In de was die ik uit de wasmachine halen zitten op sommige kledingstukken zwarte vlekjes. Weet iemand wat dit is en wat ik er aan kan doen?
Ik denk schimmel / het weer erin. Wat heel gek zou zijn want meestal laat je je was niet zó lang in je wasmand of wasmachine zitten toch? Heb je een foto ervan?
Het kan ook van de machine afkomen, als deze vlekjes er nog niet in zaten toen je de kleding ging wassen. Komt omdat we tegenwoordig minder heet wassen en veel vloeibare wasmiddelen gebruiken. Je kunt de machine leeg laten draaien met een kopje chloor op 60 graden of met schoonmaakazijn.
Even gegoogeld en vond dit mis kun je er wat mee :Wasmachinevlekken tips | Was vies uit machine | Vlek na wassen Zo staan er meer mogelijkheden op googel .
hier ook. gloednieuw wit K3 tshirt van dochter in de was. aardbei vlek is er uit maar er zitten overal zwarte vlekken in. die krijg ik er niet meer uit. heb de wasmachine op 90 graden doorgespoeld. en ik gebruik het wasmiddelbakje niet meer (toen toevallig wel omdat ik de wasbol niet kon (vinden)
Ik heb dit ook soms en al enige kledingstuk is r door verpest. Erg zonde. Ik vroeg me ook steeds af hoe het nou komt.