Half uurtje voor de maaltijd. Neem ze zelf meteen na wakker worden. Dan ga ik school spullen klaar maken en.dan samen eten met de kinderen. Met bloedprikken ook gewoon smorgens innemen
Er is geen maximale tijd wat betreft eten na de medicijnen, de minimale tijd is een half uur. Dit is zo omdat de werking minder wordt door gelijktijdig consumeren van melkproducten, dus ook de boter die je smeert, en de plak kaas die je op je brood doet. Na een half uur is het medicijn opgenomen en maakt het niet meer uit.
Ik lees eigenlijk nu pas je waardes, en snap gelijk je klachten, tsh hoort rond de 1 te zitten (mijn zoon zit rond de 5, maar bij kinderen is het anders dan bij volwassenen) en T4 hoort om en nabij de 20 te zitten. Houdt er rekening mee dat je niet gelijk klachtenvrij bent. Voor sommige patiënten duurt het een half jaar tot een jaar eer ze fatsoenlijk zijn ingeregeld.
Een half uur voor je gaat eten, ben je dat onverhoopt vergeten dan anderhalf uur nadat je hebt gegeten je medicijn innemen. Verder, als je ze slikt en dan bloed prikt werd mij verteld dat je dit dan altijd zo moet doen als je gaat prikken zodat het wel of geen invloed hebben altijd gelijk is. Dus als je normaal prikt voordat je ze hebt geslikt is het het beste altijd te prikken voor je slikt of dus andersom. Maar welke je ook kiest maakt niet uit.
Oh mijn huisarts zei dat tsh 3,9 goed was en dat T4 12 goed was, dan klopt de info van de huisarts ook niet, pffff De huisarts zei ook dat ik nog wel even zoet was met dat ik goed ingesteld zou zijn en dat lang kon duren. Fijn om te lezen dat jullie veel ervaring hebbenen er verstand van hebben. Ik zal goed de tijden van inname in de gaten houden. Ik zal de pillen en water op mn nachtkastje zetten en dan meteen innemen als de wekker gaat. En het is dus geen probleem als ik in het weekend de medicatie op hetzelfde tijdstip inneem als doordeweeks en me dan nog even omdraai en verder ga slapen ipv na een half uur te gaan eten. Ik mag dus ook gewoon alles eten? Ik hoef ook niet op gezette tijden te eten?
Je kunt indd verder slapen maar ook je wekker uitlaten in het weekend en gewoon meteen innemen als je wakker wordt. Je mag ook alles eten. Een vd kenmerken van een traagwerkende schildklier kan ook gewichtstoename zijn. Weet niet of je daar iets van gemerkt hebt? Het hoeft dus niet hè. Ik heb daar ook gen last van.
Oke duidelijk! Ik ben wel in gewicht toegenomen, maar wel een normaal gewicht gehouden, dus opzich niet zoveel dat het op kon vallen.
Slik je de pil? Die zorgt ook voor een verslechtering van je schildklier als je daar problemen mee hebt. Zonder pil was ik met medicatie goed ingesteld (rond de 1) en toen ik de pil slikte zat ik na een korte tijd op 28 (tsh).
Je hebt kans dat het daardoor komt. Carino, ik slik ook de pil en de laatste maanden gaat het helemaal niet goed met mijn schildklier (op en neer en allerlei klachten). Maar wat kun je dan wel slikken als ik wil testen of het daardoor komt?
Sinds 2013 de prikpil, sinds ongeveer een half jaar klachten. Geen prikpil meer is hier helaas geen optie.
Maak je niet druk, je kunt in het weekend gewoon nog even doorslapen hoor Je mag gewoon normaal eten, en je mag alles eten. En wat je huisarts noemt aan waardes, dat zijn de waardes waarop ze pas een poot uit gaan steken en spreekwoordelijk van hun kont af komen om er iets aan te doen. Dat zij dat interpreteren als "nog goed" wil niet zeggen dat het goed IS! De arts van mijn zoon (kinderarts in het ziekenhuis) hanteert 11 als TSH waarde waarop ze actie onderneemt. Elke arts interpreteert het op z'n eigen manier en dat maakt patiënten vaak onzeker omdat ze niet meer weten waar ze aan toe zijn. Want tegenwoordig lees je hier en daar verhalen van andere patiënten en die zeggen weer andere dingen. Wat ik geleerd heb is dat voor volwassenen de TSH waarde het beste rond de 1 ligt, de minimale beste waarde is 0,7 en de T4 rond de 20, maar dat kan ook gewoon 18 of 22 zijn. Wat belangrijk is, is dat het per persoon verschillend is wat de exacte beste waarde is, en wat dat voor jou is, ga jij de komende 6 tot 12 maanden uitzoeken. En uiteindelijk kom je bij een waarde uit, met je medicatie, waarvan je zegt: "ja, nu voel ik me weer de oude!" En dan ben je er
Je kunt wel de pil slikken (al kun je je afvragen of je überhaupt kunstmatige hormonen wilt slikken) maar dan gaat je medicatie omhoog. Heeft te maken met je oestrogenen. Ik slikte zonder pil 1,375 (1 witte, 1,5 blauwe) en met pil 0,5 (2 blauwe) extra. Zo veel scheelt dat. Maar de pil is echt niet aan net raden.
Ik van 150 mcg naar 100 gegaan (1 witte euthyrox) en weer opgehoogd en nu zit ik weer op 100. Ik weet niet welk alternatief ik dan kan nemen. Wil geen spiraal maar niks is ook geen optie. Wel wil k van deze schommelingen af en misschien is de pil wel van meer invloed dan k dacht. Ik heb over 5 weken een afspraak met de endicrinoloog. Zal het daar ter sprake brengen.
Ik snap niet zoveel van je verhaal??? Thyrax heeft iig een breuklijn ik neem aan dat je euthyrox ook kunt breken
Ik hoog op bijvoorbeeld vanaf 100mcg en elke zes weken controle. Op een gegeven moment is het bij 150mcg goed mijn schildklier. Nog eens een of twee maanden later is mijn schildklier ineens niet meer goed. Dan moet ik weer verlagen en zo gaat het nu al een jaar en ik raak dus maar niet goed ingesteld voor lange tijd. Ik vraag me nu af of dit door de pil kan komen omdat ik die ook slik. Snap je?
Ja nu snap ik je Ik weet niet of het door de pil komt, maar de pil is een constant aanwezige factor door het jaar heen, dus ik denk niet dat het daardoor komt. Ik schommel normaal ook wel 25mcgr erbij of er af door het jaar heen. Maar mijn tsh is laag (kleiner dan 0.05) en mijn ft4 zit in het bovenste kwart vd referentiewaarde. Als mijn tsh richting de 1 loopt dan voel ik het al aan. Door de zwangerschap ben ik van 150 naar 200 gegaan (met links en rechts wat finetuning), dus ook een verschil van 50.
Hallo dames, Inmiddels aan de derde strip levothyroxine begonnen. Slik 1x 2 tabletten per dag. Ik begin me iets beter te voelen😃. Mijn man merkt ook dat het de goede kant op gaat.
Top dan ben je nu 2 weken onderweg denk ik? Verwacht nog wel een klein stapje achteruit. Tenminste zo werkt het bij mij. Eerst bij het ophogen vier stappen vooruit, en dan eentje terug. Ben blij voor je dat het werkt
Vandaag dag 11 met medicatie. Zolang het niet weer zo erg wordt als voor de medicatie, dan vind ik een stapje terug niet erg