Schimmel in drinkflesjes

Discussie in 'De lounge' gestart door RosyBrown, 18 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RosyBrown

RosyBrown Actief lid

20 jun 2018
    286
    157
    43
    Vrouw
    Ze worden intensief gebruikt, ze staan eigenlijk nooit leeg in de kast. Ze staan ofwel gevuld met water in de koelkast, ofwel in de vaatwasser na gebruik. En daarna weer meteen gevuld in de koelkast...

2. RosyBrown

RosyBrown Actief lid

20 jun 2018
    286
    157
    43
    Vrouw
    Haha, ik heb zeker geen smetvrees, maar ik snap dat je dat vraagt. Als ik zelf uit die flesjes zou gedronken hebben zou ik me helemaal niet zoveel zorgen maken, het is echt omdat het over de kinderen gaat. Ik ben gewoon heel bezorgd, ik word er zelf soms gek van. Ik kan nachten wakker liggen van zo'n dingen...

Ik ben in ieder geval duidelijk niet de enige waar zoiets bij gebeurt, en dat is fijn om te weten! Het blijkt inderdaad best onschuldig te zijn allemaal, aan alle reacties te lezen, dus ik denk dat ik vanavond al wat beter kan slapen! ;)

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb ook weleens schimmelplekken aangetroffen in de drinkbekers van de kinderen terwijl die wel iedere dag werden afgewassen. Maar inderdaad die Mepal bekers en dan onder die rubberen ring, hele zwarte aanslag. Mijn oudste kinderen zijn al jong volwassen mensen en ze zijn kerngezond.
    Geen zorgen hierover maken. Een mens kan meer hebben dan je denkt.

RosyBrown vindt dit leuk.
  4. RosyBrown

RosyBrown Actief lid

20 jun 2018
    286
    157
    43
    Vrouw
    In de doppen zat inderdaad het meeste, maar toch ook wel wat plekjes in de flesjes zelf. En misschien zaten die er al wel een hele tijd, misschien wel enkele weken, ik dacht namelijk echt dat ze schoon waren door de vaatwasser, en juist dat vind ik eng. Want bij een grote hoeveelheid kan het wel schadelijk zijn, kankerverwekkend of schade aan de lever… maar wat is een grote hoeveelheid? Als iemand bijvoorbeeld een jaar lang uit een flesje drinkt met wat schimmelplekjes, is dat dan veel? Of gaat het dan over 10 jaar? Daar is geen antwoord op te vinden helaas. Maar op dit moment zijn mijn kinderen helemaal in orde, dus in ga er vanuit dat het oké is :)

Anouk2005 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina