Goedemorgen, Over 2,5 week wordt ons zoontje 1 jaar. Hij is vorig jaar geboren met 32+1 weken. Mijn vliezen waren waren spontaan gebroken met 31+5 weken. Het gaat super goed met hem en ook in het ziekenhuis ging het goed (mocht gelukkig na 3.5 week al mee naar huis). Toch heeft de hele periode in het ziekenhuis en daarna veel impact op ons gemaakt. Wij willen heel graag weer zwanger worden, maar twijfelen omdat we dit niet nog een keer mee willen maken. Weten jullie hoe groot de kans is dat de tweede ook vroeg komt? En moet ik onder controle bij een vk of in het ziekenhuis? Mvg, Michelle
Goedenavond, is er een reden gevonden dat de vliezen te vroeg gebroken zijn? Of was het gewoon pech? Indien het gewoon toeval was en er geen oorzaak gevonden is, hoeft het niet zo te zijn dat het bij een volgende zwangerschap weer gebeurt. Afhankelijk of er wel of geen oorzaak gevonden is, wordt er gekeken waar je het beste onder zorg kan. Daarbij mag je ook je eigen wens laten horen. Succes! Groetjes Monique
Bedankt voor je reactie! Er is geen reden gevonden waarom mijn vliezen zo vroeg gebroken zijn. Het ziekenhuis had het over een kans van 15 tot 20 % dat het weer zou gebeuren. Aangezien ik niet zo'n hoge pet op heb van dat ziekenhuis (veel missers gemaakt), heb ik een doorverwijzing gekregen naar het AMC en heb daar in januari een informerend gesprek. Mvg, Michelle
Goedenavond, heel goed dat je naar het AMC gaat voor een informerend gesprek. Ik ben benieuwd! Groetjes Monique