schildpad op t droge

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sweet978, 15 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    hai dames,

zoals de titel al zegt.. mijn smurf gedraagt zich soms als een schildpad op t droge..
    ze ligt dan op haar buik.. spant denk ik der buikspieren aan..alleen haar buik raakt nl nog de grond en wappert dan met der armen en benen ( ziet er erg koddig uit) soms komen er idd ook nog *uh uh uh* geluiden grin
    Nu vermoed ik zelf dat t een voorloper op t kruipen is aangezien der benen soms ook per ongeluk onder der kont belanden

Herkent iemand het?

alvast bedankt
    groetjes

2. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Heel herkenbaar, wij noemden het vliegen! Inderdaad even later kwam het teigeren.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier deed ons zoontje het ook. Ik noemde het altijd parachutespringen, haha! Daarna begon hij te teigeren.

4. meisje4

meisje4 Actief lid

21 nov 2008
    133
    0
    16
    Hier ook heftige bewegingen met armen en benen..
    ik vind het net op zwemmen lijken :D

5. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Erg herkenbaar, Alexandra doet dit ook. Wel grappig om te lezen dat iedereen het weer anders noemt!

6. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hier noemde ik het ook 'zwemmen', haha. Tis idd de voorloper van het kruipen.. Hier kwam na het 'zwemmen' het 'kikkeren'. Dan zat ze op armen en knieen, en dan hoppa.. maakte ze een sprong..!!

7. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Mijn jochie is nu 6mnd. Wat grappig, hier begon het ook met het zwemmen/parachute springen. En nu is hij aan het kikkeren, hi hi grappige naam ervoor.

8. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    ja... Gijs deed en doet dat ook... Ik heb t eens geprobeerd na te apen.. maar dat blijft bij 1 poging.. hahahahahaha..

Nu tijgert/kruipt ( t begint steeds meer op t echte kruipen te lijken) door de kamer.. Maar of t met elkaar te maken heeft.. dat durf ik niet te zeggen..

9. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    lol.. t dierenrijk komt langs..
    we hebben een schildpad op t droge die aan parachuutspringen en zwemmen doet..en hierna wordt t een kikker????
    Gezellige beestenboel bij ons thuis dames:)

10. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Inderdaad heel herkenbaar! Wij noemen het hier ook vliegen :D
    Tess doet het nu minder omdat ze flink aan het tijgeren is maar soms is ze dat even "kwijt" en is ze weer aan het vliegen.

11. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    whaahah :D

hier ook een di met semi schoolslag op t drogen beetje bij beetje vooruit weet te glijden op t laminaat

geweldig gezicht

12. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Zo noem ik het ook. :D
    Ik denk ook dat het een voorbode is van kruipen.
    Alleen zal dat bij Kenji nog wel wat langer duren, omdat ie hypermobiel in zijn schouders is.
    Arm manneke, en hij is nu al zo gefrustreerd dat het niet lukt. :D

13. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Jep, hier was het deze volgorde:

- Vliegen (dus wat jullie zwemmen noemen)
    - Op handen en knieën zitten
    - Achteruit kruipen
    - Kikkeren (heel gefrustreerd proberen te kruipen en dan kwam er zo'n sprongetje uit :D)
    - Zelf gaan zitten (achteruit kruipen en dan over 1 been heen, voila!)
    - Vooruit kruipen!

Dus het is ergens de voorloper, zo van: ik moet iets met die flappertjes aan de uiteinden, maar wat precies, daar ben ik nog niet uit ;) Onze dochter deed dit ook rond 6 maanden, kon met 7 maanden zelf zitten en kruipt nu sinds 2 weken (7,5 maand).

14. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Haha, wij noemden dit altijd "ons spartelende torretje/kevertje"!

Het ging inderdaad vooral aan het leren kruipen. Dit keveren was het eerste wat ze deed, daarna trok ze haar beentjes onder haar lijfje en ging op en neer wiebelen , daarna had ze de slag te pakken.

Grappig gezicht idd :D:D

15. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier ook "vliegen". Ook kan hij op handjes en knietjes zitten en wiebelt dan wat met zijn billen heen en weer...om vervolgens achteruit te schuifelen.

16. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    lol.. k vind t idd zo een koddig gezicht..
    neus in t kleed.. billen omhoog.. dan uitgeput de billen laten vallen.. flapperen.. op de handen steunen en je triomfantelijk aankijken..

( vermoed dat ze denkt dat ze meters vooruit gekomen is grin)

en mama maar klappen en roepen goed zo :)

17. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    hier idd precies hetzelfde, alleen het buikje raakt de grond, erg grappig om te zien, alleen vind hij het zelf niet leuk!

18. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    yup en inmiddels kan ze tijgeren hihihihi

19. leonie20

leonie20 Actief lid

1 jul 2007
    180
    0
    16
    hoi dames,
    misschien een rare vraag maar hoe oud waren jullie kleintjes toen ze dit gingen doen, heb het idee dat die van mij het ook al doet.als ze op haar buik ligt schuift ze vooruit met armen en benen en als het niet lukt word ze boos..maar ze is nog maar zo jong net 2 maand geweest kan der hoofdje nog niet eens omhoog houden..ziet er wel er grappig uit moet ik zeggen ze doet het soms zo erg dat ze helemaal van het kleed af gaat...

20. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @leonie

hier 7 1/2 maand dus;)
    ( hoewel ze dat wapperen al zeker een maand doet.. maar der billen onder der kont is iets van delaatste week)

Deel Deze Pagina