schilferig hoofdhuidje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door EdN, 9 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.837
    3.630
    113
    Mijn zoontje heeft op het moment een beetje een schilferig hoofdhuidje. Heeft iemand tips wat ik hieraan kan doen? Ik ben bang dat zijn haartjes zo vettig worden als ik het met olie insmeer, of zou dat wel meevallen?

2. Harvast

Harvast Actief lid

10 jun 2012
    243
    0
    0
  3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    In bad met zemelen ( in panty) werkt hier meteen!

4. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

Mijn zoontje had t ook. Ik smeerde de plekjes in met olie voor hij ging slapen. volgende dag met een kammetje loshalen en wegvegen. Heb dat een weekje gedaan toen werd t al veel minder. Daarna alleen lichtjes nog ingesmeerd en haartjes kammen, ging toen geleidelijk weg. heeft een paar weken geduurd.

5. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Onze dochter had het op een paar plekken, ingesmeerd met cetomacrogolcreme voor he slapen gaan.

6. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Wat ik deed bij mijn dochtertje en nu ook weer doe; elke dag lotion gebruiken, en bij elke voeding met zo'n zacht babyborsteltje over de schilferige plekjes borstelen. Zo haal je een hoop los zonder dat je de huid beschadigt. En mijn kindjes vonden het allebei heerlijk :)

7. misa

misa Niet meer actief

Als het niet zo erg is dan zou ik ook met een zacht babyborsteltje de hoofdhuid masseren. Liefst na een badje en daarna incremen of olieen (vet houden).
    Is het erger (dikke plak) dan kun je het na een badje met een spelkaart loshalen. Niet in een keer, maar na een tijdje zal het wel minder worden. En ook vet houden!

8. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eigenlijk is het wat ik gehoord heb, het beste om er zo min mogelijk aan te zitten omdat je hier vaak de hoofdhuid mee kan beschadigen/ open halen. Je kunt hier littekentjes van krijgen

Mijn zoontje had het ook maar ik heb er niets speciaals mee gedaan tis vanzelf weg gegaan

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Hier ging het niet uitzichzelf weg. Bij de oudste heb ik daar lang opgewacht, maar het gebeurde niet. Ik heb er toen olie er in gedaan en de volgende ochtend met een zacht borsteltje weg geborsteld. Paar keer herhaalt, werkte goed. Bij de jongste heb ik dat eerder gedaan en was het veel minder werk.

Natuurlijk wordt het haar in eerste instantie vet van olie, maar als je het daarna wast, dan is dat weer over, het is niet blijvend.:)

Deel Deze Pagina