schilklier problemen na de bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Sweetlakecity, 24 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Dat is inderdaad laag , bij mij gaat ie altijd als een razende tekeer heel beangstigend .. maar ja dat hoort er allemaal bij , heb alleen nooit geweten dat een schildklier zoveel invloed heeft op het lichaam en allemaal die klachten , bah :cry: Hoop dat ik ooit nog mijn eigen lichaam terug krijg , want voor mijn zwangerschap mankeerde ik nooit wat en nu voel ik me af en toe wel een bejaarde kan mijn bed soms amper uitkomen en ik moet wel wat er loopt ook een peutertje rond dat haar aandacht en verzorging wil ..

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik ben vooral zo verschikkelijk moe dat is natuurlijk niet gek met 3 kleine kinderen. het is geen vermoeidheid van de drukte ik vind het een hele innelijke vermoiedheid die niet weg te slapen is.
    Ik lig meestal nu om 8 uur 's avonds opbed en hoef er in princie niet uit voor de kinderen. maar ben dan net zo moe als dat ik naar bed ga of als ik pas om 11 uur naar bed ga. De duizelingen en de sterretjes vind ik eigelijk het vervelendste maar me ijzer is wel goed dus we wachten maar even af moet iedere maand wel even bloed laten prikken

3. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Moe, lusteloos, misselijk, duizelig, zere ogen,pijn in mijn spieren, enorm aangekomen tijdens de zwangerschap en na de zwangerschap wil het niet weg.... bla bla bla

Zit pas sinds kort na te denken dat het wel eens mijn schildklier kan zijn.
    Vandaag naar de dokter geweest.
    Die zegt dat het normaal is dat je lichaam zo reageert na de bevalling. Je lichaam heeft zeker een jaar nodig, wil je hormoonhuishouding weer normaal op orde zijn.
    Tja, dat is makkelijk gezegd.
    Ik hou ook veel vocht vast en krijg daar nu plaspillen voor. GElukkig iets.
    Oja, en mijn bloeddruk is te hoog 90/140

Morgen ga ik bloed laten afnemen voor:
    Hematologie:
    Bezinking
    Hb/Ht
    Leucocyten
    Differentiatie

Chemie:
    Ureum
    Kreatinine
    Glucose nuchter (=diabetici geloof ik)
    THS
    Vrije T4

Herkenbaar?
    En hoort hier eigenlijk niet geprikt te worden voor T3 en T$????

Ben zeer benieuwd wat jullie er van vinden en wat de uitslag zijn.
    (De uitslag zal ik ook wel pfff op moeten wachten. Weten iemand hoe lang dat kan duren?)

4. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Hum. Dat is niet veel reactie.
    Nouja, morgen kan ik bellen voor de uitslag en dinsdag bespreek ik het met de huisarts.
    Ben benieuwd.

5. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

heb morgen ook me uitslag ;)
    Is afwachten maar.

6. Sweetlakecity

een waarde van 1,2
    Ik snap het dus niet.
    Zou het toch de borstvoeding zijn???

7. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Heb je je vit b12 ook laten doen?
    Je sk is iig dik in orde!

@Judi.. ziet er goed uit.. (ze kijken grondig)
    T3 en T4 doen ze alleen als je behandeld moet worden.. en dan nog vaak neit.
    In princiepe vind ik het al super dat ze wel de Ft4 meenemen naast de TSH.
    dan hebben ze al een goed beeld hoor!

Liefs Jazzie

8. Sweetlakecity

vit b 12?
    Ik slik wel extra vitamine bij.
    Hoorde vandaag van iemand dat het ook mijn hormonsters kunnen zijn!
    Shittt is daar iets aan te doen?

9. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    He meid ik heb na de geboorte van m'n dochter ook last van m'n sk gehad. Werkte toen te snel, maar da's gelukkig vanzelf weer hersteld. Nu hou ik m'n hart vast, ben nu al aan het afvallen en dat zal erger worden als ik weer last van m'n sk krijg. Maar goed kan niet meer dan afwachten ;)

Oh lees dat ze het hebben onderzocht, fijn dat het goed was! Al had het natuurlijk fijn geweest als er iets was uitgekomen waar je wat mee kon. Kan idd ook die rot hormonsters zijn.. Neem wat tijd voor jezelf, ga lekker even wat leuks doen met vriendinnen ofzo? Sterkte ermee!

Deel Deze Pagina