hoi, vrijdag 2e mensturatie ivm weefsel wat is achtergebleven. ik wil zo graag weer gewoon ongesteld worden en er voor gaan.. gaat dit door tweede curretage langer duren of maakt curretage niks uit voor cyclus. kan ik om hormoonpillen vragen om baarmoederslijmvlies versneld aan te maken? en verder ben ik bang voor asherman.... ik baal zo en ben zooo verdrietig... komt er dan nooit een einde aan en komt het ooit wel goed? ik durf niet meer te hopen.
Hoihoi, wat vervelend dat je een tweede curretage moet zeg! Over Asherman zou ik me niet te druk maken, dat komt echt heel erg zelden voor. Waarschijnlijk is je menstruatie nog niet op gang gekomen omdat er iets achter is gebleven in je baarmoeder. Normaal gesproken worden vrouwen als de baaroeder weer helemaal schoon is, binnen 4 tot 6 weken na de curretage weer ongesteld. Dus dan zijn hormoonpillen ook niet nodig. Sterkte ermee!
o cossy ik hoop het toch zo.. ik heb nu voor mijn gevoel 5 wk verloren, snap je! maar de gynaecoloog wilde curretage uitstellen of vermijden door eerst menstruatie af te wachten.. hij verwachtte dat die komende week zou komen.. maar hoe kan dat nou als er nog weefsel zit? nouja gisteren was zwangerschapstest nog licht positief..
Misschien heeft het ermee te maken hoe groot het achtergebleven weefsel is? En waarschijnlijk reageert ook elk lichaam anders. Maar ik denk dat het in dit geval bij jou meer als een soort 'missed abortion' is nu, je lichaam denkt nog zwanger te zijn, en daarom word je niet ongesteld. Maar inderdaad wel jammer van die 5 weken ja. Hopelijk word je hierna snel zwanger, want vlak na een miskraam schijnt de kans zwanger te worden een stuk hoger te liggen.