Hallo meiden, Ik ben nu 30 weken en sinds gister heb ik af en toe een raar gevoel in mijn borst bijna bovenbuik. Ik heb een groot gevoel dat het maagzuur is maar ik weet niet precies hoe maagzuur voelt want heb nooit eerder last van gehad. Kan iemand mij vertellen hoe maagzuur kan voelen? Ik heb het niet de hele dag ofzo, bijvoorbeeld gister kreeg ik het s avonds laat net voordat ik naar bed ging, gelukkig kon ik gewoon slapen en was het snel weer weg. Vandaag heb ik het sinds 4 uur gehad, we hadden een stukje gewandeld en ik kwan thuis moe voelende dus ging ik een half uurtje op bed liggen tot avond eten was gemaakt. HEb mijn boekje gelezen en had last van die pijn weer, voelde of ik een boertje moest laten maar er kwam geen boertje alleen die brandende gevoel even. Nu heb ik mijn avond eten op gegeten met moeite en heb de pijn nu nogsteeds, voelt echt hetzelfde net als er iets vast zit maar er komt niks. Iemand anders hier wat last van gehad?
Dat lijkt niet op maagzuur.. Maagzuur is als je slokdarm je "maaginhoud" iets binnen krijgt omdat je maag wat in de verdrukking zit, meestal gebeurt dit als je gaat liggen of als je net gegeten hebt. Eet maar eens een mandarijntje en slik het sap wel door maar probeer het eens tot de helft (dus langzaam slikken).. het zuur wat je dan voelt in je keel.. lijkt op maagzuur.. Veel melk drinken helpt bij mij.. Good luck!
Ik vind het lijken alsof ik kauwgom halverwege mijn slokdarm heb hangen. Niet echt heel zurig dus maar wel gek.
Ik heb ook niet echt een zurige smaak of zo. Meer alsof er wat borrelt/brand om omhoog komt. Ook vaak tijdens eten net alsof het niet verder gaat. Bij dingen als vet en chocolade, vruchten word het bij mij erger. En zodra ik mn hoofd op mn kussen leg.
Ja maagzuur kan verschillend aanvoelen, als het niet helemaal tot bovenkomt kan je last hebben van je borstbeen, borststreek, zelfs een drukkend gevoel kan het geven. Prbeer een beetje melk te drinken en je kussen wat hoger leggen... Altijd nog beter dan rennies of andere medicatie. Succes en bij twijfel altijd ff je arts of vk bellen,
Klinkt herkenbaar! Ik heb ook nooit last gehad van maagzuur en sinds 1,5 week nu heel soms datzelfde gevoel als jij hebt. Volgens mij is het idd maagzuur. Het helpt als ik rustig een glas melk drink. Heb nu ook een opgevouwen handdoek onder mijn matras bij het hoofdeinde liggen. Hierdoor ligt mijn hoofd iets hoger.
Ik vind het een beetje te vergelijken met dat je veel te veel sinaasappelsap drinkt, dat je maag zo zuur aanvoelt... Hoop dat ik het een beetje duidelijker heb gemaakt.
Maagzuur voelt voor mij als een "brandend" gevoel onderin mn keel, waar je nek begint zeg maar... Ik heb t vooral als ik teveel ineens eet, of als ik ga liggen na t eten. En helaas ook van alles waar koolzuur in zit... Melk helpt overdag, maar 's nachts grijp ik toch echt naar rennies hoor Maar het kan voor iedereen anders voelen, het wordt in het engels niet voor niets Heartburn genoemd...
Bij mij voelt het als een zuur gevoel en soms lijkt het net of ik druk op mijn borst heb. Heb serieus ooit eens aan hartproblemen gedacht, maar had gelukkig de overige symptomen niet en met omeprazol was het zo over.
klinkt wel als maagzuur. Maagzuur kan verschillend aanvoelen. Als een drukkend gevoel op je borstbeen. Of als een brandend gevoel. Of dat je het zuur omhoog voelt komen en zegmaar terug moet slikken (proeft als overgeefsel , lekker verhaal ) . 1 tip leg een kussen onder je matras zodat je er als je plat ligt geen last van hebt. Melk schijnt te helpen en ook vanillevla heb ik gehoord.
Dankjewel meiden, ik heb inderdaad mijn hoofd nu wat hoger tijdens het liggen en eet minder vet eten. Het maakt wel erg veel verschil nu al. Hopen dat ik het zo onder controle kan krijgen, wat echt geen prettige gevoel. Nogmaals bedankt voor de tips
hoi, komt me helaas ook erg bekent voor, niet dat het pijn doet maar mischien ligt je kindje wel wat hoger waardoor het tegen je borst drukt. Je kan idd op je eten letten, helpt wel voor een deel, maar door je baby heeft je maag ook minder ruimte waardoor je maagzuur makkelijk omhoog komt. Bij mn vorige zwangerschap dacht ik ook dat ik behalve paracetamol niks mocht innemen, en 7 van de 10 dagen moest ik wel 10 keer naar de wc rennen omdat ik het zo zuur had. Nu heb ik dus rennies, op de verpakking staat zelfs dat het geschikt is voor zwangere vrouwen. Het helpt mij enorm ben er bijna direct van af. En voor iedereen die zegt dat het slecht is, het is beter dan je avondeten(groente) uit te kotsen en beter dan halve nachten niet te slapen. Dat lijkt mij iig veel ongezonder