Even weer een up... Dames hebben jullie misschien een verklaring voor het volgende? -sept: TSH 5,6 -> start thyrax 0,75mg -oktober: TSH 1 -> doorgaan met 0,75mg -januari: TSH 0,03 -> van 0,75mg naar 0,50mg -maart: TSH 0,23 -> doorgaan met 0,50mg -mei (nu): TSH 8,7 nu dus weer ophogen naar 0,75mg De internist had geen verklaring voor de enorme stijging... Ik slik ook clomid, maar ze zei dat net wel wat invloed kon hebben, maar niet zo'n enorm verschil. Ik heb op 6dpo geprikt.. Van een eventuele zwangerschap kan de TSH dan toch niet al zo snel verhoogd zijn? Pfff ik baal enorm, ik dacht op de goede weg te zitten, maar helaas nu over 4 weken weer opnieuw bloed prikken.
Flora, het kan zijn dat je schildklier in de fase van achteruitgang zit. Hij gaat dus zelf steeds minder doen. Dan moet je weer meer thyrax slikken. Vervelend is het wel! Heb je TPO-antistoffen? Dan wil het slikken van max. 200 mcg Selenium wel eens helpen om die TPO-antistoffen omlaag te krijgen. Je schildklier wordt dan niet steeds aangevallen door die antistoffen. Let wel op: als je al (pre)zwangerschapsvitamines gebruikt, daar zit ook vaak al wat selenium in. De 200 mcg niet overschrijden.
Wat een gedoe Flora, dat zijn nogal forse verschillen! Hier 2 mnd geleden opgehoogd van 150 naar 175 mcg en heb nu waardes van 0,8 en 17,8. Uiterst tevreden en zo voelt het ook! Hoe gaat het met jou Aquilegia, gaat alles goed?
Hier van hypo naar hyper nu na de zwangerschap.. Vorige keer precies zo en na enkele maanden weer erg hypo en stopte de schildklier ermee.. Verwacht de dokter nu weer Nu euthyrox verlagen en over 6 weken maar weer verder kijken..
Heb idd antistoffen... Ik selenium heb ik een tijd geslikt, maar omdat ik steeds aan de snelle kant bleef hangen ben ik daar een week of 2/3 geleden mee gestopt.. Nu slik ik alleen nog de 50mg die in mn zwangerschapsvitamines zit.. Misschien toch maar weer mee beginnen dan Maar daardoor kan die waarde toch niet ineens omhoog geschoten zijn Het is nog slechter dan mijn startwaarde... Misschien gaat mn schildklier idd zelf steeds minder doen. Bah wat een tegenvaller vandaag... Kan ik deze ronde met zulke waarden op mn buik schrijven?
Oh dit topic herinnert mij er aan dat ik morgen mijn formulier moet ophalen en meteen maar doorgaan naar het ziekenhuis. Voel me trouwens écht goed sinds tijden (lees 2 jaar!). Niet meer moe, maar energievol! Scheelt wel enorm dat ik altijd kan bijslapen in het weekend. Maar we zien verschil. Bleef ik eerder gerust liggen tot 10.30, tegenwoordig ben ik ook om 9 uur beneden in het weekend. Door de week voel ik me ook uitgeslapen en kijk ik niet meer verlangend uit naar zaterdag ochtend
Dit is inderdaad de reden. Ik heb ook chronisch te trage schildklier, en toen ik zwanger wilde worden heeft de huisarts me doorgestuurd naar de internist voor zwangerschapsbegeleiding. Ik moest toen ook aan hogere medicijnen dosis.
Kan me voorstellen dat je je zo goed voelt! Hier alles OK, bijna 15 weken zwanger. Sinds een kleine week voel ik de baby bewegen (denk ik...). Dat maakt het gelijk een stuk echter. Ik heb ook al aardig een buikje. Voel me sinds 12-13 weken ook weer wat fitter. De combinatietest gaf een heel gunstige uitslag (Down: 1 : 2300, trisomie 13 en 18: risico kleiner dan 1 : 5000. Dat is wel geruststellend, omdat we eerder een kindje met trisomie 18 kregen). Donderdag ga ik weer bloed prikken voor de schildklier. Dan donderdag daarna weer de uitslag. En hoe is het met jou, Zogelukkig?
Ik zou zeker niet te veel hopen, en misschien is het beter als je eerst goed ingesteld raakt, voordat je zwanger wordt. Vervelend!
Hoi dames. Ik ben op zoek naar advies. Vandaag mijn bloed waardes terug gekregen. TSH: 6,5 T4: 17 Momenteel slik ik 150mg Thyrax (1 roze tablet). Huisarts heeft nu gezegd ophogen met 12,50mg (halve blauw). Mijn gevoel zegt dat dit te weinig is. Ik zou liever ophogen met een hele blauwe. Wat zouden jullie doen?
Heb je geprikt (kort - 4 uur of korter) nadat je thyax hebt genomen? Je tsh zegt ophogen, je ft4 niet. Daarom is je arts zo voorzichtig. Met die tsh zou ik ook met Een hele blauwe willen ophogen.
Hoi! Nee, het was ruim 4 uur na inname van mijn dosis. Ik ga denk ik toch maar voor een hele blauwe. Mijn T4 is ook weleens hoger geweest. Die schildklier van mij blijft maar niet stabiel
Prik je wel altijd onder dezelfde condities zeg maar? Ik doe t altijd 's ochtends vroeg, nuchter, dus nog geen thyrax in m'n lijf die dag.
Een TSH van 6,5 is toch wel buiten de normaalwaarden. Met een halve blauwe kom je er niet. Ik blijft het raadselachtig vinden dat je FT4 wel 17 is. Maar jouw hypofyse vindt de FT4 dus te laag, anders zou je TSH geen 6,5 zijn.
Ja vaag he? Heb nu met 1 blauwe opgehoogd. Denk dat dat misschien nog te weinig is. Maar over 6 weken weer prikken.
Ik heb mijn waardes ook weer binnen...zit tegen het hyperen aan, maar na overleg besloten om niet te minderen qua medicijnen. Ik voel me super, heb me in lange tijd niet zo goed gevoeld. De ha zei: Puur afgaande op de waardes adviseer ik om te minderen. Maar waardes zijn ook maar cijfers en het gaat er ook om hoe jij je voelt! Zo blij met deze man die me serieus neemt! TSH: 0,5 Ft4: 30