Sinds begin januari zijn wij de dolgelukkige ouders van onze prachtmeid! Voor ons was zij al een wonder aangezien ik zowel PCOS als een schildklierafwijking heb. Wij zijn gewaarschuwd dat mijn kansen op een tweede kindje af gaan nemen met de tijd, dus voor eventuele gezinsuitbreiding mogen we niet te lang wachten met proberen zwanger te worden (vorige keer gelukt met clomid 100 en pregnyl). Ik geef nu nog borstvoeding en wil graag een half jaar volmaken voor haar omdat ze allergiegevoelig is en daarnaast kan ik geen Clomid slikken tijdens borstvoeding. Nu mijn vraag, wie hebben er twee kleine kindjes relatief dicht op elkaar? Dus met zo'n kleine anderhalf jaar ertussen qua leeftijd. Bevalt dit goed of is het zodanig zwaar geweest dat je er 'spijt' van hebt dat er niet meer tijd tussen zit? Wat zijn de voordelen/nadelen? Kom maar op met de ervaringen! Ben erg benieuwd! (ik weet natuurlijk dat iedereen het anders ervaart en wat zwaar is voor de ene niet zwaar voor de ander is, daarnaast moeten we natuurlijk ook maar afwachten of we een tweede kindje mogen ontvangen...)
Kan het helaas nog niet vertellen maar als de tweede geboren wordt is de oudste 1,5 jaar. Ben trouwens de eerste keer met clomid zwanger worden en nu spontaan en niet gepland, was heel vreemd om dit ook mee te maken zo spontaan. Vindt de zwangerschap alleen nu al wel vermoeiend omdat ik zooo moe ben en kan niet uitrusten om me zoontje in een fase zit dat hij constant aandacht wilt en amper wil slapen
hoi.. nou ik heb er 2 met een verschil van 15 maanden dus kort op elkaar. alles heeft zn voor en na delen he. ik vind het super leuk. nu ze 3 en 4 jaar zijn en ik zie hoe leuk ze het samen hebben. en ja hoe ze soms ook ruzie hebben haha. maar spijt heb ik niet hoor... soms denk ik wel van goh wat een drukte, maar dat is juist nu ze wat groter zijn, want dan moet de een al wel elke dag naar school de ander nog maar 3 ochtendjes en ze moeten wat eten en de haren kammen en tandenpoetsen en nog veel meeer rompslomp... maar vanaf 5 en 6 word het alweer een stuk rustiger want dan kunnen ze zelfstandig dingen doen zoals buiten spelen en een broodje smeren (hoop ik) haha. het gaat als vanzelf je hebt ze nu eenmaal en het moet gaan dus gaat het... zo denk ik dan maar. maar het liefst doe ik toch de boodschappen als mn vriend thuis blijft met de kids haha. groetjes en succes met je keus
De mijne schelen als de kleine geboren wordt 13 jaar!! voordelen die ik zie: geen geruzie, geen 2 kleintjes tegelijk aankleden, naar school enzovoorts. Nadelen: wij wonen helemaal afgelegen zonder buren dichtsbijzijnde dorp is 5 kilometer verderop wat betekent, dat deze kleine ook weer veel alleen zal moeten spelen, opnieuw beginnen met halen brengen van en naar school en vriendjes sportclubjes. Als ze de leeftijd berieken van ongeveer na 9 jaar willen ze niet meer alleen met papa en mama iets ondernemen dus weer vriendjes dinntjes meenemen (gezellig hoor daar niet van) Volgens mij kleven er overal voor en nadelen aan, ik had het liever anders gezien bij ons, maar ja de natuur laat zich maar moeilijk sturen...