geraspte sunlightzeep in een zakje onder je kuiten in het bed, maar zelf weet ik niet zeker of dit wel helpt.
     
  4. Choco

    Choco Fanatiek lid

    30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Krijg je wel genoeg kalium binnen? Een banaantje op z'n tijd is ook goed namelijk en melk ook. Maar neem er niet teveel van.
     
  5. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    een glas melk voor t slapen gaan schijnt te helpen volgens mn verlos.
     
  6. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    of je benen wat hoger leggen , dus een kussen onder je matras

    kramp is ook vaak een teken van vit-b tekort

    sterkte
     
  7. Mamainspe

    Mamainspe Bekend lid

    1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hoi,
    Vervelend he!
    Ik had het 3 weken geleden ook zo erg op vakantie,
    gelukkig waren mijn ouders erbij, en mijn moeder zei dat ze tijdens haar zwangerschap het ook zo erg had, en dronk voor t slapen gaan warme melk met anijs.
    Dan had ze er geen last van,
    Voor mij hielp het ook, en ik heb er geen last meer van Gelukkig!
    Zou zeggen baat t niet schaat t niet!
    Succes!
     
  8. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ik heb het rond die termijn vrij vaak gehad vanaf een week of 32 niet meer zo vaak

    voor het slapen gaan een paar rek en strekoefeningen voor je kuit
     
  9. sonjaw

    sonjaw Fanatiek lid

    26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hoi hier hebben we bij zwgym geleerd dat je rondjes moet draaien met je voeten paar keer per dag allebij de kanten op dan word het minder.Succes
     

Deel Deze Pagina