Hallo allemaal, Ik maak me wat zorgen naar aanleiding van mijn laatste menstruatie. Die was heel kort. Het begon met een dag spotting, toen een dag echt bloedverlies (+buikkrampen) en daarna eigenlijk alleen maar weer wat spotting. Het echte bloedverlies was dus maar een dag. Is dat erg? Heeft iemand daar ervaring mee? Ik lees op internet dat het niet erg is als je regelmatig bent. Maar wat is regelmatig?! Zie mijn handtekening... Ik kon afgelopen maand wel mijn eisprong vinden met ovu testen en tempen. Dat is positief, toch?! X Lara
Regelmatig is 28 /29 dagen . Zo als jij om schrijft heb ik ook wel is idd niet erg. En laatste keer was ik 2 dagen , wat het nu word moet ik nog zien.
Dankjewel. Ik had gehoopt op wat meer reacties maar dit stelt me al iets gerust. Ik had voorheen veel hevigere menstruaties dus ik schrok hier nogal van. Ook omdat ik niet regelmatig ben
Regelmatig hoeft niet 28/29 dagen te zijn. Als je bijv altijd 34/35 dagen bent dan ben je ook regelmatig maar heb je alleen een langere cyclus dan gemiddeld. Ik weet niet of je net bent gestopt met de pil want dan kan er ook wel redelijk verschil inzitten per maand omdat je nog aan het ontpillen bent.
Wat toevallig, ik heb dit de laatste paar maanden ook!! De eerste dag heb ik heel veel buikpijn en last van mijn liezen en verlies ik ook wel een "normale" hoeveelheid bloed...maar de 2e, 3e en soms 4e dag is het echt bijna niks meer. Vooral de laatste dag is het ook voornamelijk bruinige menstruatie wat eraan de tampon zit en dit is soms ook al op dag 3 zo... En ik ben dan wel ongeveer 4 dagen ongesteld, maar de dagen na die eerste dag is dus echt heeel weinig. Heel raar, volg dit onderwerp ook even!!
Ik had ook altijd heftigere menstruaties, ik ben dan wel regematig ongesteld (28/29 dagen) maar voor de rest snap ik er ook niks meer van!!
Ik heb eind oktober 2012 mijn mirena spiraal laten verwijderen. Menstruatie is sindsdien steeds anders. Een keer was vrij hevig en gewoon 4 a 5 dagen. Vorige maand 2 dagen (vond ik al erg vreemd) en nu dus nog korter. Maarja, na 10 jaar anticonceptie weet ik ook niet meer hoe het lichaam werkt. Misschien is het normaal dat het per maand wisselt?! Ik lette daar vroeger niet zo op.
Ik heb ook altijd een korte menstruatie, 2 of 3 dagen bloedverlies en redelijk regelmatig ongesteld. Dus volgens mijn kan dat geen kwaad.
Een vriendin van mij had dit een keer, zij bleek een maand later zwanger te zijn (en toen al 8 weken; met die korte bloeding was ze dus al zwanger). Cycli van 36-42 dagen zijn niet superregelmatig, maar nog wel 'regelmatig' genoeg voor een gewone vruchtbaarheid. Ik had ze tussen mijn zwangerschappen in van 26 tot 35 dagen, en was toch in de eerste ronde al zwanger van onze dochter. Ze hoeven dus niet iedere maand even lang te zijn om gewoon vruchtbaar te kunnen zijn. Veel geluk gewenst, hopelijk is het voor jou gauw zo ver.
ik ben meer als een jaar geleden gestopt met de pil en had eigenlijk altijd een menstruatie waarbij ik veel bloed verloor en dat duurde altijd 3 dagen en de laatste 3 dagen verloor ik dan maar een klein beetje bloed sinds vorige maand heb ik ook maar een dag wat meer bloed verloren en 2 dagen alleen spotting en ook deze maand weer precies hetzelfde ik heb ook 2 weken geleden voor het laatst een test gedaan maar die was negatief dus ik ga er ook gewoon vanuit dat me menstruatie nu anders is Ik heb ook wel eens gehoord van pseudo menstruatie maar geloof niet dat dat het is
Ik heb ook vrij onregelmatige cuclus. Begin okt 2012 gestopt met de pil, 14 okt pilbloeding. 17 nov ongesteld is 35 dagen waarvan 2 helderrood en 2bruineverlies.. 21 dec weer ongi weer 35 dagen waarvan 2 rood en 3 bruin En in jan 26 roodverlies met afvegen volgende dag niks en daarna 5 dagen weinig bruin verlies in inlegkruisje.. Nu wachten op volgende cyclus Dus ik volg het ook maar eventjes
Ik had voor mijn zwangerschap ook altijd een super korte menstruatie, van 2 dagen, 1 dag bijna niets, 1 hele heftige dag met idd buikkrampen. Daar maakte ik me ook zorgen om, maar wat betreft vruchtbaarheid maakte het niets uit, was in de 1e ronde zwangern. Mijn cyclus is wel heel regelmatig, ik kan er haast de klok op gelijk zetten (28 dagen en heel sporadisch een keer 27 maar dan ongi in de avond). Maar wat er nog meer onder regelmatig valt weet ik niet.
Yossie, dat is goed om te horen. Gelukkig nog van niemand gehoord dat het een probleem is. Begin me wel af te vragen wanneer het nu wel of niet regelmatig is... Misschien moet ik daar maar eens een topic over openen haha.
Altijd fijn hé een beetje bevestiging! Na de zwangerschap is mijn menstruatie inmiddels wel heftiger hoor, inmiddels een dag of 3 heftiger en dan 2 dagen licht. Met de pil was dat voorheen ook zo, maar toen ik stopte (1e x) maar 2 dagen dus.
Fijn om te lezen dat meer mensen dit hebben! Ik namelijk ook afgelopen keer begon savonds met spotting, dag erna gewoon vloeien, dag er na heftig, dag daarna al bijna over. Wel een regelmatige cyclus 34/35..
Ik lees ook even mee. Mirena is er er al een poosje uit, maar heb sindsdien hele lichte menstruaties. 1 dagje, waarbij ik 's nachts niets verlies en overdag ook echt niet zoveel als vroeger. daarna is het alleen wat spotting. Ik lees overal dat t geen kwaad kan, maar twijfel er wel aan. misschine ga ik wel even langs de HA. Cyclus is wel netjes 28 dagen (soms 29 en soms 27)
Hoi allemaal, Ik heb ook superkorte menstruaties. Eigenlijk maar 1 dag last van rood bloed (en dan nog niet eens 24 uur). Heb me hier ook zorgen over gemaakt, maar lees nergens dat dit problemen kan geven met zwanger raken. Zeker niet als er enige regelmaat in zit. Ik hoop maar dat het zo is en dat een zwangerschap niet lang op zich laat wachten. Grtjs
Ik denk ook niet dat het problemen geeft voor een zwangerschap. Ik had tijdens mn menstruatie haast geen last van buikpijn ofzo, maar nu heb ik steeds last van mn rug, buik en benen en ben zwaar sago (kan ook door het slaap gebrek komen). Heb zelfs mn beste vriendin even afgeblaft via de app! Misschien weten jullie iets om me op te beuren? Tnx
Ik heb een keer gehad dat ik ook maar 2 dagen ongi was en ook maar heel weinig. De keer erna weer 5 dagen zoals ik gewend ben. Maakte me toen ook wel een beetje ongerust. Maar kan volgens mij geen kwaad. Wel was de keer dat ik maar 2 dagen ongesteld was een kortere cyclus. En had ik toen ook eerder dan normaal een positieve ovulatietest. Precies de drie dagen eerder die ik toen korter ongesteld was.