Onze zoon is 3,5 maand. Hij krijgt momenteel 5 flessen van 200 cc (180 + 6 en 2 jhbpm). De laatste fles drinkt hij nooit helemaal leeg. Maar hij zit dus dicht tegen de liter voeding op een dag. Flessen gaan hier binnen 10 minuten leeg. Hij heeft totaal geen zuigbehoefte. Sinds een week wil hij ook geen fopspeen meer. Hij kauwt er alleen op. Op het kdv geven ze aan dat ze moeite hebben om 4 uur tussen elke fles te laten zitten. Wij hebben er iets minder moeite mee, maar het komt een enkele keer voor. Op het kdv is hij natuurlijk een stuk drukker. Ik vraag me dus af of wij het gaan redden om tot 6 maanden te wachten met bijvoeding. Wie is er met vier maanden gestart met bijvoeding en waarom en hoe reageerde jullie kindje er op? Is het misschien een idee om in zijn ochtend fles wat rijstebloem toe te voegen zodat hij het overdag wat langer volhoudt?
Ik zou zo lang mogelijk wachten. Wij hebben ook erg gedoe gehad met een hongerige baby, het liefst wilde hij 6 flessen a 200cc. Maar we zijn met ruim 3 maanden nog naar Forte overgestapt. Gewoon omdat we nog niet bij wilden voeden. (Wel rijstebloem vanaf 4,5 maand trouwens) Maar kun je hem die fles niet iets eerder geven. Misschien als hij uit zichzelf om de 3,5 uur komt, zit je op zoiets: 7-10.5-14-17.5-21. Dan kan hij misschien de nacht daar op door. Of die 5e fles nog iets later 's avonds, als je jochie er zelf niet voor wakker wordt.. Ik zou eens 2a3 dagen kijken wat hij zelf met zijn schema doet. Misschien drinkt hij de laatste fles wel beter als er meer tijd tussen nr4 en nr5 zit.
Voor je gaat bijvoeden zou ik eerst kijken of voeding voor hongerige kindjes misschien iets uitmaakt en ik begrijp van het CB en de KA dat het maximum 1,5 liter is.
Wij zijn in eerste instantie met 4 mnd begonnen met bijvoeden, omdat we dachten dat Lucas er aan toe was. Na ong. 2 weken zijn we er weer mee gestopt. Lucas leek er overgevoelig op te reageren, werd prikkelbaarder, sliep slechter maar was wel moe overdag, ontlasting raakte ontregeld, etc. Het is natuurlijk niet per se gezegd dat dit door de bijvoeding kwam, maar omdat ie dat toch nog niet echt nodig had, zijn we gestopt tot 6 mnd. Nu gaat het als een dolle en eet ie alles zonder reactie! Ik ga wat dat betreft mee met de andere dames, eerst andere voeding en dan eens bekijken wat er gebeurt. Tis natuurlijk ook niet óf 4 maanden, óf 6 maanden. Wie weet is het bij jullie wel tijd met 4,5 of 5 of 5,5 maand, goed naar je kindje blijven kijken! Liefs!!