schilvers

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door djen, 19 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djen

djen Lid

11 okt 2007
    89
    0
    0
    Ik heb een vraag. Onze dochter heeft last van of berg, of haar roos? of eczeem. Ik weet het niet. kan iemand mij vertellen waar dit het meest op lijkT?

het zit op haar hoofdhuid en achter haar oren en beetje in de nek verder nergens. Het zijn droge huid schilvers het lijkt net roos. Al sik het insmeer met oli is het weg maar een paar uur later zit het er weer. helemaal als ze ergens langs schuurt met haar gezichtje. Het zit niet op haar wangen wel op haar voorhoofd.Het is geen dikk elaag. het lijkt net alsof er een dun laagje over haar velletje zit.Moeilijk uit leggen zeg.. Is er iemand die dit herkend?

groetjes

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise heeft zoiets in het begin over haar hele lijfje gehad maar ik begrijp dat Lian het alleen op haar hoofdje heeft? Ik zou het een laten zien op het cb of bij de ha en vragen wat je het beste kan doen. Wij kunnen helaas moeilijk zeggen wat het is vanaf onze pc.

3. djen

djen Lid

11 okt 2007
    89
    0
    0
    Ik snap idd dat jullie het moeilijk kunnen zien vanaf de Pc. Maar helaas hebben we hier geen consultatie buro. We wonen in China namelijk. Dus ik vraag me gewoon af of meerdere er last van hebben vandaar.
    En hier noemen ze alles exceem en willen dan meteen zware medicijnen gevn..vandaar.
    Het zit idd alleen op de hoofdhuid beetj eachter haar oren en beetj enekje.

groetjes

4. Dushi

Dushi Niet meer actief

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ohja, in China gaat alles een beetje anders he hhiihi Ik zou inderdaad ook liever niet meteen met zware medicijnen aan de gang gaan.

Gebruik je een bepaalde shampoo? Misschien wordt het daardoor veroorzaakt. Ik zou Bepanthen gebruiken, maar dat hebben jullie daar denk ik niet. Hmmm lastig hoor, misschien iets van vaseline ofzo gebruiken zodat het wat vettig blijft?

6. djen

djen Lid

11 okt 2007
    89
    0
    0
    ja ik dacht ook aan vet houden maar toen dacht ik ineens van mss is dat wel niet goed? word de hoofdhuid dan niet te vet?Ik kan bijv baby oli gebruiken? Ik gebruik geen shampo. Als het bijv helemaal weg is. En dan ligt ze er even op te slapen dan is het er weer. Als je erover heen schaaft dus.

7. amalia1

amalia1 Actief lid

17 jun 2007
    129
    0
    0
    Brabant
    Hoi djen,

zoals je het omschrijft lijkt het inderdaad berg. Ik zeg dat omdat onze zoon het ook heeft en ook veel. Ook van die droge schilfers, op de oren, oorlellen, voorhoofd, hij heeft het weer niet in de nek. Ik dacht ook aan exceem omdat het tegelijktertijd kwam met uitslag(babypuistjes) op de wangen en nek. Nu is de uitslag weg, maar de berg niet. Ik smeer er nu ook babyolie op en de schilfers vallen eraf in bad, sommige blijven nog zitten. Hij heeft het nog steeds, ik blijf smeren. Misschien moet je hier lezen, ergens is er ook een topic hierover geopend: 'berg en wat doe je eraan?': ik lees daar ook even mee.

Deel Deze Pagina