Schimmel en bevallen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Klijntjuh, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Ik heb een schimmelinfectie in mijn liezen, heel naar.
    morgen kan ik de creme ophalen.

Enig idee hoesnel dit werkt? en daarnaast. Wat als het nog niet weg is als ik moet bevallen??

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heeft de huisarts bij jou naar de schimmel gekeken of kreeg je het zalfje ook na omschrijving? Ik heb ook een zalf ( Canasten gyn ) omdat ik een smetplek in mn lies heb en daarbij een schimmel kreeg op mn labia. De zalf hielp met ongeveer 2 dagen. De jeuk is weg, maar de smetplek is nog niet helemaal goed, ik smeer nu geen 2x per dag meer maar 1x per dag zolang er nog in de tube zit. Het helpt bij mij al wel enorm want ik heb wel vaker het idee gehad dat er een schimmel aan zat te komen en zodra ik dan geschoren had daar beneden of gevreeen had dan brak absoluut de schimmel door. Nu dus ideaal dat zalfje!!

Als je een schimmelinfectie hebt als je kindje geboren word, dan heb je grote kans dat je je kindje besmet, zo zou die dan bv een schimmel in 't mondje kunnen krijgen en da's niet bevorderlijk voor de voeding natuurlijk....

3. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    IK heb tijdens de zwangerschap heel vaak schimmelinfectie gehad maar dan inwendig en aan mijn schaamlippen.

Ik heb een tablet gekregen die ik moest inbrengen en daarbij heb ik zalf gekregen als ik het 2 keer op smeerde dan was het al een stuk minder en na een paar dagen was het helemaal weg.

De dokter zei tegen mij dat het idd wel weg moest zijn zodra ik ging bevallen want het is zeer besmettelijk, en als je kindje dat aan zijn mondje krijgt en jij gaat borstvoeding geven dan besmet het kindje jou weer en zo kom je er niet gauw vanaf.

4. Liv

Liv Actief lid

8 jun 2009
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het in mijn zwangerschap ook. Blijkbaar was het tijdens de bevalling nog niet over (ik had er geen last meer van). De verloskundige merkte het op. Daarop zei ze me te waken voor spruw. Helaas kreeg ik dus ook spruw. Heel erg vervelend tijdens de borstvoeding en je komt er heel erg moeilijk weer vanaf, daardoor helaas met 10 weken gestopt met zelf voeden. Mijn advies, ook al zijn alle sypmtomen verdwenen, blijven smeren, zo lang mogelijk.

5. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Ik gebruikte Canastan en hierdoor was de schimmel met 3 dagen weg.

6. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    ik heb nu miconazolnitraat creme, ben benieuwd.
    Ik moet 2 weken nadat het weg is doorsmeren zei de apotheek-mevrouw :)

Deel Deze Pagina