Hoi allemaal, Zijn er onder jullie die ervaring hebben met UZ Gent of juist met een NL ziekenhuis wat ICSI betreft. Ik moet gaan kiezen, maar hoor de laatste tijd heel veel succesverhalen over UZ Gent. Ik twijfel of ik dit moet doen en of het dan een makkie is qua zorgverzekering?
Zilveren kruis achmea heeft deze in t pakket DOEN!!!!! meer heb ik er niet over te zeggen.. En bellen; 5-6 maanden wachttijd Was de iui weer met weinig zaadcellen???
Hoi MM88, misschien kan je best ook even het onderwerp 'ivf behandeling in belgie' lezen. Daar stat het belangrijkste al bij elkaar. Succes!
Ik zeg: Gent. Je wil toch niet een van je drie kostbare pogingen opmaken en tijd 'verspillen' als je ook direct naar Gent kan? Voor mij was dit de reden om van IUI in NL direct over te stappen i.p.v. hier verder tobben. Je hebt nu ook mooi de tijd om je te oriënteren op een zorgverzekering die dit vergoedt (CZ bijv), kan je per 1-1-2017 overstappen.
Ik ben bij Zilveren Kruis. Kan ik ook overstappen? Ben ik een verwijzing nodig? Zo ja, van wie? Sorry van mijn vragen maar ik ben zo bang dat onze laatste poging in Zwolle weer niets oplevert. Ik ben ook niet zo handig in alles uitzoeken.
Ik heb ICSI gedaan in het VU. Ik vond het fijn dat ik nog niet naar Gent hoefde, want dat was zo'n gereis. Het hangt er dednk ik ook vanaf waar je woont en hoe ver Gent is. Als jullie geen bijzonderheden hebben en het 'alleen' is dat er minder zaadjes zijn dan heb je denk ik net zulke kansen bij het VU als in Gent. Vu heeft goede slagingskansen hoor! Maar als er van het protocol afgeweken zou moeten worden, dan moet je niet in NL zijn... Ik had mij voorgenomen poging 1 in ieder geval hier te doen, afhankelijk daarvan poging 2 ook en 3 zeker in het buitenland, maar dat hoefde niet bij ons!
Ik lees even met jullie mee dames. Ik zit hier ook erg te wikken en te wegen ..... Heb nog 1 ICSI behandeling ( de 3e al + 7x IUI) en weet niet zo goed of ik dit hier in Nederland moet doen of in Dusseldorf of Gent.
Dames!! Ik lees ook mee.. Zit ook in de twijfel. Ik heb zelf uit de eerste poging 1 verse tp gehad en 2 cryo tp. Geen een zwangerschap. Ik heb nog 4 cryos over. Mijn reden van ivf is afgesloten eileiders. Ik had me gyneceoloog om een second opinion gevraagd maar die had ze niet voor me -_-" Dit allemaal in het Diakonessenhuis in Utrecht.
Wij hebben gekozen om onze 2de ( voor de verzekering tellende) poging te doen bij het nij geertgen. Het was onze 4de poging die werd opgestart. Dit was voor ons een mooie tussenstap omdat ze wel de samenwerking met dusseldorf hebben en ook een deel van de mogelijkheden aan bieden. Mocht de poging niet lukken dan zouden we naar gent zijn gegaan.
Wij hebben iui in ons streekziekenhuis gedaan en hebben voor IVF/ICSI in UZ Gent gekozen. We zijn heel erg blij met onze keuze, want daar hebben ze de eerste poging zowel IVF als ICSI toegepast. Dat is ons geluk geweest, want IVF had geen enkele bevruchting. Wij hebben nu een 'dubbele diagnose', dus ik ben blij dat we meteen goed zitten in Gent. Ze kijken daar verder dan in Nederland (heb ik het idee) en het is veel persoonlijker dan ons streekziekenhuis. Daarnaast kan ik de follikelmetingen gewoon in Nederland doen. Dus we hoeven maar één a twee keer naar Gent te rijden, ideaal. Ik ben verzekerd bij CZ, dus het wordt gewoon vergoed. Wij moesten niet op de wachtlijst, omdat ons streekziekenhuis een samenwerkingsverband met Gent heeft. Succes met je keuze! Ik denk dat je in Nederland ook goed zit, want daar worden natuurlijk genoeg dames zwanger. Luister naar je gevoel en overweeg de voor- en tegens. Daarnaast kan je altijd in een later stadium nog overstappen.
Wij 3 jaar in behandeling geweest in Gent, nooit een zwangerschap. 2 terugplaatsingen in Jette(Brussel); Hop zwanger! Ik ben dus niet zo tevreden over Gent....
Ik heb 1 onsuccesvolle poging achter de rug en ben nu aan het overwegen om naar UMC over te stappen voor basis en aanvullende zorgverzekering. Ik zie dat jij ervaring hebt, even een paar vragen hierover: Vergoedt UMC alles als je IVF/ ICSI in Gent doet (omdat IVF/ ICSI in Gent duurder is dan in Nederland)? En moet je van UMC je behandeling of medicijnen voorschieten?
SOWIESO DOEN!!! Happy1234: ik ben een echt DD fan! Dus als je naar buitenland wilt dan zou ik DD doen, ook zij mogen en doen weer net wat meer dan UZ Gent (daar heb ik namelijk ook gelopen). Ze zijn overigens wel aardig hoor in Gent maar bij mij was mijn probleem te groot voor ze en met behulp van DD ben ik wel zwanger geraakt maar belangrijkste (in mijn geval) ook gebleven...
Ik heb goede ervaringen met Gent. Veel verzekeringen hebben gewoon een contract met UZ Gent. Ik ben vorig jaar wel overgestapt naar UMC ivm een 4e poging. Zie resultaat. Natuurlijk weet je nooit zeker of dit in een ander zkh ook niet gelukt was maar ik had er weinig vertrouwen in alles lukraak weer hetzelfde te doen als de vorige mislukte 3 pogingen. In België zijn de technieken beter en wordt je ook uitgebreider onderzocht. Bij ons lag het probleem in Nederland alleen aan de weinig zwemmers van vriend. In Gent kwam er na 1x bloedprikken ook bij mij een relatief laag AMH uit tov mijn leeftijd. Dit kon dus ook nog een probleem zijn omdat de eicelkwaliteit soms wat slechter is. In Nederland nooit naar gekeken. Daar stoppen ze met onderzoeken na zaadonderzoek wat afwijkend was
Ik heb de eerste stap richting Gent al gemaakt. Ik hoop dat daar antwoorden liggen. Het is 3 uur heen en 3 uur terug rijden maar dat hebben we er voor over. Weet iemand of ze ook wat meer onderzoek doen naar afwijkingen in de baarmoeder?