Wat naar zeg! Ik kan het me goed voorstellen dat je hier naar over voelt. Ik heb een beetje een soortgelijk verhaal. Van hypo in de zwangerschap naar hyper na de zwangerschap. Ik weet niet hoeveel thyrax je gebruikt? Wij zijn eerst twee keer naar een lagere dosering gegaan en toen dat onvoldoende hielp helemaal gestopt. Helaas ben ik zonder medicijnen nog steeds hyper, maar het gaat steeds beter! Hoe meer ik ontzwanger, hoe minder hyper. Ik loop al wel maanden met de hyperklachten rond, maar daar zijn wel medicijnen voor (betablokkers). Ik wilde alleen heel graag borstvoeding blijven geven en dan mag je deze medicijnen niet. Je went er wel aan, maar het is niet prettig. Ik vind met name de hartkloppingen en de snelle hartslag heel naar voelen. Kan je misschien via je huisarts nog proberen of je eerder naar de internist kan? Of via je zorgverzekering aan wachtlijstbemiddeling doen?
Hoi Trees, Herken je nog van een vorig forumonderwerp (over trage schildklier)die ik plaatste aan het begin van de zwangerschap. Zie dat je inmiddels al een prachtige dochter hebt! Wat vervelend dat jij nog nu hyper bent en je momenteel geen medicatie kan nemen ivm borstvoeding. Bewondering voor je keuze om toch borstvoeding te blijven geven en de klachten voor lief te nemen. Ik geef zelf geen borstvoeding. Ik slik nog maar 0,0375 mg (1,5 tablet) Thyrax. De anesthesist zei dat het zou kunnen dat mijn schildklier misschien wel beter is gaan functioneren. Leek me het enige positieve aan mij hele situatie momenteel. Maar nu ik jouw verhaal lees ben ik toch wel beetje bang dat ik hyper blijf na het afbouwen van mijn thyrax (zoveel heb ik nu al niet nodig). Ik had de huisarts al gebeld, helaas is die op vakantie en pas donderdag terug. Daarom heb ik de poli internisten gebeld. Ze hebben nu een brief in postvak van mijn internist gelegd (ook op vakantie, maandag terug) met de vraag de waarden te bekijken en advies te geven mbt de thyrax. Ze bellen me maandag terug! Tot die tijd slik ik maar trouw mijn pilletjes, want op eigen houtje minderen durf ik niet. Ik begin het vertrouwen in mijn lichaam nu echt kwijt te raken. Ontzwangeren, kolieken en nu dus klachten die voortkomen uit te snel werkende schildklier. Met name de hoge bloeddruk (92/170) en de hartkloppingen (overslaan hart en gevoel lucht te moeten happen) maken me echt angstig. Kan het geen kwaad je regelmatig hardkloppingen hebt en je hart overslaat? Ansje