Schimmel of iets anders in bevroren moedermelk?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door tupp, 18 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.948
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Een tijdje had ik ineens rare witte 'vlekken' op de bevroren moedermelk. Toen was toen de vriezer ook deels ontdooid geweest (Althans, dat denk ik: er hingen ineens allemaal ijspegels aan de vriezerlades), dus ik ging er vanuit dat het daar aan lag. Ruim een liter moedermelk weggespoeld. :(

Nu heb ik de melk over twee vriezers verdeeld. Ik ben een stuk stricter geworden met het steriliseren van m'n kolf. (Voor elke kolfbeurt i.p.v. 1 keer per dag, als ik meerdere keren kolfde op 1 dag.)
    We hebben een tijdje vakantie gehad dus geen melk gebruikt. En nu pak ik melk van eind juni / begin juli: weer die rare witte schimmelachtige vlekken. En dat bij de melk in beide vriezers. Aan het andere voedsel in de vriezers mankeert niks. Ligt toch aan de melk dus.

Ik baal hier zo van! Het kan eigenlijk geen schimmel zijn toch? Met de oudste hebben we dit nooit gehad. Ik snap er niks van. Heeft u enig idee wat het is, of het kwaad kan en hoe ik het kan voorkomen?
    Onze zoon is al bijna 9 maanden als ik weer ga werken (heel lekker lang verlof gehad) dus ik wil iet meer gaan kolven op mijn werk. Ik hoop deze voorraad dus eigenlijk te 'behouden'. Maar als het moet, doe ik het weg. Dan los ik het wel met kunstvoeding op.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ach, wat balen van die eerste batch melk die je weg deed.
    Waarschijnlijk is er niet zoveel aan de hand en is dit veroorzaakt door een bestanddeel in de melk. Soms geeft dit een zurige geur (muffig) soms een laagje. Voorzichtig omschudden (zwenkend) en gewoon geven hoor!

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.948
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bedankt voor je antwoord! Ik dacht later al dat ik toen misschien iets te impulsief ben geweest. Maar toen deed de vriezer ook raar, dus we wilden het zekere voor het onzekere nemen. Fijn dat we nu zeker weten dat we het gewoon kunnen geven.

Deel Deze Pagina