IK dacht toch echt dat we met het zindelijk worden, ook af zouden zijn van schimmeltjes e.d. in die 'zone'. Niets blijkt minder waar want sinds een week en 2 dagen heeft mijn zoon (3,5) ineens onwijs last van jeuk aan zijn kontje. Er zit op zijn linkerbil een grote, rode plek met een schilferige rand er omheen. Iets wat ik meen te herkennen als een schimmel. Daaromheen zitten weer kleine bultjes en pukkeltjes. Zijn anusje zelf is helemaal rood, geïrriteerd en er zitten zelfs flinke kloven in. Zo onwijs sneu! Ik bemerkte ook dat er in de billen (aan het begin) witte schilfertjes of zoiets zaten. Heel bizar en ik heb dit echt nog nooit gezien! Nu is hij de afgelopen twee, a drie weken steeds aan het kwakkelen geweest (buikgriep, verkouden), dus hij heeft zetpillen gekregen en zijn temperatuur is ook opgemeten in de afgelopen periode. Al met al, in combinatie met een lagere weerstand, best een logisch klimaat voor een vervelende binnendringer. Ik had al van de HA cortisonezalf gekregen (of hoe je het ook schrijft) om de genezing te bevorderen, maar als het een schimmel is dan gaat deze weinig uithalen ben ik bang. Maar is het überhaupt mogelijk bij een peuter? Een schimmel rond, in en op de billen en anus? Zoals ik al zei: Ik heb dit nooit gezien en ook niet dat het zomaar zo kapot gaat...
Als de crème niet helpt even terug naar de ha. Ik vind t er ook wel als een schimmel uitzien. Alleen bij dochter zit t meer rondom dr plassen...
Mijn zoontje heeft ook wel eens dat het er niet goed uit ziet rondom zijn achterwerk...witte randjes, of juist heel bruin ha ha.. Ik zou in jullie geval op de bil om Daktacort vragen. Dat is een combinatie lichte cortisonen met daktarin tegen schimmel...dat doet hier altijd wonderen voor dat soort plekken. Succes er mee!
Ik laat morgen toch even kijken. Die kloofjes bij zijn anus zijn flink open, dus even met het oog op evt. ontstekingen en voordat ik daar dan zalf op ga smeren. Hormoonzalf en miconazol werkt inderdaad als een tierelier trouwens. Dat herinner ik me nog wel.
Ik heb datzelfde plekje op m'n handpalm. Het ziet er echt uit als eczeem. Zou het atopisch eczeem kunnen zijn? Komt heel veel voor bij kleine kinderen. Atopisch eczeem (constitutioneel eczeem, dauwworm)
Ik zou eerst even aankijken met Miconazolnitraat/Daktarin. Mocht je na 1,5 week geen verbetering zien, dan zou ik om een doorverwijzing vragen naar een dermatoloog. Zo sneu Beterschap met je mannetje
Ik vind het uit zien als exczeem. De huisarts waarschijnlijk ook, vandaar de cortisonen creme. Op zijn anus, voor de kloofjes, zou ik sudocreme gebruiken. Zeker geen andere creme, want dat brandt. Sudo verzacht en geneest snel.
Ons zoontje heeft dit vroeger bij zijn piemeltje gehad. Het was vrij hardnekkig,hij kreeg toen van de huisarts een anti schimmel creme met daarin een antibiotica,die werkte erg snel gelukkig. Veel beterschap voor de kleine man...