Oke het is een ingewikkeld verhaal: Onze hoofdschakelaar schiet er steeds uit, dit betekend dus dat we ergens storing hebben. Nu hadden we niets aan staan op de cv na en schoot de hoofdschakkelaar uit. Dit was vannacht (daar kwamen we achter nadat onze dochter wakker was geworden ) Wij denken zelf dat het probleem in de woonkamer zit, want die schiet het meeste er uit. We hebben alle stekkers er uit gehaald en één voor één er in gedaan. Daar op schoot die op alle stekkers er uit, maakte niet uit in welke volgorde. Nu zijn we er achter dat we alles aan kunnen hebben, als 1 groep uit staat. Nu kan bijvoorbeeld de woonkamer en keuken aan, als boven uit staat. Heeft iemand hier ervaring mee? Of een tip wat we nog zouden kunnen proberen? Groetjes
Kan ook zijn dat je teveel capaciteit gebruikt op één groep (dan slaat die eruit) of meerdere groepen tezamen (dan slaat de hoofdzekering eruit)... Daarvoor zou je moeten berekenen wat elk apparaat verbruikt (met een spanningsmeter) en dat bij elkaar optellen per groep. Veel succes!
Misschien een gekke gedachten, zou het dan ook kunnen dat de aansluiter ( stedin) een fout gemaakt kan hebben? Het huis onder ons had geen stroom en dat hebben ze over nieuw aangesloten en sindsdien hebben wij stroomstoring. Volgens mijn vriend kon het niet maar ik vond het verdacht!
Als het goed is zit daar een aparte meter dus dat kan niet. Maar zou dit wel even nagaan zegt vriend.
Ik heb electro gestudeerd ( jaja ben een vrouw haha maar heb toch metaal, electro en bouwkunde gestudeerd ) Wat ik denk dat er aan de hand is is dat de groepen te klein zijn voor hoeveelheid dat jullie gebruiken en/of de groepen in totaal is te veel dan wat de hoofdgroep in totaal aan kan maar ik denk echt het eerste!
Ja lijkt me idd toch teveel verbruik op 1 of andere manier? Hier gebeurt (of gebeurde) het ook regelmatig omdat we maar 2 kleine groepen hebben en die trekken niet zoveel. Oven aan hebben staan en ondertussen de waterkoker aanzetten zorgt hier al voor losschietende zekeringen.
Ik vind het alleen maar goed als vrouwen zo'n 'mannen' beroep hebben gestudeerd Maar kan dat dan ineens? Want er is niets nieuws bij gekomen en hadden er dus geen last van eerst. Behalve dan de ventilatoren maar die staan de hele dag al uit met de stekker er uit en toch hebben we stroomuitval. Maar we hebben ze eerder gebruikt
Ja opzich wel leuk alleen toch niet zo mijn ding haha. Maar ja voordeel is wel dat ik zelf dingen kan doen dat scheelt Over het uitvallen dat kan zeker dat het later ineens gebeurd. Hier gebeurd het ook weleens. Wonen in oud huis is van schoonouders en ook hier zijn de groepen ook te klein maar valt niet altijd uit. Heeft meer te maken met wat je precies allemaal tegelijk in je huis hebt aan staan.
Kan ook zijn dat er een apparaat misschien ergens toch kortsluiting maakt. Maar ik denk toch teveel aangesloten op 1 groep.
hoeft idd niet, hier is het juist het stopcontact dat door overbelasting naar de vernieling is geholpen, (af en toe geen contact tussen stekker en stopcontact) het betreffende stopcontact gebruiken we niet meer want dan zou het misschien wel eens heel fout kunnen aflopen, daar moet eerst eens goed naar gekeken worden. wij weten nu dat bepaalde apparaten niet tegelijkertijd aan kunnen staan dus kunnen we er rekening mee houden.
Wij hebben het een paar jaar gegeleden ook eens gehad. Toen bleek er een kabel tussen de meterkast en stopcontact was beschadigd, waardoor en af en toe kortsluiting gemaakt werd. De electricien heeft die kabel toen vervangen en het probleem was opgelost.
Hier toevallig nog iemand die elektrotechniek heeft gestudeerd. Alleen heb ik me niet verdiept in energie techniek (ik weet alleen echt de basis berekeningen van 3-fasennetwerken) en ben ook nooit met installatietechniek bezig geweest Ik ben meer van de telematica/electronica/mechatronica... Bedoel je nou dat de stroomuitval niet altijd vanuit dezelfde groep komt...?? En als jij zegt dat na het opnieuw aanschakelen van de spanning, de hoofdschakelaar weer uit slaat bij elk apparaat die je opnieuw aansluit, bedoel je dan elk apparaat in de woonkamer...?? Maar er gebeurd niets zodra de groep voor de boven verdieping uitgeschakeld is dus...?? Het kan idd dat je toch meer vermogen gebruikt doordat een apparaat niet meer goed werkt o.i.d. Maar als je zegt dat de stroom ook 's nacht uitviel terwijl dus alleen de cv aanstond, en het probleem niet altijd vanuit de woonkamer lijkt te komen, lijkt mij de kans ook groot dat er misschien in de meterkast zelf of idd de aansluiting hiervan iets niet goed zit... Maar zoals ik al zei, het is niet mijn area of expertise Ik denk dat het slim is er iemand echt handson na te laten kijken die hier verstand van heeft. Succes...!!
Hey Natasja, jup hij valt dus gewoon uit. Nu hadden we gisteravond 1 groep uit staan en de andere aan en hadden we dus stroom. Maar nu hebben we gewoon alle groepen aan staan en dan gaat het goed. Maar het lijkt er dus op dat het alleen in de avonden gebeurt. En als dus de buren thuis zijn. Dus ik ga morgen eerst stedin eens bellen
Zitten jullie meterkasten in dezelfde ruimte als die van de buren toevallig?? Ik kan trouwens nu al mt vrij grote mate van zekerheid zeggen wat ze bij de klantenservice van stedin aan je gaan vertellen: laat er eerst maar een electricien bijkomen, want het ligt 99% van de gevallen aan de binnen-installatie. Ik denk dat je meer kans maakt als je even belt met de storingsdienst, 0800-9009, daar zitten de écht technische mannen van stedin. En dan kan je het beste aangeven wanneer de monteur bij de buren is langsgeweest en kunnen zij vaak nog in de monteursbon kijken wat die monteur dan precies heeft geconstateerd bij de buren en of dat effect kan hebben op jouw stroom... Je zou ze zelfs nu kunnen bellen, want de storingsdienst is altijd aanwezig. En je niet af laten poeieren, want er zitten daar soms wel wat chagrijnige mannen