Rare uitslag, wie weet wat het is

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chilleke, 26 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    hoi,

mijn zoontje is al een aantal dag niet lekker, koorstig (nooit hoger dan 38.7) maar gewoon niet lekker...zie duidelijk aan hem dat er iets is, maar geen idee wat. Hij slaapt ook veel.
    Nu zag ik gisteren opeens een uitslag op zijn benen, buik en rug.
    het waren rooie plekken (van ongeveer 5/6 cm breed) met daarin op de huid liggende witte bultjes (ten grootte van een kleine muggenbult) in 1 zo vlek zaten zeker wel 15 bultjes. Dokter gebeld en die dacht wss waterpokken (begin dan)
    vanmorgen zaten ze er nog...maar net voor ik hem op bed ging leggen (rond een uur of half 10) waren ze opeens verdwenen :( waar ik wel van baalde omdat ik net een foto wilde maken ;) dus misschien dat ze nog wel terug komen, zal dadelijk eens kijken want hij is nog niet wakker...

maar nu vraag ik me toch ook af, wat is het of wat is het geweest? kan dus op het internet geen kinderziekte vinden die witte bultjes heeft in een vlek...dus misschien dat hier iemand een helder idee heeft ;) of dat het toch waterpokken zijn die niet door zetten....

oei lang verhaal. nou hopelijk nog wel duidelijk! :)

bedankt alvast

Groetjes

2. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    misschien een reactie op iets??? Ik kan zo ook niet een kinderziekte met die uitslag voor de geest halen... en gezien het feit dat het ook weer snel wegtrok... misschien een allergische reactie op iets.

3. Maia

Maia Niet meer actief

ik zou ook zo zeggen dat het misschien een allergische reactie op iets was. herken het zelf verder niet hoor, maar zo klinkt het.

4. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ze zijn weer terug...nu op andere plekjes en nu ook een aantal met maar 1 bultje erin. mijn camera was leeg, maar deze met tel gemaakt;)
    hoop dat jullie het kunnen zien. deze zit op zijn knie Bekijk bijlage 154032

5. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    lijkt idd op muggenbeultjes.
    kan het niet zijn wanneer het jeukt dat ze weer opspelen?

wel raar dan of niet?

en koortsig kan ook zijn dat er kiesjes doorkomen!

succes!

6. veertje

veertje Fanatiek lid

Mijn zoontje had van de week ook zulke vlekken maar die kwamen door brandnetels maar dat zal bij jou niet het geval zijn..

Ik ken ze voor de rest in ieder geval niet..

Kan het een allergische reactie zijn?

7. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Heb je huisdieren? Lijken wel vlooienbeten.

8. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ja we hebben een poes, maar die komt niet buiten (althans alleen op balkon waar die niet vanaf kan) en die word regelmatig behandeld voor vlooien dus dat lijkt me sterk. ben gisteren wel bij een vriendin geweest met katten... maar ja dan zou haar meisje er toch ook last van moeten hebben? en het zit ook op zijn buikje, dus onder zijn romper. dat kan dan toch niet?
    of wel

wel super bedankt voor het mee denken:)

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Vlooien kunnen opzich overal komen.
    Maar ik heb zelf ook wel eens een vlooienbeet gehad en dat was meer een rood bultje dan een wit bultje.

Maar het lijkt wel echt alsof hij ergens door gestoken is. Zit er niet ergens een mug op zijn kamertje? Zodra het gaat jeuken en je gaat krabben dan komen meestal de bultjes opzetten.

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Dan zou hij wel ontzettend te grazen moeten zijn genomen door een mug, als hij meer dan 15 bultjes heeft!!

Ik vind het gek hoor, zou ff met de HA overleggen als hij ook koorts heeft.

11. veertje

veertje Fanatiek lid

Ja als die uitslag blijft en die koorts zou ik ook even contact opnemen met de ha

12. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Hij heeft vandaag geen koorts meer. en ik moet zeggen dat hij oko weer beter oogt..had weer eetlust en was wel vrolijker! maar ik kijk het idd nog effe aan...vind het zo raar

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Als je toevallig een mug op je kamer hebt die niet weg kan/gaat dan kan het snel gaan.

Heb zelf ooit eens op 1 plek op mn rug 9 bulten gehad bij elkaar. En dan ook nog op mn armen/benen.

14. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Het lijkt inderdaad om beten van een insect oid. Maar wat dan hè? Lastig! Of een allergische reactie ergens op. Niet in t gras gelegen gister?

15. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ik vind het lijken op galbulten. Dat kan komen door een soort van reactie van wat hij gegeten heeft oid. Misschien even met de foto naar de huisarts?

16. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    zijn geen insectenbulten denk ik, omdat hij er ook niet aan zit..dus gok dat het niet jeukt.... allergisch zou kunnen maar waarvan...frustrerend. wel fijn dat jullie mee denken :) google gelijk plaatjes als jullie iets roepen, maar niets lijkt er op ;)

17. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36

Deel Deze Pagina