Altijd schildkliermedicijnen ophogen bij zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door nana33, 9 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Voor alle mede schildkliermed slikkers even een vraagje. Ik ben er net achter gekomen dat ik héél pril zwanger ben. Nu vroeg ik mij af of je altijd je schildkliermeds iets moet ophogen als je zwanger bent en hoe vroeg in de zwangerschap je dat moet doen. Pas nadat bloedtesten hebben laten zien dat je waardes slechter worden of preventief? Ik ga morgen sowieso het ziekenhuis bellen om bloed te laten testen, maar ik vroeg me gewoon af wat jullie ervaringen zijn?

2. Zhilla

Zhilla Actief lid

2 apr 2012
    303
    0
    16
    Ik werk fulltime
    Leeuwarden
    Gefeliciteerd met je zwangerschap :D

Je mag zelf de dosering niet verhogen. Eerst bloedprikken om na te gaan of je schildklier trager is gaan werken. Ik heb dit gedaan in overleg met mijn huisarts. Bij mij was ongeveer rond week 20 mijn schildklier weer op de juiste waarde.

Neem inderdaad gauw contact op met je huisarts of ziekenhuis.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn zusje is gedurende de zwangerschap extra onder controle geweest... maar heeft nooit haar meds hoeven ophogen. Haar waardes zijn mooi stabiel gebleven voor, tijdens en na de zwangerschap.

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik heb Hashimoto, en moet bij positieve testen direct bloedprikken adv de uitslag wel of niet ophogen.

Wonderlijk dat bij mij maar 1 keer is opgehoogd tijdens mijn zw!

Ik zit nu op 137mg Euthyrox, ben ook nooit meer naar beneden gegaan trouwens na mijn zw. Was van 125 naar 137 gegaan.

5. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Ik heb ook Hashimoto en mijn endocrinoloog wist van mijn kinderwens. Ik had toen al vooraf afgesproken dat ik bij een positieve test meteen zelf al met 25% omhoog zou gaan. Ik zit nu op 125 mcg/137.5 mcg. Bij een trage schildklier heb je bijna altijd 25-30% meer medicatie nodig.

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier standaard bij positieve test direct 0,25 ophogen

Deel Deze Pagina