hé wist niet dat er nog zoveel "schildklierpatienten" zijn hier en zelfs ook nog met Hashimoto (hoorde dat dat toch niet al te veel voorkomt en al zeker niet onder de 30 zeg maar) anyway ik ben dus ook schildklierpatiente. ziekte van hashimoto. ik heb nooit mijn waardes gezien eigenlijk. wel gedurende de zwangerschap goed in de gaten gehouden met bloedonderzoek en steeds aanpassen van medicijnen uiteraard ik heb ook een punctie gehad door mijn combinatie epelepsie en hashimoto. maar heb nu een supergezonde zoon van 9 maanden. wel wil ik mensen even attenderen op evt. medicijngebruik. ik heb alles gewoon doorgeslikt zowel thyrax voor hashimoto als depakine en carbamezapine voor epelepsie... is dus goed gegaan. maar LET OP !! na je bevalling moet je vrijwel direct weer terug naar lagere dosering van thyrax / schildkliermedicatie. meestal is die namelijk opgehoogd in zwangerschap te lang te veel gebruiken kan weer stemmingswisselingen en andere complicaties gaan geven wat zelf kan betekenen dat je er echt ziek van kan worden ik was namelijk met een speciaal arts m.b.t. interne geneeskunde uit Amsterdam aan de telefoon ivm vraag borstvoeding met al mijn medicatie en die vroeg me hoeveel ik nog slikte. zelfde als in zwangerschap zei ik toen. hij noemde me direct terug te gaan naar dosering van voor de zwangercshap of contact op te nemen met eige internist want dit was echt te hoog. afijn zelf weet ik er niet heel veel van hoor van al die waardes... hoe komt het dat jullie dit zo goed weten allemaal?? p.s. ik ben door de pil heen zwanger geraakt en was dus vooraf nog niet bezig ermee dus ook niet met waardes en medicijninstellen enz