Een cap krijg ik voor deze keer te leen van de manege, maar wat moet ik voor de rest aan? De man aan de telefoon was een beetje kortaf en ik durfde hem deze vraag niet te stellen, vandaar dat ik het hier doe. Ik zie dat mensen altijd zo'n strakke legging aanhebben op een paard. ik heb die niet. Ik heb alleen maar jurken en jeans en die lijken me allebei niet geschikt? Ik heb nog wel een joggingbroek, maar dan zie ik er zo uit alsof ik in mijn pyjama loop. Is het misschien handig om snel even een gewone legging te halen in de stad morgen? Wat voor schoenen zijn handig? Ik heb hoge zwarte Dr. Martens (die zijn niet erg soepel, maar wel stevig) en ik heb verschillende paren All Stars en een paar hoge BK's. Is het koud in een manege? Moet ik dus een jas aan? De les is morgenavond om 19:00. Ik heb alleen een lange, wollen jas. Is het dan handig om bv een longsleeve én een trui aan te doen? Zijn er hier nog paardenmeisjes met andere tips?
Als je verder niks hebt dan zou ik gewoon gaan voor jogginsbroek of oude spijkerbroek. Heb zelf paar jaar aan beginners les gegeven en dit zag ik vaak voorbij komen. En als schoenen iets van regen laarzen.
Een rijbroek, maar een strakke broek is ook wel goed. Spijkerbroek bijvoorbeeld. Iets wat niet te glad is, anders glijdt je van het zader. Verder gympen of kaplaarzen. Iets met een klein hakje. Om te voorkomen dat je voet door de beugel glipt. Verder krijg je het warm tijdens het rijden. Geloof me. Een lange wollen jas gaat het sowieso niet worden dus. Het liefste een bodywarmer, vest of korte jack.
Een gewone legging zou ik niet halen, een joggingbroek zit comfortabel en kan prima voor een eerste keer. Jeans zitten inderdaad niet fijn tijdens het rijden. dr. Martens kunnen wel, als je zeker weet dat je er niet af valt, anders kunnen je voeten in de stijgbeugels blijven hangen omdat er zo'n dikke zool onderzit. Ik zou gewoon 2 paar schoenen meenemen, kan je daar vragen wat je het beste aan kunt doen. Tijdens het rijden word je warm, maar voor die tijd kan hhet best koud zijn, dus een trui en een vest zijn dan het meest comfortabel. Je kan dan tijdens het rijden of vlak ervoor 1 van de 2 uit doen. oja, en geen hoge staart in doen, gaat niet samen met een cap. Ik heb zelf lang haar en draag dan vaak een vlecht
Dr Martens hebben toch een beetje een uitstekende tong? Zou dat niet doen. Kan je ook mee blijven haken mocht je vallen. Als je een spijkerbroek doet, doe dan wel stretch btw, anders zit het nog niet lekker .
Legging zou ik ook niet doen, die zijn vaak vrij dun waardoor de beugelriemen kunnen schuren tegen de binnenkant van je benen *auw*. Rijbroeken zien er wel uit als legging, maar ze zijn dikker qua stof, steviger. Spijkerbroek lijkt me dan het beste. Bovenkleding: beter niet iets dat flappert/wappert zoals openhangende blouse, daar kan een paard van schrikken. Geen parfum ook, houden de meeste paarden niet van. Het is over het algemeen niet heel warm in een manege, maar als je bezig bent met rijden kun je het wel warm krijgen. Laagjes, zodat je wat kunt uittrekken? I.i.g. heel veel plezier toegewenst!
Zorg inderdaad dat je tantum of iets in huis hebt - oh mijn geheugen wat betreft paardrijden liet de eerste paar weken toch wel spierpijn zien! Maar goed, dat was het waard
O jee, zo erg dat er tantum nodig is? Ik moet de dagen erna vanaf 8 uur 's ochtends staand werk doen... Ik begin eraan te twijfelen of dit wel zo'n goed idee is, haha!
Wat leuk! Ik heb na 10 jaar les te hebben gehad een break gehad van een paar jaar en ben alweer 1,5 jaar bezig nu. Vind het nog steeds erg leuk! Wat betreft kleding. Ik zou kijken of je niet aan een rijbroek kunt komen. Staan er zat voor een 10tje op marktplaats, misschien kan je er een morgen halen. Anders, als je een spijkerbroek aandoet, dan wel echt een skinny. Heb een keer onverwacht gereden in spijkerbroek met rechte pijpen, dat was niet fijn ... Ik rij in deze tijd in een strak shirt met lange mouwen, en dan een vest erover. Als ik het warm krijg vest uit... En als je geen laarzen hebt zou je schoenen kunnen doen met een hakje. Ken je die palladiums van vroeger? Dat model kan je redelijk mee rijden, omdat er een klein hakje onder zit. Dr Martens zijn misschien wat grof voor in de beugels.. Heel veel plezier! Bereid je vast voor op spierpijn, dan valt het altijd mee .
Jawel doen, paardrijden is erg leuk, maar ja, je gaat ongetwijfeld spierpijn krijgen haha. Waarschijnlijk vooral aan de binnenkant van je benen.
Ik had nooit erg veel last van spierpijn na het rijden. Als je de eerste paar keer na het rijden een stukje gaat lopen valt de spierpijn de volgende dag heel erg mee. Ook zou ik gewoon een oude spijkerbroek dragen en rubber laarzen als je die hebt.
Ja, nu al Ik moest net de container aan de straat zetten en dat ging maar net. Het ging goed, meteen in draf en ook wat gegallopeerd. Maar ik vind dat staan-zitten wel super moeilijk. Ik moest het zadel vasthouden en volgens mij heb ik mezelf daar steeds mee omhoog getild, want mijn armen doen meer pijn dan mijn benen. Maar halverwege de les kon ik met 1 hand los Nu moet ik twee weken wachten op de volgende les, want volgende week is stom carnaval en dan zijn er geen lessen... O ja, mij horloge ging kapot. Door dat geschud viel zomaar een pinnetje eruit.