Wie heeft hier kunsstof kozijnen laten plaatsen? Hoe kwam je uit met de offerte? Klopte dit of had je onder aan de streep toch wel last van onvoorziene kosten? Het plaatsen van kunsstof kozijnen ligt in onze planning en ik probeer me zoveel mogelijk in te lezen/voor te bereiden. Tuurlijk is het allemaal afhankelijk van factoren maar toch, ben wel benieuwd hoevaak het nou voorkomt dat er achteraf kosten bijkomen.
Ik heb het gedaan. 2 jaar geleden de hele boven verdieping (3 slaapkamer en badkamer) en een huisbreed dakkapel op zolder. Vorig jaar het keukenraam en we hebben nu de opdracht gegeven voor - kunstof kozijnen voorkant huis incl voordeur. - compleet kunstof schuifpui achter (2 schuifdeuren - complete kunstof pui inclusief deur in de schuur. Deze 3 komen na de zomer. Wij hebben alles bij Reno totaalbouw laten doen. Nooit meer kwijt geweest dan de kosten vermeld op de offerte. En ze leveren echt topwerk!
Afhankelijk van de dikte van de oude kozijnen kan het zijn dat de stukadoor moet komen om alles weer glad aan te stuccen. Anders krijg je zo’n lelijke afwerklat.
Wij hebben twee offertes laten maken. Bij het eerste bedrijf was de offerte incompleet, meer een soort schatting en overal stond tussendoor dat er nog vanalles bij kwam. Duurde nog lang ook voor ze hem klaar hadden, daar dus geen vertrouwen in. Het andere bedrijf (i-Kozijn) heeft alles goed opgemeten en de offerte was ook duidelijk en compleet. Er kwamen geen extra kosten bij. Wij waren heel tevreden.
Wij hebben de kozijnen via een kleine zelfstandige laten plaatsen. Andere mensen hadden goede ervaringen met hem. Offerte was precies kloppend. Ook niets hoeven aanbetalen of zo.
Wij hebben recent alles laten vervangen door kunststof. Geen extra kosten achteraf. Houdt er wel rekening mee dat je muren iets kunnen beschadigen. Dus misschien een lik verf hier of daar.