schimmel (2)

Discussie in 'De lounge' gestart door caroline16, 21 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

hoi meiden,

vandeweek ook al een topic hierover.
    Heb jullie advies opgevolgd om bleek te gebruiken bij schimmel plekken maar..
    het zit op het plafond.. als ik het bleek+water daar opspuit, druppelt dat dan niet naar beneden? want het is op de babykamer, en ik weet niet of dat wat kwaad kan.

xx

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
  3. sharmila

sharmila Bekend lid

27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    ik heb van HG schimmel en vochtplekken verwijderaar. Erop en spuiten en het trekt vanzelf weg.:)

4. sharmila

sharmila Bekend lid

27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Oh lees net dat het voor de kinderkamer is. Spul is wel heel chemisch dus weet niet of dat dan handig is. Ja ik gebruik het in de badkamer op het plafond en daarna goed luchten. Het druppelt in ieder geval niet. Blijf wel eerst een uur uit de badkamer hoor. Daarna raam open paar uur.

5. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Heb je vorige topic niet gelezen, dus misschien dubbel...

Ik weet niet of je in een huurhuis woont of koophuis, maar schimmel is sowieso niet goed. Al helemaal niet bij opgroeiende kinderen. Als je in een huurhuis woont zou ik contact opnemen met de woningstichting.

Spul van HG werkt heel goed. Druppelt wel. En is slecht bij inademen. Je moet ruim om de schimmelplek heen vernevelen ivm sporen van de schimmel. Die zie je niet, maar zijn er wel degelijk.

Waar zit de schimmel precies en wat is je frequentie van ventilatie? Heb je in andere vertrekken ook last van schimmel? Watvoor huis woon je (flat/platdak/pannendak)?
    Staat de verwarming in die kamer weleens aan?

Schimmel groeit op plekken die een hoge relatieve vochtigheid bevatten. Met stoken en ventileren breng je die hoge relatieve vochtigheid naar beneden. Succes

6. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ja het is een huurhuis.. en flat.. en het is alleen in de babykamer.. dit heeft er denk ik ook mee te maken dat de ingang naar de douche, in de babykamer zit.. verwarming is nooit aan, en het raam is dagelijks open..

7. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Dan kan je altijd nog de woningstichting bellen, misschien is er meer aan de hand (en te weinig ventilatie mogelijkheden in de badkamer). Je hebt alleen kans dat ze het probleem afwimpelen onder beter ventileren van de slaapkamer en stoken.

Dat is dan ook mijn advies: zet toch de verwarming open op die kamer en laat zoveel mogelijk het raam open. En je moet nu de schimmel goed verwijderen met HG schimmelverwijderaar (alles goed afdekken) en het liefst het plafond opnieuw witten met schimmelwerende latex, dan zie je voorlopig geen schimmel meer.

Je kindje moet dan alleen echt even op een andere kamer slapen ivm de dampen van de bleek en van de latex, maar met die schimmel is het ook echt niets.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Deel Deze Pagina