Hallo iedereen! Ik lees hier vaak verhalen van mensen die gek worden van de buren en er problemen mee hebben.. nou hier is de mijne: Ik woon hier nou 1,5 jaar in een appartementen torentje van in totaal 3 huizen, ik woon in het midden, zeikbuurvrouw beneden en aardige buurman boven.. De dag dat we hier kwamen werder we al aangesproken dat we de portiekdeur niet gewoon achter ons dicht konden laten ''vallen'' want de buurvrouw haar slaapkamer is ernaast en daar word ze wakker van.. nou ok logisch.. kan ik mee leven.. Maar dat mens LEEFT echt om te ZEIKEN! Toen was het met onze nieuwe wasmachine.. ik draaide toen altijd na 11-en mijn was vanwege de goedkope stroom.. kwam ze om 12 uur aanbellen: wasmachine uit want haar ''huis trilt weg'', ik doe dat nog met mijn stomme kop dus was alleen in het weekend. Ze is ook nog geweest om te zeggen dat ik te onrustig slaap omdat ik me zo vaak omdraai dat het bed kraakt en dat ze er wakker van lag Toen we een nieuwe kast hadden gekocht zag ze allemaal losse planken naar boven gaan en dacht ze dat we een vloer hadden gekocht ipv een kast en stond ''ineens'' haar kast met kopjes te trillen als we lopen.. Onze container moet nu altijd in de schuur want als het waait ''is er een mogelijkheid dat hij omwaaid en tegen haar auto terecht komt'' en ze heeft last van me nichtje waar ik elke dag op pas thuis.. want me nichtje hoor je wel ''kraaien'' (10 maanden oud) Op verjaardagen mogen we maar tot 10 uur wat luider zijn want dan gaat ze slapen.. En vandaag was echt de druppel, ik was zo kwaad dat ik nog geeneens meer woorden over mijn tong kreeg.. we maken allemaal onze eigen trap en vloertje voor de deur schoon, om schoonmaakkosten te besparen, dit is al mondeling afgesproken toen we hier kwamen wonen, komt dat mens vandaag: ja mijn vorige buren die maakten ook af en toe mijn halletje schoon dus hopelijk kan jij dat ook doen want anders moet ik alles zelf doen en ik loop hier bijna nooit en jullie wel blabla.. ik kon alleen over mijn mond krijgen: JE LOOPT HIER NOOIT?! hoe kom je bij je voordeur dan?! en dat er duidelijke afspraken zijn gemaakt en toen ben ik boos weggelopen.. mens heeft ALTIJD wel weer wat te zeiken.. wat moet ik hier nou mee? naar de woningbouw vereninging of een keer een goed gesprek aangaan met haar? want ik kan echt geen 1x nog der gezeik horen! iemand tips? Sorry voor het lange verhaal.. !
goh dat lijkt me lastig zeg zo'n zeikmens in je gallerij.. zou eens met de woningbouw een gesprek aanvragen.. en met haar erbij! daar zul je toch gek van worden ofniet.. sterkte met je buurvrouw..
ik heb 1 tip voor je,KEIHARD NEGEREN! en gewoon wassen na 11 uur,gewoon de portiekdeur dicht laten vallen,gewoon omdraaien in je bed,en je nichtje lekker laten kraaien,hoe vaak ze je ook mag aanspreken,lekker doorgaan met JOU leven wat jij betaalt net zo goed huur als zij doet! dus echt negeer haar nou! dat is zo erg als je word genegeerd want ze kan niks,en laat de woningbouw er maar eens wat aan doen dat jij omdraait in je bed etc.. haha Ik hoop dat je echt wat aan mijn adviezen hebt
OMG...uit laten kopen zo'n figuur! Vreselijk zeg! Ik vind echt dat jij een prijs verdiend voor de beste buurvrouw 2008! Wat heb jij al veel gepikt zeg, wat ben jij begripvol. Wat je er mee moet...tjah..negeren?
Haha kwou niet alles erop gooien want het is nog veeeeel meer wat ze flikt! En ja.. ik heb idd al veel gepikt.. maar zo ben ik nou eenmaal, ik wil altijd dat niemand last van ons heeft enzo.. maar tegen me vriend durft ze niks te zeggen hoor! Ze weet precies wie ze moet hebben! Aan het begin vond ik het nog allemaal zielig omdat ze vertelde dat haar man 4 jaar terug is overleden en ze het er moeilijk mee had.. en de buren in het huis waar we nu wonen bedreigden haar enzo.. (eerlijk gezegd begin ik de buren die er hiervoor wonen een beetje te begrijpen ) Stom zeikmens van 65.. ik denk idd dat ik de negeer stand dan maar ga aanzetten...
oja dit is nog wel een grappige.. was er graffiti op haar muur gespoten.. hoofdletter H in sierletters.. komt ze naar ons toe: jaaa uhh hebben vriendjes van jullie dat misschien gedaan? vraagt ze aan mijn vriend: ja wat staat daar dan want dat is zeker weer iets buitenlands... dus me vriend zegt : ja is gewoon de H hoor in der NE-DER-LANDS!.. dus ik vertel dat zo aan me vader.. zegtie: je had eigenlijk moeten zeggen: ojaa het is buitenlands voor ZEIKWIJF! wij hebben het altijd gedaan hier.. pfff
Als ze weer een keer met een zeikverhaal naar je toekomt, zou ik gewoon boos uitvallen. En zeggen dat je al ontzettend veel rekening met haat hebt gehouden, maar dat nu de maat vol is. Dat je gewoon weer de wasmachine aanzet, dat je je gewoon omdraait in bed, en dat je je eigen halletje schoonmaakt zoals afgesproken. En als ze hier problemen mee heeft, dan dient ze maar een klacht in bij de woningstichting!
Herkenbaar! Ik had precies zo'n buurvrouw....kon niet slapen van onze wasdroger (?!), had last van de t.v., etc. Op een gegeven moment stond onze t.v. zo zacht dat ik, bij nederlandse programma's, de ondertiteling aan moest zetten. Toen ze weer wilde klagen (ik was net een vriend aan het uitlaten) ben ik tegen haar uitgevallen. Ik heb tegen haar gezegd dat ik me door haar aangetast voelde in mijn privacy. Ik heb nooit lawaai gemaakt, behalve de gebruikelijke huiselijke dingen en daar moet ze maar aan wennen. Zo is het ook met jouw buurvrouw, het is haar probleem, laat het daar dan ook. Zolang jij 'normale' dingen doet heeft ze dat gewoon te accepteren. Als ze daar last van heeft dan moet ze naar de huisarts voor medicatie of oordoppen! Succes!
ze zou aan mij een goeie hebben Ik zou dus express herrie maken . Bedoel dat je over sommige dingen klaagt ok maar goed . Ze zou gek worden van mijn 2 valkparkieten want die krijsen wat af hahaha. Ik zou gewoon doen wat je wetterlijk mag qua herrie maken en haar laten zeiken.
ooooooooooooooooooooooohhh alsof je mijn buurvrouw beschrijft. mijn bomen (bolboompjes) moeten worden gesnoeit in de achtertuin want die geven schaduw op haar was? de bolboompjes zitten op een stam van 1,80mtr hoog daarop een bol van nog geen halve meter. of ik ze bij de schutting wil afknippen (1,70mtr hoog) heb even aan haar verteld dat ik toch echt niet in de stam ga knippen hahahahah sommige mensen zijn nou eenmaal geboren om te zeiken weet je wat je dan moet doen?: gewoon dat zeikwijf negeren! zeg ik die dit ook nog niet heeft gedaan . wij zijn gewoon te goed voor die zeikerds
nou ik vind heel goed dat je rekening met haar hebt gehouden hele tijd maar zou verder geen ruzie gaan zoeken hoor , gewoon een keer heel rustig gespreek , en vertellen dat zo veel dingen om haar doet ik heb ook buurf die vroeg of ik die deur wat zachter dicht kon doen want anders werd haar zoontje wakker , nou tuurlijk vind ik helemaal gene probleem , zou ook fijn vinden als mensen om elkaar denken ,want ik heb nog buurman onder die maakt herrie ,muziek ,als hij praat met zijn vriendin kunnen we niet onze eigen tv horen , hele buurt heeft last van hem maar je buurf slaat beetje door , dus zou eens gespreek aangaan ,succec
Hmmm, Meesa, dat is misschien wel een betere optie....boos worden kan altijd nog Een betere wereld......
Helemaal de hemel in prijzen ! Dat je nog nooit zo'n goeie buurvrouw hebt gehad. Dat d'r haar altijd zo goed zit. Ze nog modieus gekleed gaat enzovoorts.... niet overdrijven uiteraard.... en dan kijken wat er gebeurd. Alleen beleefd blijven is geen optie. Dat wekt meer aggressie op. Succes meis enne.... bij geen goed resultaat alles op papier zetten en aan de woningbouwvereniging laten weten, voordat jij dadelijk de schuld krijgt. Sterkte.
Daar zou ik toch zeker schijt aan hebben,,maarja als mensen niets meer te doen hebben gaan ze misschien overal op letten
percies meid , je kan nog altijd wat anders van maken ,als niets helpt .om nu woningbouw in te schakelen is jou woord tegen hare ,geloof me woningbouw doen echt helemaaaaal niks , bij ons heeft 4 jaar geduurt met hele buurt bellen naar ze ,gelukkig is de man gepakt , door andere dingen hoor wie weet beseft ze niet eens dat je zo veel doet en aan haar denkt steeds zoals zei ze overdrijft wel veel met haar gezeik , kan je haar duidelijk maken dat je al zo veel om haar denkt , hopelijk houdt ze mee op
Deze mevrouw klinkt als iemand die erg eenzaam is en gewoon AANDACHT nodig heeft. Ze vraagt het alleen op een volkomen verkeerde manier. Ik denk dat het verstandig is om eens rustig met haar in gesprek te gaan. Uit te leggen dat je al heel veel rekening met haar houdt en dat je begrijpt dat ze het vervelend vindt als de deur hard dicht valt maar dat je verder niet altijd rekening met haar kan houden omdat dat onredelijk is. Ik weet niet of het helpt, zo niet dan zou ik het advies 'negeren' gebruiken. Succes! Ik vind dat je ook al heel veel rekening met haar houdt hoor! Schouderklopje voor jou, dat heb je wel verdiend.
Daar krijg je toch grijzen haren van Ik zou als ik jou was bij de eerstvolgende keer dat ze weer aan de deur komt tegen haar zeggen, dat je haar kop niet meer aan je deur wilt zien en dat ze hulp moet gaan zoeken omdat ze zo ongelukkig is en dat ze dat op jouw uitvreet door te klagen over onzin-dingen. Dit heb ik ooit eens gezegd tegen een buur, en het werkte, nooit meer aan de deur geweest. Groetjes Brez
hoi hoi persoonlijk denk ik dat het een spelletje is wat de buurvrouw speelt zij zegt spring en jij vraagt hoe hoog dus alles omdraaien gewoon wassen gewoon de deuren dicht en laat je bed om 2 uur snachts maar eens goed kraken hahahaha groetjes nathalie