wanneer kan ik testen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door D38, 27 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D38

D38 Lid

15 okt 2014
    15
    0
    0
    Goede morgen,

ik heb een vraag, mijn cyclus lengte is maximaal 35 dagen waarbij ik dan op die 35ste dag direct in de ochtend vroeg ongesteld wordt, ik ben redelijk regelmatig, soms wel 33 dagen maar nooit langer dan 35 dagen.
    vandaag zit ik op dag 37.
    ik had ook vocht verlies uit mijn vagina de dag dat ik normaal ongesteld word en er kwam wat wit elastisch slijm mee.

ik hoop dat jullie kunnen aangeven wanneer ik een testje kan doen

bedankt D38

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

ik zou je zeker adviseren een testje te doen! Ik ben erg benieuwd. Ik hoop het voor je.

Groetjes Monique

3. D38

D38 Lid

15 okt 2014
    15
    0
    0
    Hoi Monique,

Vandaag was ik 6 dagen overtijd, ik heb vanmorgen gestest en ik ben zwanger!
    heel leuk!! ook omdat ik 38 jaar ben was ik bang dat t lang zou gaan duren maar t heeft 3 maanden geduurd, helemaal blij!!

hoe werkt het nu verder? moet ik even afwachten en over een paar weken de huisarts bellen?

groetjes D38

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Gefeliciteerd! Wat een super goed nieuws! Je kan in principe gelijk de verloskundige bellen in jouw omgeving. Meestal wordt de eerste echo rond 8-9 weken gedaan, dus volgende week kan je al bellen om een afspraak te maken. Goede zwangerschap toegewenst!

Groetjes Monique

5. D38

D38 Lid

15 okt 2014
    15
    0
    0
    Hoi Monique ,

Dank je wel !:)
    Bedankt ook voor de info., maar dan zou ik nu dan ongv 3 wkn zwanger zijn denk..? Maar ik zal de verloskundige bellen volgende week Iig .

Bedankt voor je reactie!
    Groetjes D38

6. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Je bent al verder hoor! Je krijgt altijd 2 weken cadeau en je bent nu een week overtijd. Ik verwacht dat je nu zo'n 5 weken bent!

Groetjes Monique

7. D38

D38 Lid

15 okt 2014
    15
    0
    0
    Hoi Monique,

zou dat echt kunnen? nu al 5 weken?
    ik snap niet hoe t precies zit allemaal maar zelf dacht ik dat mijn eisprong t weekeind van 11 okt was en dat ik dan dus zwanger zou zijn geraakt evt.. vandaar dat ik dacht nu 3 wkn zwanger te zijn ongeveer... maar hoe zit t dan met die 2 weken 'cadeau' zegmaar?
    ik ga maandag iig bellen hoor naar de verloskundige:)

groetjes Danielle

8. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    De meeste vrouwen hebben een cyclus van 28 dagen. Omdat niet altijd precies te zeggen is wanneer de eisprong plaatsvindt, berekent men de zwangerschapsduur aan de hand van de eerst dag van de laatste menstruatie. Meestal is dat twee weken voor de eisprong. Vandaar dat je twee weken cadeau krijgt. Belangrijk is wel te vermelden dat je wel een lange cyclus hebt. Want als ze bij jou tellen vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie ben je al bijna 6 weken, maar dat klopt niet. Bij jou duurt het namelijk drie weken voordat je een eisprong hebt. Ik hoop dat je het zo begrijpt en anders hoor ik het graag.

Groetjes Monique

9. D38

D38 Lid

15 okt 2014
    15
    0
    0
    Hoi Monique,.

bedankt voor je antwoord, ik heb deze week de verloskundige gebeld ( maandag ) en die zei idd ook dat nu 5 wkn en 2 dagen zwanger zou zijn. vandaag zou dat dan 6 dagen zijn.
    Gisteravond kwam moeders voor moeders, daar wilde ik wel aan meedoen, ze heeft gister getest met urine van begin van de avond, het streepje werd licht zichtbaar, ik drink heel veel water ook, ze zei dat dat ook een reden kan zijn + dat ze eigenlijk pas bij 6 wkn komen testen normaal gesproken dus ze was ook een beetje vroeg zei ze, ik schrok wel hoor, haha, maar ik lees nu ook over hun testjes dat die minder gevoelig zijn op t hgc hormoon, weet jij dat toevallig?

groetjes en alvast bedankt
    D38

10. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Ik weet niet of de testjes van moeders van moeders minder gevoelig zijn, maar het kan heel goed zijn dat doordat je veel drinkt, je urine weinig geconcentreerd is. Hierdoor kan de test lichter uitvallen. Goed dat je meedoet aan moeders voor moeders!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina