vogels dood :(

Discussie in 'De lounge' gestart door tweeling, 28 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik had in een buitenkooi 4 zebravinkjes zitten (2 koppels)
    nu wil ik graag grasparkieten, maar de kooi is daar te klein voor.

nu dacht ik, ik wacht wel tot ze dood zijn en dan zet ik er later grasparkieten in....
    maar nu zijn er 3 dood in 1 jaar tijd :( das wel een beetje veel van t goede!

maar goed er zit er nu nog 1 helemaal remi te zijn...
    zou ik hier 2 grasparkietjes bij kunnen zetten? en mag dat in de winter?

iemand enig idee, vind dit ook maar zielig!

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

zou ik even in een dierenwinkel na gaan vragen, in een folliere vliegen ze ook allemaal door elkaar maar ik heb er geen verstand van verder, wie weet staat het ook op internet?

jammer van je vogeltjes trouwens :(

3. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    aaah :(
    Gecondoleerd

Ik zou ook ff bij de dierenwinkel vragen ivm het koude weer.

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik denk niet dat het handig is om een die lekker warm in de dierenwinkel gewend is nu buiten te zetten. Als je nu wel perse wilt kopen zou ik ze binnenhouden tot het voorjaar en dan naar buiten doen.

5. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Je kan toch ook je parkietjes bij een vogelhandelaar kopen. Die hebben hun vogels vaak al buiten dus dat zijn ze gewend. Of parkieten bij zebravinken kunnen weet ik niet. maar ik denk het wel (paps heeft voilliere) want parkieten zijn niet van die agressieve vogeltjes. Mijn vader heeft zijn parkieten ook bij nachtegaaltjes en kanaries zitten dus.... Maar zou het even navragen, of googelen.

6. mona23

mona23 Niet meer actief

volgens mijn schoonvader, ( die is kweker) kunnen grasparkietjes prima bij zebravinken. Ik zou geen vogel uit de dierenwinkel halen en die dan nu buiten zetten. Dit is een hele omschakeling in een keer, van warm naar koud. Als je ze bij een kweker haalt zitten ze vaak al buiten en zijn ze dit gewend.
    Hopelijk heb je er wat aan.

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Kan je ze niet gewoon voor de winter naar binnen halen? Doen wij ook altijd :)
    Wij hebben trouwens nooit kromsnavels bij andere vogels, we hebben 2 aparte voileres zeg maar.

8. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    In onze voliere werden de zebravinken keer op keer doodgebeten door de grasparkieten. We hebben de grasparkieten toen weg gebracht. Met valkparkieten gaat het wel goed, die zijn veel minder dominant

Deel Deze Pagina