Ik had al enige tijd last van het zien van vlekjes/spinnetjes. Hier zocht ik niks achter maar nu heb ik het idee dat mijn oogspier in mijn rechter oog 'stijf' is. Raar gevoel is het. Verder kwam ik na een spelletje gek kijken er achter dat ik dus met dat rechter oog niet meer scheel kan kijken. Het oog blijft gewoon staan (altijd gewoon gekunt mei beide ogen). Ik ga er na het weekend even over bellen met de huisarts maar iemand die iets herkent? Mijn zicht is goed geen bril of lenzen. bedankt!
Ik zou persoonlijk niet zolang wachten....het is wel je zicht.... En dat wat jij beschrijft kan ook netvlies loslating zijn en daar moet je snel bij zijn....
Nou ben ik gaan googlen .. Ga morgen toch maar even bellen al herken ik gelukkig niet alle symptomen...
klinkt als een gevalletje je moet even naar het oogziekenhuis, spinnetjes en zwarte vlekjes die rond zweven gaat vaak vanzelf wel weg dat is mini vuiltjes die rond drijven op je netvlies , heb je licht flitjes aan de zijkant van je ogen dan is er iets met je netvlies aan de hand , dan kan die aan het loslaten zijn dat met die spier trekken - stijf staan, ken ik zelf niet maar kan foute boel zijn en je ogen zijn je lief dus ga niet wachten tot het weekend , bel morgen direct als je dat vandaag nog niet hebt gedaan ik heb iets heel naars gehad waardoor ik nog al staarde met een oog , maar wat ik niet in de gaten had is dat ik dat deed om te compenseren voor iets ,, en ga niet zeggen wat want dan maak ik je alleen maar bang kan net zo goed zijn dat je een fikse ontsteking hebt aan het oog of oogkas
Kan wel wat hebben hoor potjessoep. Ben meer t type 'is vast niks tot ik anders hoor'. Waar doel je op mbt de oogspier klachten? Heb ook geen pijn oid maar jullie hebben gelijk t zijn wel mijn ogen!
Ik heb zelf ervaring (7x) met netvliesloslating, maar wat jij beschrijft herken ik niet. Ik heb dan "alleen" last van flitsen. Maar ik vind je klachten zeker ernstig genoeg vinden om dit door een oogarts te laten beoordelen. Meestal (althans in mijn geval wel) als je de huisarts belt, wordt je dezelfde dag beoordeeld door de oogarts. Mij is op het hart gedrukt om, zelfs als ik midden in de nacht flitsen zie per direct te bellen. Als je het dus eigenlijk nu al niet vertrouwd is het dus helemaal zo gek niet als je nu naar de hap belt. Ik moet dat nl wel!! Overigens is het hier dus wel eens gebeurd 's nachts en er is direct een oogarts opgeroepen. Ik ben een uur daarna al gelaserd.
Ik heb ook twee keer een netvliesloslating gehad en herken dit ook niet als symptomen. Ik zag inderdaad ook lichtflitsen en een donker vlekje dat niet meer wegging en op een plek bleef zitten (en daarna steeds groter werd) Die spinnetjes en bewegende vlkjes heb ik ook, maar die zijn onschuldig. Dat van je oogspier zou ik zeker wel naar laten kijken. En inderdaad niet te lang wachten!
Jeej heftig hoor meiden die netvlies loslating en bij mamabri nogwel zo vaak ook! Gelukkig voor mij lijken de sympthomen daar niet op.. ik vermoed eerder iets met mijn oogspier, ook ivm dat niet meer scheel kunnen zetten van mijn ogen. Dan trekt die spier ook kwa gevoel als ik het toch probeer. hap vind ik nu niet nodig, had het wel bij de sympthomen van netvlies loslating gedaan. Ik ga morgen even bellen met huis arts in ieder geval.
Ja, is ook vervelend hoor, gelukkig woonde ik destijds in R'dam, dus ben altijd gelaserd in het oogziekenhuis. Geen prettig gevoel, maar goed. Ik snap dat je nu geen hap wil bellen hoor, maar als je flitsen zou gaan zien, heel toevallig vanavond (ga ik niet van uit hoor, maar STEL) dan echt wel bellen hoor. Veel succes, ben wel benieuwd wat het dan wel is.
Die spinnetjes (mouches volantes) kunnen geen kwaad, mits geen flitsen of gezichtsvelduitval. Zie je ook dubbel? Dat zou je wel verwachten als een spiertje niet goed werkt. Als je naar links/rechts/boven/onder kijkt, komt het dan wel in alle hoeken?
TS: heb je inmiddels de huisarts al gebeld? Ik hoop ook voor je dat het niks ernstigs is, maar met je ogen kan je niet voorzichtig genoeg zijn. OT: Apart om hier te lezen van jonge vrouwen met een netvliesloslating. Mij is destijds verteld dat het zelden of nooit bij jonge mensen voor komt. Ik was zelf 16 toen het gebeurde, is toen meerdere malen losgelaten en dus ook meerdere malen aan geopereerd. Maar ik heb nooit iemand gehoord die het ook heeft gehad, dus nu twee mensen vind ik toch wel bijzonder zeg maar.
ik had een tumor achter het oog zitten ( hersen tumor ) ,waardoor ik langzaam blind werd maar het totaal niet in de gaten waardoor ik ging staren met een oog en de spier aan de zijkant ging daardoor bij mij strak staan , puur door het staren ik had ook geen pijn zelfs geen hoofd pijn ps ik denk niet dat dit het geval is bij jou hoor ( is nogal zeldzaam ),, heb je al gebeld ?
Mijn moeder heeft glaucoom en bij haar begon het door een soort van spinnenwebben te zien. Normaal krijg je dat pas na je 40ste tenzij het in de familie zit, ik moet vanaf nu elk jaar op controle gaan. Kan zijn dat er 2 generaties niks aan de hand is en dan weer wel
De eerste keer dat mijn netvlies losliet was ik 12 (wordt bijna 40) en was het laserapparaat nog maar een half jaar in Nederland én het enige apparaat van Nederland (oogziekenhuis Rotterdam), toevallig ook nog mijn woonplaats destijds. Had mijn netvlies dus een jaar eerder losgelaten was ik zeker blind geworden, ik heb dus enorm veel geluk gehad! Overigens is netvliesloslating erfelijk, mijn vader heeft het ook, maar hij heeft het pas gekregen toen ik 19 was, dus later dan ik. Mijn dochter van 4 loopt bij de oogarts en bij haar wordt het in de gaten gehouden, ieder half jaar.
Bij mij zit het niet in de familie. Persoonlijk denk ik dat het door een val op mijn stuitje komt, echter zijn de artsen het daar nooit echt over eens geworden. Laseren was bij mij al geen optie meer, daarvoor was de schade te groot. Ik ben gelukkig niet blind aan dat oog, maar echt gebruiken kan ik mn oog niet meer. Ongeveer 30% licht en ik kan de grootste letter van de letterkaart zien, mn andere oog compenseert de rest.
Huisarts verwacht niets ergs maar moet voor de zekerheid maandag even naar de oog poli. Vandaag lukte niet meer. Bedankt voor jullie berichtjes!