Hoe verder na vroege miskraam en missed abortion binnen 4 mnd..?!

Discussie in 'Miskraam' gestart door madelein, 18 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Na een halve nacht wakker gelegen te hebben, moet ik dit even van me afschrijven.... Hopelijk lucht het op...
    Na ruim 1,5 jaar proberen, en een vroege miskraam in april dit jaar, waren wij eindelijk echt zwanger!
    Alles leek goed te gaan. Mijn testen knalde ervan af, en ik had een super goed gevoel erover.
    Tot vorig weekend. Toen sloeg te twijfel ineens toe.
    Niet voor niks is gister gebleken. In plaats van 8 weken zwanger, blijk ik een missed abortion te hebben. Er is geen vruchtje te zien in het dooierzakje.

Ik heb geen idee hoe ik nu verder moet. Ik voel me zo verraden. We waren zo dol en dol gelukkig met deze zwangerschap. Achteraf blijkt dat dus niet terecht.
    Het doet pijn. Te weten dat je zo blij met niks bent geweest. Ik ben kapot. Moe, leeg, en intens verdrietig.

Ik ben bang voor wat de toekomst ons gaat brengen. Bang dat onze kinderwens niet uit zal komen. Doodsbang voor de onzekerheden, twijfels en angsten bij een eventuele nieuwe zwangerschap.

Ik loop nu nog steeds met de 'resten' in mn buik rond. Maandag moet ik naar de gyn om te bespreken wat er moet gebeuren. Hopelijk gaat het wat beter als het eruit is, dan kan ik het hopelijk beter afsluiten.

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Heen meid,

In maart kwam ik er ook achter met 8weken.
    Bij ons zat er ook geen vruchtje in de vruchtzak.
    Echt een klap in je gezicht als je die uitslag te horen krijgt.
    Ik ben er echt weken (en nu nog soms) van slag van geweest.
    De pijn en verdriet komen nog regelmatig om de hoek kijken.
    Hier kwam het vruchtzakje niet los en heb gekozen voor een curretage.
    Was gelukkig wel weer zwanger na 1 menstruatie.
    Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd!!

3. Sopann

Sopann Niet meer actief

Het ergste vond ik dat je lichaam je zo voor de gek kan houden. Ik heb hetzelfde meegemaakt in april. Gelukkig heeft het allemaal op de natuurlijke weg mijn lichaam verlaten, maar praat me niet over de klap die het me gaf. Sowieso tijdens het afwachten op het afstoten voelde ik mijn lichaam niet als iets dat van mij was. Ik voelde me gewoon verraden door mijn eigen lichaam.

Eind mei bleek ik opnieuwe zwanger te zijn. Pas toen begon de enorme twijfel. Met 7 weken hebben we een echo gehad om te kijken of er ditmaal wel wat in het vruchtzakje zat. Mijn vriend en ik waren zo gefocussed dat we niet eens konden genieten toen we inderdaad een hartje zagen kloppen. De tweede echo hebben we met 9w4d gehad. Dat was mooi. Daarna, om ons gerust te stellen (we hebben echt een super verloskundige!) met 11w4d nog eens. Toen was het gewoon duidelijk.

Inmiddels vertrouw ik helemaal op deze zwangerschap, maar het heeft inderdaad veel tijd gekost. En ook veel twijfels, spanningen en huilbuien.
    Ik wens je heel veel sterkte en succes. Neem de tijd die je nodig hebt, dat is echt superbelangrijk :) Je merkt vanzelf wanneer je klaar bent voor een nieuwe ronde.

4. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Heel herkenbaar Madelein. Ik heb in mei een ma gehad, ook een lege vruchtzak. Ik heb het er nu wisselend moeilijk mee, soms nog huilbuien en verdrietig. Ben veel meer emo na dit hele gebeuren. Het is gewoon heftig om mee te maken. Ik heb ook een curretage gehad wat me erg is meegevallen. Helaas nog niet opnieuw zwanger... De wens word steeds groter.
    Veel sterkte de komende tijd! Liefs!

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dank jullie wel vor de reacties!
    Ik ga morgen voor curettage. Hopelijk kan ik dan e.a. ook wat beter afsluiten/loslaten.
    Het is niet makkelijk, maar probeer me nu op alle andere leuke dingen in mijn leven te focussen. Mijn gekke 3 jarige paardje is hier een grote steun in! Ben zo blij dat ik hem heb! Heerlijk om even op zijn rug te springen en alles even te vergeten.

6. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Madelein,

Ook hier herkenning. Een vroege miskraam en daarna bij 10 weken ontdekt dat het vruchtje niet goed groeide. Afschuwelijk! Je kunt weinig anders dan proberen door te gaan met nieuwe moed, maar dat valt niet altijd mee. :(

Daarnaast komt ook nog eens dat mijn lijf me sindsdien enorm in de maling neemt, me steeds laat geloven dat het weer raak is, en dan is het niet zo. Waar ik voor die miskramen precies wist hoe het ervoor stond, begrijp ik er nu geen snars meer van. Heel frustrerend. :x

Sterkte ermee meid. Weet dat je er niet alleen voor staat. Gelukkig altijd genoeg steun hier op deze website. :)

Deel Deze Pagina