Hallo, wegens mijn geweldige huishoudelijke vermogens (uhuh ) heb ik perongeluk in een hoek van de was kamer een natte handdoek op een paar kleertjes laten liggen. Gevolg: allemaal groene spikkels op 2 (witte) kledingstukken van m'n dochtertje.... Weet iemand hoe ik deze weg kan halen?Of kan ik ze beter gewoon weggooien? Vind het zo stom van mezelf, en dan net met kleertjes van m'n meisje...
het verstandige is toch echt weggooien, wil je het toch nog een kans geven, schoonmaak azijn met kokend water in een emmer, 24 uur laten weken, daarna in de wasmachine met vanish, als het mogelijk is op 60 graden. wel goed uitkijken dat er geen "weerlucht"in blijft , muffe lucht , kan zijn dat de bactieren dan nog leven.
Mja dat heb ik soms ook dankzij mijn "behulpzame" kinderen die natte handdoeken tussen het andere wasgoed proppen. ERG fijn als je een dagje niet zo lekker bent en dus niet optijd wast. Kan je de volgende x je zooi weg gooien. Ik heb al van alles geprobeert op deze 2 tips na (de azijn en vanish en de biotex) maar ben bang dat dat ook niet gaat helpen. Heel veel succes ermee!
Het is mij ook al eens gebeurd, ook door een natte handdoek. Ik kreeg het er met geen mogelijkheid uit en heb het kledingstuk weg gegooid.
Ik heb dat laatst gehad met een wit slabbetje van Elena. Ik heb het een halve dag in een laagje water met glorix gelegd, was eruit.
Jamaar dan waren het waarschijnlijk etensrestjes die schimelden. Dat haal je er idd wel uit samen met de etensresten. Dit is verstikken en dan ben je doorgaans de pineut. Want dan schimmelt de stof op zich. Heb het idd ook wel eens op slabbetjes gehad en daar ging het idd goed uit. Maar die sokken en n trui van de vorige keer dankzij die natte handdoek (en trouwens de handdoek zelf ook) konden de prullebak in
Van Bizon heb je een spuitfles of hg, voor weer en vochtvlekken..moet je er opspuiten en ff in de wasmachine doen..draaien..en weg weervlekken.. Heb het zelf ook gebruikt voor me wandelwagen. had er een gekocht met wat weervlekken..ding is knalrood van kleur..na gebruik zelfde kleur gebleven.. denk niet dat je het op andere gekleurde kleding kunt gebruiken maar voor witte kleding is het wel oke! zit namelijk wel bleek in.. succes ...Wendy
ik heb zo`n liever man die ook altijd natte washandjes en handdoeken gelijk in de wasmand gooit. ik controleer dus iedere ochtend of er geen natte dingen in zitten en is dat wel zo dan vis ik het eruit en hang ik het op. tot nu toe heb ik geluk gehad, maar ik ga de tips proberen te onthouden. liefs doris
voor wit spul met vlekken die er niet uitgaan, stip ik het aan met een wattenstaafje met chloor erop. kweetnie of je dat hier nog kunt krijgen, maar in Frankrijk doen ze daar niet zo moeilijk over als hier. tot nu toe overal mee gelukt. weet alleen niet of het ook werkt als het weer erin zit, maar wie weet kun je een poging wagen? succes! anders lijkt die specialse spray die hierboven beschreven staat me wel wat.
Héél erg bedankt voor jullie tips, ik ga zeker een paar dingen proberen! Wil het nog niet meteen opgeven!
Ik heb het een keer gehad met een heel mooi kanten shirtje die ik ook nog eens had geleend... schaam schaam... Ik heb toen ook alles geprobeerd, alleen werden de groene spikkels toen ineens felroze... help! Heb echt met mijn handen in het haar gezeten, tot de vriendin van wie ik het had geleend ineens tegen me zei 'Dat shirtje mag je trouwens wel houden, ik draag het toch nooit...' Goddank, wel een beetje slap van mezelf dat ik het haar nooit heb durven zeggen, maar ze was me voor... haha
Hmmm ik krijg het er maar niet uit meiden. Dat spul van HG heb ik eerlijk gezegd niet geprobeerd, kostte meer als die 2 shirtjes Maar ik mag van m'n vriend 2 nieuwe shirtjes kopen