De speeltjes met zo'n klein gaatje (type badeendje) gooi ik weg als er na een tijdje schimmel in zit. Vind het ook zonde dus probeer nu vooral 'dichte' badspeeltjes' te kopen. Bv. de badeend in bol met water (Fisher Price geloof ik) en gekleurde stapelbakjes. Die kan de luie huisvrouw gewoon in de vaatwasser gooien eens in de zo veel tijd
Bij de action heb zo'n zilver kleurig spuitbus voor schimmel even erin spuiten en na 10 min in de nijntjes in kokend water leggen .... Zo heb ik t eruit gekregen
Ze gaan toch ook weleens naar het zwembad? Als je chloor gebruikt en ze daarna goed uitspoelt, is er niets aan de hand.
Mja in die van ons wel... Maar tot nu toe zijn het eigenlijk alleen de badeendjes die ik uiteindelijk weggooi... Daar zit zo'n mini-gaatje in.. En daar blijft ook altijd water in staan eigenlijk Vind dat zo vies... Zwarte schimmel in zo'n schattig geel eendje Maar redelijk deel van de badeendjes is er nog.. Denk dat ik er stuk of 3 heb weggegooid tot nu toe. (En we hadden er stuk of 10-15...)
Steradent bruistabletten Ik gebruik het namelijk ook voor de thermoskannen en het werkt briljant, door het bruizen neemt het al het vuil mee.
elk jaar vervang ik de badspeeltjes zomers komen de oude buiten in het zwembad en daarna container en ga naar action weer om nieuwe