Door het hoesten moeten overgeven

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jusi, 15 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hier hadden we net een behoorlijke zieke Kenji. :(
    Ik heb hem aangestoken met mijn verkoudheid, en het ergste is, ook met de hoestbuien.
    Ik ging hem rond 21.15 naar bed brengen, toen ie nog even gespeeld had in de box na zijn laatste fles.
    In de box lag ie al te hoesten, maar je kon zien dat er nog iets in de weg zat.
    Dus ik naar boven met hem, luier nagekeken, neusspray gegeven, hoestdrank gegeven. Ik til hem op van het aankleedkussen, en hij begon weer te hoesten. Op een gegeven moment hoestte ie zo erg, dat ie echt heel erg moest overgeven. :(
    Heel de vloer onder, een stuk van de commode, mijn trui, zijn pyjama.

Ik had mijn man geroepen, en die heeft Kenji toen verzorgd, zodat ik zijn kamer kon schoonmaken.
    Zó zielig. Nu ligt ie nog steeds te hoesten. :(
    Morgen bel ik toch écht de dokter voor een afspraak, want hij is nu al bijna 2 weken verkouden! Dat is toch te lang, of niet?
    En daar dan sinds gisteren dat hoesten erbij...

Hebben jullie vast eventueel tips, voor de aankomende nacht?
    Hoestdrank, neusspray en Luuf is al gedaan voor de nacht in ieder geval.

2. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ui bij het bed helpt ook vaak wel.
    Succes ermee, ons zoontje hoestte ook vaak zo heftig dat hij dan moest spugen. Erg vervelend. :( Overigens is twee weken verkouden niet zo'n probleem voor zover ik weet. Tenzij hij koorts heeft?

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik weet eigenlijk niet of ie koorts heeft.
    Niet opgemeten, omdat ie net uiteindelijk zó moe was, dat ik hem slapend (en hoestend) in bed heb gelegd.
    Hij voelde niet overdreven warm aan.
    Toen ik straks nog ging kijken, had ie wel het lakentje weggestampt.
    (Hij ligt in een slaapzak.)

Manlief opperde al om morgen zijn pyjamajasje uit te doen, maar ik weet niet of dat wel zo'n goed idee is.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als ie niet te warm is met zn pyjamajasje aan, zou ik het zo laten, zeker als ie het lakentje wegtrapt...
    Hier laatst ook dergelijke taferelen, dat Thirza gewoon enorm begon over te geven van het hoesten en er bijna in bleef :( Zij had dan wel dat ze daarna helemaal bezweet was en gewoon knock-out ging van vermoeidheid, dus bij Thirza heb ik haar pyjamabroekje steeds uitgetrokken, (maar die lag dan ook te gloeien van de koorts).
    Huisarts bellen om te overleggen is wel handig als ie al zo lang kwakkelt. Weet niet of ze er iets mee doen, (AB onder het jaar doen ze liefst alleen als het echt nodig is), maar die kan iig even met een professionele blik meekijken en je evt geruststellen en tips geven :)

5. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Arme Kenji! Hoe gaat het nu met hem?

Julie heeft afgelopen winter zo'n periode gehad dat ze maar verkouden bleef, dat heeft wel 2 maanden geduurd. Zonder koorts, maar wel met veel (vooral nachtelijk) hoesten, net als jouw zoontje tot overgevens toe. Als Kenji geen koorts heeft en verder niet anders is dan anders, zou ik me niet teveel zorgen maken. Voor de zekerheid kun je zijn longetjes eens laten beluisteren door de huisarts. Maar waarschijnlijk is het " gewoon" een virusje, daar helpt niks tegen, ook geen antibiotica (die doen dan vaak meer kwaad dan goed door de bijwerkingen). Het enige wat je dan kunt doen is zo goed mogelijk de symptomen verlichten met wat al genoemd is, een ui kan inderdaad ook wel verlichting geven. Ik heb voor Julie toen ook Tussikind gebruikt maar dat hielp niet echt. Wat bij Juul wel wat hielp tegen het spugen is wat vaker kleinere hoeveelheden eten/drinken geven.

Veel beterschap ermee!

6. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat hier heel erg goed deed was stomen onder de douche met de kleine en lekker lang in bad zitten. Onze kleinste meid had echt een enorme zeehonden hoest en spuugde elke keer tijdens een hoestbui. Na het stomen was het beter....

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Bedankt voor jullie antwoorden. :)

Rozemarijke, volgens mij had ie het niet te warm. Ik hou vanavond zijn pyamajasje aan in ieder geval. Wel een goed idee om zijn broekje uit te doen.

Miffy, een halve ui heb ik gisteren rond 23.00 nog op zijn kamertje gelegd. Heel zijn kamer stinkt wel nu, maar ach, het is voor een goed doel he. ;)
    En afgelopen nacht is goed gegaan. Geen hoest- en kotsbuien meer, gelukkig!

Ik heb voor vandaag een afspraak bij de huisarts, om 14.10. Ik ben benieuwd. Zal waarschijnlijk wel niks zijn, maar het is toch fijn als de beste man me gerust kan stellen. ;)

Deel Deze Pagina