Ik vind ook dat veel mensen schimmel in huis onderschatten. Het is echt gevaarlijk voor je gezondheid. Sowieso eerst probleem uitzoeken. Schimmel komt in vochtige ruimtes. Een regendouche geeft meer water dus ook meer vocht/condens. Stand 1 bij mechanisme ventilatie is de afwezigheid stand, dus als er niemand is bij vakantie bijv. Stand 2 normale stand en bij douchen/koken sowieso hoger zetten. Een goed binnenklimaat is zo belangrijk!
Het is wel opvallend dat het ineens is gekomen, idd. Hoe lang hebben jullie de regendouche? Zijn jullie langer gaan douchen? Misschien dat dat nu meer damp/vocht veroorzaakt wat voorheen wel gewoon weg kon, maar nu teveel is, oid. Of toch te weinig geventileerd afgelopen tijd. Wellicht een tijdje weer de oude kraan proberen en zien of het dan weer weg is, dan weet je het zeker. Om de plekken schimmel weg te krijgen idd HG. Je hebt ook verf voor de badkamer die schimmelwerend is. Maar klinkt bij jullie nog niet zo heftig om dat te moeten proberen. (in ons vorige huis was het afzuigsysteem niet in orde, en geen raampje, dus hele plafond zat steeds onder, vreselijk)
Het blijft lastig. Onze badkamer heeft een afzuigsysteem die ik altijd op de zwaarste stand zet tijdens het douchen. Ook zit er in de deur een ventilatie roostertje en brandt de cv ook altijd (bij koud weer). Na het douchen zet ik het raam en de deur open tot het zo goed als droog is. Toch wordt keer op keer het plafond schimmelig. Voordeel; sopje met allesreiniger en wrijf het er zo af! Maar vervelend is het wel, ziet er zo smerig uit hè.