Ik heb wat vieze kleertjes van mijn dochter in de wasmand gelegd vorige week. Toen kwam daar een dag later een natte handdoek overheen. Ik heb vandaag pas de bonte was weer gedaan, met de kinderkleertjes. Nu zag ik net dat er een soort schimmelplekken inzaten . Zwarte vlekken met puntjes. Heel lelijk en vies. Ik heb dit al een keer eerder gehad, op 60 graden nagewassen, maar die body kon ik dus wegggooien helaas. Nu gaat het niet om een body maar een leuk jurkje... Ik hoop dat iemand een tip heeft om die vieze plekken weer uit de kleding te halen? En ja, ik heb mijn lesje geleerd en gooi dus geen natte spullen meer in de wasmand .
Je hebt het weer erin gekregen en dat gaat er helaas niet uit! Misschien dat het iets verbleekt door in de zon te leggen....
Ik vond deze tip (weet niet of het werkt): Weervlekken in ongekleurde kookechte katoenen en linnen stoffen verwijdert u met een verdunde oplossing van water (95%) met bleekwater of chloorbleekmiddel (10%). Dep de weervlekken met de oplossing en spoel de stof daarna goed uit in koud water. Eventueel nog een extra wasbeurt volgens de wasvoorschriften om de laatste restanten te verwijderen. Gekleurde katoenen, linnen, wollen, zijden en synthetische stoffen dept u royaal met een oplossing van water met zout (5%) en spoelt u vervolgens na in een handwarm sopje.
Ik denk niet dat je het er uit krijgt. Helaas. Heb het zelf ook een paar keer gehad. Het gaat zo snel. Nu scheiden we de natte en droge was. Een absolute aanrader!!
Ik heb het zelf in een mooie kussensloop van mijn zoon gehad... Ik heb een hele sterke oplossing van Biotex oxi gemaakt en daar een nacht in laten weken. En het is er helemaal uit gegaan!!!
hmmm ik hoop dat het er uit gaat, ik heb het weer nog nooit ergens uit gekregen.. Ik hang natte dingen altijd over de rand van zijn wasmand..
Ik had het vande week ook in en t shirtje van mijn zoon. Gelukkig was het een witte shirt met bedrukking. Ik heb er van dat voegen schoonmaakspul van HG opgespoten. Is namelijk op chloorbasis. En gelukkig heb ik alles eruit gekregen.
Maar een week is ook erg lang voor natte spullen in de wasmand hoor! Dat verstikt meteen.. Hoop voor je dat je het eruit krijgt!