Hoe krijg je 3 kids in de auto

Discussie in 'De lounge' gestart door lvp, 18 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lvp

lvp Actief lid

17 okt 2009
    440
    0
    0
    Ik kon het juiste topic hier niet echt voor vinden, dus vandaar toch maar even hier geplaatst.

Al mijmerend over een derde wondertje bedachten mijn man en ik ons: hoe krijgen wij in hemelsnaam 2 kinderstoeltjes en een maxicosi op de achterbank? We hebben een station dus die is wel ruim, maar tussen de kinderstoeltjes zit niet genoeg ruimte voor één persoon om te zitten. Of er dus een maxicosi tussen kan :(

Zijn er hier moeders die iig 3 kinderen hebben en tips/ervaringen hebben op dit gebied?

2. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Vrienden van ons doen het zo; 2 kids op de achterbank 1 links, 1 rechts en papa of mama in het midden. Maxicosi gaat voorin. Hebben ook een station.

3. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    oh zie nu dat je niet genoeg ruimte in t midden hebt.....euhm Andere auto dan maar? ;)

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Andere auto kopen waar gewoon 3 losse stoelen zegmaar achterin zijn ipv 2 stoelen en 1 tussenstukje ;)! Of een auto met 2 banken achterin, dus zegmaar in de achterbak nog een stoel/2 stoelen. Maar das een erg dure oplossing ;), misschien idd papa/mama achterin bij de 2 stoeltjes en de cosi voorin? Of 1 stoeltje achterin met mama/papa en de cosi en dan 1 stoeltje voorin?

Wij hebben dus een auto waar 2 autostoeltjes naast elkaar staan en een maxi cosi bij past. Straks gaan er 3 autostoeltjes naast elkaar staan, wat ook past.

5. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Wij hadden hiervoor ook een station, en daar pasten achterin wel 2 kinderstoeltjes en dr kon nog een 3e persoon zitten... de 2 stoeltjes naast elkaar doen, en aan de zijkant waar nog nix zit de maxicosi... denk dat het wel moet lukken?

6. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb een Chevrolet transport,gaat heel makkelijk hoor;)
    Bekijk bijlage 29765

Voorin 2 stoelen
    Daarachter 2 stoelen
    En daarachter een 3 persoonsbank

Denk toch dat je aan een andere auto moet geloven

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd denk dat andere auto de beste oplossing is ;)!

Maar even zomaar een vraagje Nathalie, heb je eigenlijk met zo een auto nog bergruimte over achterin? Of is dat echt helemaal vol met die bank/stoelen? Vraag ik me echt altijd al af als ik eraan denk dat die stoelen/bank in de 'achterklep' zitten ;)!

8. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Hey Han!

Ja zat!
    Buggy/kinderwagen zet ik er gewoon in zijn geheel erin,zonder in te klappen;)
    Onze Berner Sennen hond kan zelfs mee als we weg gaan.
    Als we op vakantie gaan hebben we zo'n skibox boven op het dak

9. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Postbus 51 - Wat zijn de regels voor het vervoer van kinderen in de auto?

Uitzonderingen op de regels

Er zijn uitzonderingen op de regels voor het vervoer van kinderen in de auto. Een overzicht hiervan vindt u op de website autokinderzitjes.nl.
    kinderzitjes.nl - Wat zegt de wet? - Bijzondere gevallen en uitzonderingen

Te weinig plaats

Als er op de achterbank van de auto al twee kinderzitjes in gebruik zijn, is er vaak geen plaats meer voor een derde. In dat geval mag een kind op de overgebleven zitplaats de gordel gebruiken.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ahaa oke! Nou weet ik dat ook weer :D! Waar een topic van iemand anders al niet goed voor is ;)!

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja het zal dan misschien wel mogen, maar wil je dat ook als ouder, een autostoeltje is namelijk toch wel veiliger.

Ik zou er trouwens ook niet aan moeten denken om een kind van 1.5 'los' alleen in de gordel op de achterbank te hebben zitten. (1.5 omdat de tweeling hier zou oud was toen de derde erbij kwam ;))! Maar is het oudste kindje bijv 5-6 jaar zou ik er misschien nog over denken ;)!

12. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Pff moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken om mijn dochter van 5 straks 'los' in de auto te zetten!

Nu is toevallig vandaag mijn auto kaduuk gegaan, moeten even kijken wat het kost om hem te repareren maar eigenlijk ben ik al stiekem aan het kijken naar een 7 persoons wagen!

13. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik weet niet hoe oud je kinderen zijn en of je 3 gordels hebt maar vanaf 3 jaar mogen ze op een verhoging heb ik toeb voordat de 3de kwam nagevraagd bij de anwb en het mocht. Nu hebben we dus link Ryan zitten in een autostoel.Lex in het midden op een verhoging(je moet wel een driepuntsgordel hebben) en Quinn rechts in de maxi cosi. En ze zitten best ruim...wij hebben een mitsubischi carisma van 2001 maar volgend jaar willen we de 7 persoons mitssubischi grandis halen dan is het iets ruimer

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    :)
    Wij hebben de Mitsubishi Space Wagon (voorloper van de Grandis), idd een hele ruime wagen!

15. mieppie1

mieppie1 Actief lid

9 nov 2009
    159
    0
    0
    roermond
    We hebben ook een grotere auto gekocht, en daar passen gewoon 3 kinderstoelen op de achterbank.
    En een berg ruimte erachter waar ook nog 2 mensen zouden kunnen zitten.
    We wilden de oudste niet los op de achterbank, al zou ht wel mogen omdat ze 6 is.

En de 2 achterste stoelen in veel auto's niet veilig zijn hebben we toch een grotere gekocht zoda ze alledrie veilig op de eerste rij zitten .

Op vakantie past alles gewoon in de achterbak gelukkig.Want met skibox rijden vinden we niet prettig.

16. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja echt een pracht van een auto

17. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    hahaha sorry maar toen ik de titel las dacht ik: 1 voor 1 ;)

Maar even serieus, de meiden hier boven hebben al het antwoord gegeven. Inderdaad of een andere auto of de oudste in het midden.

ps. wat was het vroeger toch makkelijker he

18. miffy11

miffy11 Niet meer actief

mijn eerste gedachte was: dat waren toch priesters in een volvo ofzo?

anyway, geen auto hier, ik neem de bus. genoeg zitplaatsen, dus dat is ook nog altijd een optie, en goedkoper dan een nieuwe auto ;)

19. diana1980

diana1980 Actief lid

12 jan 2007
    232
    0
    0
    proppen:p

20. diana1980

diana1980 Actief lid

12 jan 2007
    232
    0
    0
    onze dochter is 5 die zit in het midden zonder zitje als we allemaal mee gaan maar je kan ook 1 maxicosi voorin doen en zelf middenin gaan zitten, het past echt wel in een station het is niet super comfortabel maar het gaat.

Deel Deze Pagina